Skocz do zawartości

problemy z odpalaniem na styk


Gość pankamyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Pojęcie o mechanice mam minimalne. Jeżdżę Corsą C 1.0 2003 od 1,5 roku, uważam, że eksploatacyjnie nie zapominałem o niczym. Auto było niezawodne w każdej sytuacji zima/lato paliło na styk. Ostatnio pali 5-6 razem a czasami jeszcze gorzej, nieudany rozruch kończy jakby "blokowaniem się" silnika bez przełączenia na 0 i ponowieniu nie ma mowy o ponownej próbie rozruchu. Rozrusznik kręci, słyszę pracę pompy, akumulator ma może 5 miesięcy, były czyszczone świece (4 miesięczne), cewka i styki. Auto nie pali żadnych kontrolek i nie pamiętam by po kasowaniu kiedyś błędów EGR i jego czyszczeniu coś wyświetlało. Proszę o jakieś podpowiedzi co mógłbym sprawdzić lub wymienić jakieś czujniki? wału? temp? Co normalnie sprawdzilibyście w takiej sytuacji, szkoda mi rozrusznika. Proszę o wyrozumiałość i podpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesprawne czujniki powinny wywalić błąd - na wszelki wypadek podpiąłbym kompa aby sprawdzić.

Problem z odpaleniem masz na ciepłym czy zimnym silniku ? Po dłuższym postoju, czy nie ma to znaczenia ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesprawne czujniki powinny wywalić błąd - na wszelki wypadek podpiąłbym kompa aby sprawdzić.

Problem z odpaleniem masz na ciepłym czy zimnym silniku ? Po dłuższym postoju, czy nie ma to znaczenia ?

Odpala lepiej na rozgrzanym silniku, czyli po przejechaniu jakiś minimum 5-6km i bardzo krótkim postoju. Czasami wygląda to jakby brakowało napięcia z aku (Bottari więc wiadomo co to za jakość, byłem zmuszony go kupić będąc w trasie) bo słychać jakby dzwięk restartowania jak przy padniętym aku ale tylko przez chwile.

Edytowane przez pankamyk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to tylko problem z samym kręceniem to akumulator możesz sprawdzić np w punkcie gdzie nimi handlują lub elektromechanika.

Jeżeli po dłuższym postoju kręci a nie chce zaskoczyć to może paliwo cofa się do zbiornika. Po godzinie od zatrzymania sprawdź czy masz ciśnienie na listwie paliwowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to tylko problem z samym kręceniem to akumulator możesz sprawdzić np w punkcie gdzie nimi handlują lub elektromechanika.

Jeżeli po dłuższym postoju kręci a nie chce zaskoczyć to może paliwo cofa się do zbiornika. Po godzinie od zatrzymania sprawdź czy masz ciśnienie na listwie paliwowej.

OK sprawdzę ale jeśli to, to co będzie przyczyną? wadliwa pompa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie pompa, np nieszczelność w układzie paliwowym. Ale zwykle czułe na zapowietrzanie są silniki diesla.

Tak jak pisałem na początku zacznij od podpięcia pod kompa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie pompa, np nieszczelność w układzie paliwowym. Ale zwykle czułe na zapowietrzanie są silniki diesla.

Tak jak pisałem na początku zacznij od podpięcia pod kompa.

komp dał błędy na EGR i na cewce, jest popękana co daje problemy z iskrą, czyszczenie nic nie dało więc trzeba przymierzać się do nowej. Pytanie czy warto dać mniej za używkę czy jednak celować w nową=300zł? i jakiej marki? temat EGR zostawiam na później i będzie on pewnie zaślepiony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pytanie czy warto dać mniej za używkę czy jednak celować w nową=300zł?

 

Są nowe i "nowe" . Moja cewka przestała mi się podobać , więc zakupiłem nowego chińczyka . Po 3 miesiącach zaczął przerywać jakby miał przebicie na kablach. 18-to letni oryginał wrócił z powrotem pod maskę i autko śmiga

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności