Skocz do zawartości

Drgania kierownicy przy 120km/h


Rekomendowane odpowiedzi

muszę trochę poprawić swoją wypowiedź z góry. Otóż jak wcześniej pisałem - problem ten występował u mnie od momentu kupna auta (4 lata). Wymieniałem wszystko to co opisałem wcześniej. Jednak ostatnio przyglądałem się tarczom przednim (korozja po prawie 2 latach użytkowania). Były wymieniane później niż reszta ale bez rezultatów. Mój znajomy kolega - do tego mechanik - bardzo dokładny pokazał mi na co były założone tarcze. Nieoczyszczone piasty :eek:. Teraz po założeniu nowych nawet nie drgnie kierownica. :) Problem ten był opisywany już wcześniej. Nasuwa się jednak jeden wniosek: Trzeba stać i patrzeć na ręce mechanikowi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

no właśnie.... ja może trochę nie w temacie ale miałem ostatnio awarię alternatora i okazało się, że polski Niemiec, który był poprzednim właścicielem najwyraźniej skąpił i serwisował auto w Polsce wymieniając go na chiński;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To i ja dodam 3 grosze.powyżej 125 km/h do 140km/h włącza się drganie kierownicy.Mozna powiedziec jak w zegarku.Diagnosta zbsolutnie nic nie znalazl,amory, zawieszenie,ukł kierowniczy.Zostało tylko do sprawdzenia maglownica,ale ja już trzeba wyciągnąć,i mocowanie amora (chyba poduszka ,łozysko).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Jeśli przekładałeś koła i sprawdzałeś zawieszenie to zwróć właśnie uwage na stan wyważenia tarcz hamulcowych. Ja na swojej długiej drodze z wyważeniem zauważyłem że te drgania przenoszą się z niedoważeń rzędu kilku 2-3 gramów. Zwróć szczególną uwagę na łuszczenie się rantów tarcz. Odpadające łuski z tarcz mają wagę dochodzącą do 1g.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

oczyszczenie rantów nic nie da bez wyważenia tarcz. Jeśli nie są skrzywione tylko skorodowane a do tego są jeszcze grube to można oddać je do tokarza niech zrobi szlif. Wtedy też oceni stopień wyważenia. Ja frezowałem dwa lata temu tarcze z tyłu. Teraz kończyły mi się klocki z tyłu i za dwa miesiące z przodu więc zrobiłem komplet przód i tył. Problem drgań ustąpił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Każdy element wirujący jest wyważany. Po frezowaniu rownież powinien być wyważony. Oczywiście zapytaj o cenę bo może sie okazać że taniej wyjdzie kupić tarcze.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności