Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Drgania kierownicy przy 120km/h

opel astra 3 g kombi 1.9

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
71 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Bartosz277

Bartosz277
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.9
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 lipiec 2013 - 15:57

witam, jak w temacie mam problem w astrze 3 g kombi z drganiem kierownicy, powyżej 120km/h, dodam że nie zawsze występuje, lecz przy dłuższej jezdzie autostradą za każdym razem trzęsie.

koła już nowe kupione, opony 3 zestaw, nowe łożyska, na jaką stacje bym nie pojechał to wszystko wydaje się w porządku w zawieszeniu.

czy ktoś miał podobny problem, lub o czymś takim słyszął?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8939 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 30 lipiec 2013 - 18:33

jakie te drgania, jakie opony? felgi nie zwichrowane?

drgania przy konkretnej prędkości czy prędkości obrotowej?

jaki stan zawieszenia? amorki?

jak przyspieszyszponad te 120 i wrzucisz na luz to sie drgania też pojawiają przy 120km/h?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   golden2912

golden2912
  • Forumowicz
  • 467 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z17DTH 1.7 CDTI 101km

Napisano 14 sierpień 2013 - 09:30

mam ten sam problem

opony byly reklamowane - sa ok

mam wymienione amory z lozyskami z poduchami na nowe klayaba

w zawieszeniu nie ma luzow tak samo jak u kolegi diagnosci nic nie widza

kierownica trzesie od 120.

przy jezdzie ze stala predkoscia (tempomat 140km/h) przez chwile trzesie kierownica po chwili ustaje i jest ok i znowu zaczyna i tak w kolko

polosie byly sprawdzane nic im nie jest - robil to mechanik - wyciagal na stoł i sprawdzal

i w zasadzie to chyba nie pol osie bo po wcisnieciu sprzegla (luz) w czasie jazdy dalej sa wibracje

 

generalnie nie ruszane sa tylko sworznie wachacza bo orginalnie jeszcze nitowane


Użytkownik golden2912 edytował ten post 14 sierpień 2013 - 09:32

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   hadzii123

hadzii123
  • Zasłużony
  • 2152 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Był X2.0DTL, jest CFHC
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 sierpień 2013 - 15:00

http://forum.opel24....ematy-o-sterze/


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   golden2912

golden2912
  • Forumowicz
  • 467 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z17DTH 1.7 CDTI 101km

Napisano 14 sierpień 2013 - 15:06

tyle to sam wiem

 

wiec zostaja te sworznie jedynie bo reszta sprawdzona i zrobiona


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   Tom3czek88

Tom3czek88
  • Forumowicz
  • 155 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7 CDTI 101KM
  • Nadwozie:pordzewiale ale jest :D

Napisano 19 sierpień 2013 - 11:37

A tarcze ? tez mogą być zwichrowane.... ja miałem to w merivie, tez powyżej 110 zaczynalo trzasc coraz bardziej ,po wymianie klockow i tarcz na osi przedniej i tylnej to się skonczylo.... teraz 150 i wszystko ok... warto zerknąć...


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   koni2305

koni2305
  • Forumowicz
  • 448 postów
  • LokalizacjaWałbrzych
  • Model:Opel Vivaro
  • Silnik:2.0 CDTI 114KM (2013)
  • Nadwozie:Van

Napisano 19 sierpień 2013 - 11:59

Jeszcze jedna możliwość źle wyważone koła lub jeśli auto dużo jeździ to na wewnętrznej części felgi zbiera się piach a u wulkanizatorów nigdy go nie zeskrobują miałem tak w Vivaro w ciągu sześciu lat jak jeżdżę tym autem to tylko w jednej wulkanizacji widziałem że zamiatali piach z felg. To pomaga!


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   Tom3czek88

Tom3czek88
  • Forumowicz
  • 155 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7 CDTI 101KM
  • Nadwozie:pordzewiale ale jest :D

Napisano 19 sierpień 2013 - 12:09

Lub tez nagar z klockow lubi się przyklejać podczas długiej eksploatacji.... ale watpie ze takie rzeczy by powodowaly az takie bicie... bo tego nie nazbiera się tam dużo...


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   popencjusz

popencjusz

    Darek

  • Zasłużony
  • 2605 postów
  • LokalizacjaRadzymin-Wyszków
  • Model:Opel Signum
  • Inna marka:Opel Signum
  • Silnik:1.9 cdti 16V 180KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 sierpień 2013 - 12:13

ja też to przerabiałem tylko że wymieniłem wszystko oprócz amortyzatorów (nawet półosie). Dalej trzęsie. Wniosek: ten typ tak ma, tzn. po mojemu jest bardzo czuły układ kierowniczy (niedopracowany) i przenosi wszystkie takie drgania. Problem jednak został zniwelowany do zera jak trafiłem do znajomego oponiarza który wyjaśnił mi jak nalezy wyważyć koła. Większość naszych wulkanizatorów wyważa z dokładnością do 5g co jest w tym przypadku stanowczo za mało. Mi wywyżał z dokładnością (chyba 2g - nie pamiętam) i przestało telepać kierownicą. Taki zabieg jednak powtarzam 4 razy w roku bo zaczyna po czasie telepać. Do przeżycia :) Polecam więc udać się do dobrego wulkanizatora który posiada wiedzę i sprzęt odpowiednio skalibrowany by wyważył Wam z większą dokładnością. Na własnej skórze tego doświadczyłem.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   BartasK

BartasK
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 październik 2013 - 16:22

ja mam podobnie, ale na dokumencie z ostatniego jeszcze "niemieckiego" przeglądu mam napisane "początkowe zużycie prawego drążka kierowniczego, obserwować", teraz zabieram się za wymianę w pierwszej kolejności, dam znać co wyszło;)



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse