Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Stuku-puku podczas skręcania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Nipto

Nipto
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Inna marka:Honda
  • Silnik:2.8T
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 lipiec 2013 - 21:11

Witam serdecznie. Jako, że to mój pierwszy post tutaj, przedstawię się pokrótce. Na imię mam Tomek, mieszkam w Poznaniu. Mamy problem z Insignią i jak na razie nikomu nie udało się zdiagnozować usterki. Mam nadzieję, że jak to zwykle bywa, na forum znajdą się lepsi spece niż Ci którzy pracują w ASO :D

Insignia ma 4 lata i silnik 2.8 turbo z napędem na 4 koła, skrzynia manualna. Zimą wyrżnąłem w krawężnik i od tego czasu mam problem z ruszaniem. Gdy koła są skręcone w prawo i ruszam to auto zachowuje się jakby ruszało na mokrym i miało niesprawne amory. Podskakuje i coś tam puka dosyć mocno. Podczas jazdy na wprost wszystko jest idealnie. Auto zostawiłem w Fau Vert w Poznaniu na przegląd i chłopaki sprawdzili geo i nie ma żadnych odstępstw od normy. Zdemontowane zostały półośki z przegubami, przejrzane i nie stwierdzono, żadnych luzów czy uszkodzeń. Amortyzatory mają po 76% sprawności. Felga miała delikatnie wygięty rant i została naprawiona. Jest prosta i nie bije. Nie znaleźli przyczyny więc pojechaliśmy do ASO. Auto zostało tam jeden dzień i też nie znaleźli przyczyny. Zaproponowali wymianę przegubów ale cena jest kosmiczna a pewności nie mają, że będzie lepiej.

Nie wiem czy to ma znaczenie ale zimą był też problem ze sprzęgłem. Śmierdziało tak jak by się upaliło ale auto jeździło normalnie. Niewiele czasu wcześniej wymieniałem sprzęgło i dwumasę na nowe więc nie powinno być problemu ale zastanawia mnie, czy możliwe jest, że podczas uderzenia w ten krawężnik coś chrupnęło w skrzyni i przez to czuć było smród (ale tylko zimą) i pojawiły się te efekty specjalne podczas ruszania na skręconych kołach.

Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi bo mechanicy w ASO rozkładają ręce.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   wolf80

wolf80
  • Forumowicz
  • 418 postów
  • Lokalizacjaokol.Bydg./UK
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:1,9CDTI 110kW DPF
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 grudzień 2013 - 16:12

ale gdzie puka? niesie sie od skrzyni czy bardziej od kola?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 ONLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4965 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 06 grudzień 2013 - 20:12

Moim zdaniem przegub albo sworzeń wahacza.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   Ulthar

Ulthar
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:1.6 192 KM
  • Nadwozie:OPC
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 grudzień 2013 - 21:42

jak dla mnie to przegub wewnetrzny najlepiej poszukaj używki zawsze to mniejszy koszt jak okaże sie ze to nie to


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   vertix

vertix
  • Zasłużony
  • 1862 postów
  • LokalizacjaPyrzyce
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:z1,8xe
  • Nadwozie:sedes
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 27 grudzień 2013 - 14:07

Śmierdziało tak jak by się upaliło ale auto jeździło normalnie. Niewiele czasu wcześniej wymieniałem sprzęgło i dwumasę na nowe

 

 

Witam , I to powinno być wytłumaczenie zapaszku -nowe

Co do pukania , u mnie zawsze stuka puka jak skrecam i wjeżdżam/wyjeżdżam z parkingu wzglednie jadę po kocich łbach.

Przyczyną jest wybita/wyrobiona tulejka wspornika drążka kierowniczego ( jakoś tak się to nazywa ) - ok 20 centymetrowe ramię podtrzymujące sztywno drążek poprzeczny w układzie kierowniczym.

Na diagnostyce tego nie wykazało ( dawało podejrzenie na łączniki stabilizatora ), dopiero przy wymianie opon na zimówki , autko poszło do góry ( wachacze luźne) i diabeł mnie podkusił , żeby poruszac tarczą hamulcową.

Okazało się , że rusza się ok 1 cm na boki ( a powinna być sztywna) , a nieszczęsny wspornik razem z nią - góra dół.

Łatwe do sprawdzenia i wtedy jedna z możliwych przyczyn Ci odpadnie


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 ONLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4965 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 27 grudzień 2013 - 15:37

Proponuję nie kontynuować wątku - autor od 10 lipca nie logował się a od założenia tematu mija za chwilę pół roku.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK




Podobne tematy: Collapse