Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Silnik zaburtowy Johnson 20, gaśnie przy wysokich obrotach

silnik gaśnie wysokie obroty johnson evinrude

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   holcu

holcu
  • Administrator
  • 1146 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.6 16V 103KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 17 lipiec 2013 - 16:38

Witam serdecznie

 

 Zwracam się do Was z dość specyficznym problemem jak na tematykę tego forum, ale próbuje uzyskać każdą cenną poradę, która mogłaby mi pomóc.

 

Otóż 2 tygodnie temu stałem się szczęśliwym posiadaczem silnika do motorówki z 1973 roku firmy Johnson o mocy 20 koni mechanicznych. Silnik jest silnikiem dwusuwowym z jednym gaźnikiem oraz dwiema świecami iskrowymi.

 

Na początku silnik miał problemy z odpaleniem, wyczyszczenie gaźnika (w środku galareta) oraz jego lekka regulacja jak również wyczyszczenie zbiornika paliwa (tworzywo sztuczne) pomogło i silnik odpalał lecz co jakiś czas miał objaw jakby nie dostawał paliwa. Gdyż w trakcie pracy przygasał, pomagało ręczne pompowanie paliwa gruszką i ponownie pracował jakąś chwilę i znów prosił się o podpompowanie paliwa. Decyzja - wymiana pompy paliwowej (pompa paliwowa membranowa) miałem wymienić samą membranę, aczkolwiek był problem z jej dostaniem.

 

Po wstawieniu nowej pompy silnik pracuje dość fajnie, chodzi nie gaśnie dopóty pracuje na ok. max 80% położenia manetki gazu. Gdy bardziej otworzymy mu przepustnice z układu wylotowego tak jakby było słychać delikatne strzały a silnik przygasa (redukcja gazu ponownie go ożywia lub ponowny zapłon)

 

Kompresja silnika jest przeciętnie dobra (na zimnym silniku na obu cylindrach równo po 7 bar na ciepłym 8 bar). Silnik a właściwie gaźnik ma dodatkowe pokrętło regulujące bodajże bogatość mieszkanki (lean, low speed, rich), wydaje mi się, że na chwilę obecną jest ustawione dobrze by wyciągać maksymalną moc.

 

No więc gdzie problem ?

 

Zamówiłem nowe świece iskrowe (obecnie miałem Champiom J4C, kupiłem NGK B7S (odpowiedniki)) jak również zważając na to co było w gaźniku nowy filtr paliwa.

 

Pytałem się znajomego czemu nie chodzi na pełnej mocy - uzyskałem odpowiedź, że 40 lat robi swoje ale z drugiej strony to jest rzecz mechaniczna więc uważam, że każda rzecz mechaniczna nawet po 40 latach po odpowiedniej konserwacji powinna móc pracować na pełnej mocy.

 

Proszę Was o pomoc, szczególnie specjalistów od silników dwusuwowych a jeszcze lepiej zaburtowych.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   holcu

holcu
  • Administrator
  • 1146 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.6 16V 103KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 17 lipiec 2013 - 16:56

Zadzwoniłem do drugiego mechanika, ponownie potwierdził, iż jeśli wszystko jest dobrze wyregulowane a skoro dałem do mechanika od tego silnika to wierzy, że tak jest to po prostu silnik może łapać lewe powietrze a przez to gasić się na wysokich obrotach.

 

Kazał spróbować przysłonić filtr powietrza


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   andfur1

andfur1
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Audi
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 lipiec 2017 - 07:24

Witam serdecznie. Znalazłem Twój post z problemem identycznym jak w moim silniku. Temat się urwał ale może poradziłeś sobie z tym problemem ? Pozdrawiam


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   holcu

holcu
  • Administrator
  • 1146 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.6 16V 103KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 lipiec 2017 - 21:21

Sprawdzałeś pompę paliwa ?? bardzo często membrana w pompce parcieje i robią się takie problemy. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   rafaln1

rafaln1

    Rafał

  • Administrator
  • 3617 postów
  • LokalizacjaSzlak Piastowski...
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:Spalinowy
  • Nadwozie:Blaszane
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 wrzesień 2017 - 19:54

Po kilku latach bez odpowiedzi chyba pora na kosz.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: silnik, gaśnie, wysokie obroty, johnson, evinrude