Skocz do zawartości

gwizd turbiny z19dth


Gość Lysek777

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak piszą koledzy .. to czas nagrzewania się turbiny a gwizd to pochodna od chwilowe układania sie turbiny i jej niewyważenia. Dlatego ważne jest aby nie deptac zimnego silnika, nie obciążać go max. zaraz po uruchomieniu .. jak do tego dodamy chłodzenie po szybkiej jeździe i dużym obciążeniu to będziemy cieszyć się nia długo. Nie radziłbym za wiele korzystać z tej mocy jaka masz .. wszystko ma swoja wytrzymałość.

po 30 minutach auto nie wystygnie .. dlatego szybciej łapie temperaturę :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bajki. Olej po 5 sekundach juz jest tam gdzie powinien byc. Gestszy nawet lpeiej niweluje luzy i bardziej uszczelnia wszystko co sie da. Zreszt am lepsza lepkosc takz ew nizszej temperaturze jak w takiej powyzej 100 stopni po pałowaniu auta. Turbo pozyje jak nie bedzie mialo anomali w postaci przeladowań. Beda przeladowania ewentualnie neiszczlenosci na ukladzie dolotowym i turbo bedzi epompowac w kosmos to tez dlugo nie pozyje chocbys nawet rozgrzeal jak 15 minut i tyle samo studził.

Ja swoja suszare tez gwizdząca sam ze tak powiem na wlasne życzenie rozwaliłem. Wyla takze ja upiór ( no moze nie tak az mocno ale bylo slychac gwizd). Poprostu chcialem wypalic sadze na suszarce wiec autostrada, laptop i ogien. JAzda na 3 i 4 biegu z obrotami po 4000-4200 no i po 30 km bum i wirnik sie ukrecil. Turbo gwizdajace rano gwizdze i juz na rozgrzanym silniku, mozecie mi wierzyc tyle ze duzo ciszej. Takie turbo moz epochodzic i 2 lata ale moze tygodnia nie pozyc. Wszystkozalezy od tego jak sie jezdzi. Dajcie mi wasze auta na dzien to wieczorem mozecie odbierac juz z turbina uwaloną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo gwizdajace rano gwizdze i juz na rozgrzanym silniku, mozecie mi wierzyc tyle ze duzo ciszej.

Potwierdzam. Kiedyś jeździłem przez chwilę bez obicia boczka drzwi pasażera. Turbina była słyszana głośno i wyraźnie nawet po rozgrzaniu auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lysek777

O turbo dbam, olej zmieniam co 10 tys, aczkolwiek dziwilo mnie to gwizdanie bo wcześniej mialem mondeo mk 3 2.0 TDCi tez ze zmienna geometria przebieg 226 tys ( astra ma 181 tys)i tam nic nie gwizdalo, stąd moje pytanie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrz a siasiad ma juz 90 tal i jeszcze żyje a na koncu osiedla mieszkal gośc co mial niecale 30 lat i umarł. Zaden nie palił i za wiele nie pił. Czmeu jedne zyje a drugi umarł??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina moze gwizdać z dwóch powodów .. albo jest uszkodzona albo jest źle wyważona dynamicznie .. jezeli jest uszkodzona lub źle wyważona będzie gwizdała zarówno na ciepło jak i na zimno .. bez znaczenia.

A czy jeden i drugi słyszał o stanie ustalonym i nieustalonym .. cieplnie turbina jak i cały silnik musi dojść do tzw. optymalnej temperatury pracy .. nie powiedziałem Wesol, że tam nie ma oleju .. nie dopowiadaj tego czego nie napisał i nie czytaj miedzy wierszami ..

 

moja turbina na poprzednim aucie gwizdała na zimno .. i tylko na zimno .. przejechałem 240kkm i nic jej nie było

 

moja wiedza pozwala mi to powiedziec co napisałem, nawet nówki turbiny często dwiźdżą na zimnym silniku, więc Wesol daj sobie spokój z takimi tekstami .. ilośc postów nie mówi niestety o jakości i wiedzy .. a to przykre

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ASO OPEL Wawrosz Oświęcim

Koledzy. A może chłop po prostu podjechałby gdzieś do warsztatu, żeby mu obsłuchali i będzie po temacie... :spoko:

 

Bo widzę, ze opinie są od remontu silnika do "jeźdź i się nie przejmuj". A tak naprawdę to żaden z nas nawet tego nie słyszał. Ja bym sie nie podjął nawet przybliżonej diagnozy na podstawie opisu słownego :niie:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też prawda .. czasami z opisu inaczej wynika niz jest w rzeczywistości :) .. czasami sami sobie cos dopowiadamy .. nie prawdaż Wesol :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lysek777

Tak jak obiecałem dodaję dwa filmiki jeden przy temp. silnika 20 stopni, drugi przy temp. około 85 stopni. Może teraz wszystko się rozjaśni:

 

Silnik zimny:

 

Temperatura silnika około 85 stopni:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności