Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Drgania kierownicy przy 120km/h

opel astra 3 g kombi 1.9

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
69 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Kaalith

Kaalith
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • LokalizacjaBartoszyce
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z17DTH 101 KM
  • Nadwozie:Kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 17 czerwiec 2015 - 09:27

U mnie też kierownica drży przy 120 km/h pomimo wyważenia kół ( opony Continental alufelgi 16" ), luzów w zawieszeniu nie mam . Tylko ciekawe bo na felgach stalowych 15" z oponami zimowymi tego drżenia nie ma.


Użytkownik Kaalith edytował ten post 17 czerwiec 2015 - 09:30

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   grzes08

grzes08
  • Forumowicz
  • 1720 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A 1.7 DTS 130 KM
  • Nadwozie:Van
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 17 czerwiec 2015 - 09:46

a jakie masz zimówki .. w porównaniiu do opon letnich .. chodzi mi o rozmiar jednych i drugich??


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#23 OFFLINE   Kaalith

Kaalith
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • LokalizacjaBartoszyce
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z17DTH 101 KM
  • Nadwozie:Kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 czerwiec 2015 - 19:06

Letnie Continental Premium Contact 2 205x55x16, zimowe Uniroyal MS66 195x65x15.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#24 OFFLINE   grzes08

grzes08
  • Forumowicz
  • 1720 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A 1.7 DTS 130 KM
  • Nadwozie:Van
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 czerwiec 2015 - 17:30

Czy czasami nie jest to problem wynikający z minimalnego luzu na przegubach układu kierowniczego. Jezeli wszystko posprawdzałeś i mówisz, że jest OK .. to tylko pozostaje układ kierowniczy. Szersze opony i większe koła będa powodować, większy wpływ na nierówność drogi. Sprawdziłbym wewnętrzne przeguby przy drążkach kierowniczych i oczywiście przeguby przy kołach. Niewielki luz mże przy większych prędkościach wpływać na drgania samej kierownicy. Miałem kiedyś coś takiego w Vectrze C .. dopiero wymiana drążka kierowniczego z przegubem spowodowała że kierownica przestałą drżeć :) Proponuję również sprawdzić ten trop, jeżeli nie masz innych.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#25 OFFLINE   synek93

synek93
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • LokalizacjaOPR
  • Model:Opel Astra I
  • Silnik:1.6
  • Nadwozie:cabrio
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 czerwiec 2015 - 18:09

Może po prostu być felga lekko skrzywiona, albo ktoś źle wywazyl, albo tak jak kolega mówi

Użytkownik synek93 edytował ten post 21 czerwiec 2015 - 18:10

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#26 OFFLINE   Kaalith

Kaalith
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • LokalizacjaBartoszyce
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z17DTH 101 KM
  • Nadwozie:Kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 czerwiec 2015 - 15:51

Felgi są w porządku sam widziałem na maszynie. Przeguby drążków kierowniczych ( przy kołach ) wymieniłem dwa lata temu na nowe oryginalne ( po 165 zł za szt. ), okresowe badania techniczne co roku - bez uwag. Sam już nie wiem.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#27 OFFLINE   popencjusz

popencjusz

    Darek

  • Zasłużony
  • 2603 postów
  • LokalizacjaRadzymin-Wyszków
  • Model:Opel Signum
  • Inna marka:Opel Signum
  • Silnik:1.9 cdti 16V 180KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 czerwiec 2015 - 16:04

a felgi oryginał?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#28 OFFLINE   Kaalith

Kaalith
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • LokalizacjaBartoszyce
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z17DTH 101 KM
  • Nadwozie:Kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 czerwiec 2015 - 17:38

Felgi posiadam oryginalne GM. Nie potrzebują pierścieni centrujących. Być może diagnosta nie potrafi znaleźć delikatnego luzu w zawieszeniu.


Użytkownik Kaalith edytował ten post 22 czerwiec 2015 - 17:42

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#29 OFFLINE   popencjusz

popencjusz

    Darek

  • Zasłużony
  • 2603 postów
  • LokalizacjaRadzymin-Wyszków
  • Model:Opel Signum
  • Inna marka:Opel Signum
  • Silnik:1.9 cdti 16V 180KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 czerwiec 2015 - 18:38

ja za chyba piątym razem trafiłem na tyle rzetelnego oponiarza który wyjaśnił mi że jak ktoś jeździ z prędkościami powyżej 120km/h wymagane jest precyzyjne wyważenie z dokładnością poniżej 5g.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#30 OFFLINE   Kaslo

Kaslo
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:2.0 T
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 czerwiec 2015 - 19:15

A i to czasem za mało.

Po pierwsze zacznijcie od sprawdzenia półosi i przegóbów. Luz boczny powoduje często tą wibracje. Jeśli wszystko z zawiasem jest ok, moze się okazać że poruszamy sie na słabej jakości oponach które na pierszy żut oka są okrągłe.

Wywazarka wyważarce nie równa - chodzi mi o jakość samego urządzenia  jak i procedure kalibracji oraz dokładności wywarzenia tych ostatnich dwóch funkcji niektórzy nie używają i potem są mizerne efekty wyważania.

Jeśli mamy jeszcze problem zawsze można skorzystać z wyważarki z testem drogowym ona bardzo dobrze pokaże nam jakie mamy felgi oraz opony w pojezdzie 



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse