Skocz do zawartości

samodzielna wymiana rozrządu z17dtl - kilka pytań


Gość Marvelius Ambero

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Marvelius Ambero

Po pierwsze witam wszystkich:)

Posiadaczem Opla nie jestem, ale jest nim mój brat, a mnie traktuje jako serwis... :-)

 

Mam kilka pytań odnośnie wymiany rozrządu w silniku z17dtl.

1. Z tego co wiem, jest to CR II generacji, czyli pompa wtryskowa jedynie wytwarza ciśnienie. Jak rozumiem, to nie ma zatem znaczenia jej ustawienie podczas montażu paska? Na kilku forach zachodnich widziałem skąpe komentarze na ten temat, niektórzy blokują ją, niektórzy nie.

Już wyjaśniam czemu chcę w ogóle ruszać pompę :-) Jest problem z tym padalcem, niechętnie pali na gorącym/ciepłym silniku - wg. pewnego mechanika to kwestia ciśnienia paliwa przy rozruchu i wskazuje on pompe jako winowajcę. Chciałbym ją dostarczyć do Bosha w celu sprawdzenia.

2. Czy do wymiany paska rozrządu, napinacza i rolki prowadzącej potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia? Takie, bez których nie ma w ogóle rozmowy o robocie? I nie mam tutaj na myśli przyrządu do blokowania kół przed przypadkowym przekręceniem.

3. Biorąc pod uwagę, że kilka rozrządów już zrobiłem - choć wszystkie to benzyna - niektóre nawet z grupy Opla, to mogę spokojnie podejść do tematu? Jest coś co wiedzieć pownienem? :-)

4. Polecacie jakieś konkretne podzespoły? Czy ogólnie uznawane za dobre, sprawdzają się i w przypadku z17dtl? (contiech, skf, ina)?

 

Z góry bardzo dziękuję za wartościowe porady:)

Edytowane przez Marvelius Ambero

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie diesle na CR nie maja ustalonej pozycji pompy wtryskowej. Jak ktos tam cos zblokowal to ja nie wiem skoo tam nie ma nawet na to miejsca by cos blokowac. Wazne jestzgranie walka rozrzady i walu korbowego i tyle. To nawet prosciej jak wszesniejsze diesle kiedys tam. A te systemy CR to raczje rozruznia sie po ilosci wtryskow podczas jednego suwu pracy oraz cisnien jako generacje. Te w AG to pierwsze systemy CR i nawet wtryskow nie ma programowalnych. Do zblokowania rozrzadu potrzebne sa ci tlko dwie srubki i masz juz zblokowane.

 

W serwisie boscha nic ci nie powiedza i nie stwierdza- zapomnij o tym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marvelius Ambero

 

 

W serwisie boscha nic ci nie powiedza i nie stwierdza- zapomnij o tym.

 

To mnie zmartwiłeś, Pan inżynier od silników diesla sprawiał wrażenie ogarniętego w temacie, z tego co mówił to nie ma problemu z diagnostyką pompy u nich.

A masz może jakieś sugestie co do kiepskiego odpalania przy nagrzanym silniku? Jedyny błąd zgłaszany dotyczył czujnika położenia wałka rozrządu - już wymieniony. A problem dalej występuje, mechanik, który zajmował się autem brata do tej pory - Warszawa ul.Hery - wskazywał na zbyt niskie ciśnienie paliwa podczas rozruchu. Niestety to brat z nim rozmawiał i nie wiem czy obserwował parametry w czasie rzeczywistym i stąd ten wniosek. Filtry w aucie są wymienione, rozrusznik sprawny - ostatnio był regenerowany, akumulator ma rok, jego parametry są jak najbardziej ok.

Ja szczerze powiedziawszy to nie mam pomysłu co mu nie pasuje w czasie startu. Chyba muszę znów skołować techa by rzucić okiem osobiście na sterownik.

A może znasz jakiegoś speca od diesli w Warszawie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Marvelius Ambero

Tak w kwestii słabego odpalania na ciepłym silniku. Pan inżynier z Bosha w Warszawie (za McDonaldsem przy Modlińskiej) poradził sobie znakomicie. Jak się okazało przyczyną nie była nieprawidłowo działająca pompa paliwowa, a uszkodzony wtryskiwacz (przelewał 3x więcej niż powinien). Koszt regeneracji z demontażem i montażem ~750zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wprowadzić sprostowanie do tematu ..

pompa podczas zakładania paska zębatego ma swoja ustaloną pozycję w silnikach 1.7CDTI (szczególnie w silnikach z układem densowskim. Owszem założenie jej inaczej nie spowoduje odczuwalnych zmian podczas pracy, ale narastanie ciśnienia w railu bedzie wystepowało w niewłasciwych momentach i może spowodować róznice w dawkowaniu silnika, problemy z dawkowaniem, uszkodzenie wtryskiwacza itd.

 

Sorry Wesol że znów musze sprostowac Twoją wypowiedź ..

 

wszystkie diesle na CR nie maja ustalonej pozycji pompy wtryskowej. Jak ktos tam cos zblokowal to ja nie wiem skoo tam nie ma nawet na to miejsca by cos blokowac. Wazne jestzgranie walka rozrzady i walu korbowego i tyle. To nawet prosciej jak wszesniejsze diesle kiedys tam. A te systemy CR to raczje rozruznia sie po ilosci wtryskow podczas jednego suwu pracy oraz cisnien jako generacje. Te w AG to pierwsze systemy CR i nawet wtryskow nie ma programowalnych. Do zblokowania rozrzadu potrzebne sa ci tlko dwie srubki i masz juz zblokowane. W serwisie boscha nic ci nie powiedza i nie stwierdza- zapomnij o tym.

 

Ale tym razem nie trafiłeś nawet z Boshem .. potrzebne sa Ci dwie śrubki do blokowania koła pompy paliwa i wałka rozrządu .. wał korbowy nie jak zablokować. Mam wrażenie że nie widzaiłeś tego silnika na oczy a radzisz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha. Tyle z erobilem takich rozrzadów i w isuzu na CR i na pompie vp chyba ze 30. Owszem jest srubka 6 i srubka 8 do blokowania walka i pompy ale pompa nie musi miec ustalonej pozycji w silnikach CR. Pompa i tak nabija cisnienie tylko do szyny i ma w niej byc cisnienie zadane przez caly czas. To ze sie blkuje akurat w tym silniku walek i pompe to tylko dlatego ze to slupek jeszcze z isuzu starszych generacji i tak to poprostu zostalo. Nawet autodata ci podaje ze masz krecic walem tak az znak na kole walu korbowego sie pokryje oraz ten znak na walku rozrzadu. Pompa powinna si epokryc ale nic si enei stanie jak sie nie pokryje. Kiedys z kolega w oplu jak robiolem to specjalnie zesmy nie zgrali pompe CR ze znakami i silik chodzil tak jak wczesniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pompa i tak nabija cisnienie tylko do szyny i ma w niej byc cisnienie zadane przez caly czas.
- oczywiście, że tak .. ale nie bierzesz pod uwagę pulsacji bo to sa w końcu pompy tłoczkowe.

 

 

 

To ze sie blkuje akurat w tym silniku walek i pompe to tylko dlatego ze to slupek jeszcze z isuzu starszych generacji i tak to poprostu zostalo.
ale koła są nowe i od trzech "pokoleń" popełnia się te same błedy .. hahahaha

 

 

 

Nawet autodata ci podaje ze masz krecic walem tak az znak na kole walu korbowego

sie pokryje oraz ten znak na walku rozrzadu. Pompa powinna si epokryc ale nic si enei stanie jak sie nie pokryje. Kiedys z kolega w oplu jak robiolem to specjalnie zesmy nie zgrali pompe CR ze znakami i silik chodzil tak jak wczesniej.

napisałem wcześniej, że podczas pracy tego nie zauważysz .. ale żywotność, niuanse pracy są. Autodata .. a co to jest autodata?? ja wolę polecac na specyfikacji silnika a ona mówi co napisałemj. I od 15 lat na niej polegam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pulsacji zadnych nie ma. Po to jest regulator i czujnik cisnienia na szynie. Mozesz osbie to sprawdzic techem2 lub MDI bo ja na takich pracowalem. prywatnie mam opcoma i tez ostatnio sprawdzalem zafire B u sasiada. Poza tym pompa jest trzy tloczkowa a garów masz 4 wiec nijak nie pasowaloby to pod gary. Nie pisz mi takich teorii bo za duzo takich aut robilem w swoim zyciu. Majstrowalem i przy astrach G i przy J czy insigniach. Niewiel robilem przy 3.0 cdti bo tego malo jezdzi po drogach.

 

Czego nie odczuje podczas pracy?? Przestawienie rozrzadu czyli zgranie walu z walkiem to gorzi odrazu przy jednym zebie pomylki uszkodzeniem zaworów. Skoro nie znasz autodaty to co ja cie bede tlumaczyl. Jedne z lepszych programow i naprawde duzo tam informacji. Rozrzad do tego silnika masz i rozrysowany i opisany jak go zdemontowac i zamontowac- co pokolei sie odkreca od łap, poduszek po oslony itp. Są nawet blokady opisane i pokazane wiec nie wiem co w tym zlego widzisz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

pulsacji zadnych nie ma. Po to jest regulator i czujnik cisnienia na szynie.

pulsacja jest zawsze tylko dla Ciebie niezauważalna bo nie masz sprzętu do tego (pracuję na programie INKA, która ma możliwości zmiany regulacyjnych ze specjalnym modułem w czasie rzeczywistym)

opcom, tech2, GDS (MDI to jest tylko interface) to tylko programy diagnostyczne i tam nie potrzeba takiej częstotliwości odzczytu.

 

 

 

Poza tym pompa jest trzy tloczkowa a garów masz 4 wiec nijak nie pasowaloby to pod gary.
i znów się mylisz ... Denso jest układem dwusekcyjnym !!! a Bosch trójsekcyjnym (i nawet tutaj co 6 obrotów ruch tłoka w pompie będzie się zgadzał w miejscem wtrysku, czyli obnizenia ciśnienia w szynie z powodu wtrysku paliwo przez wtryskiwacz).

 

 

 

Nie pisz mi takich teorii bo za duzo takich aut robilem w swoim zyciu. Majstrowalem i przy astrach G i przy J czy insigniach. Niewiel robilem przy 3.0 cdti bo tego malo jezdzi po drogach.
a ja przez blisko 15 lat robie przy silnikach 1.7

 

 

 

Czego nie odczuje podczas pracy?? Przestawienie rozrzadu czyli zgranie walu z walkiem to gorzi odrazu przy jednym zebie pomylki uszkodzeniem zaworów.

jezeli rozmawiamy o ustawieniu pompy na znaki to chyba nie mówię o niepawidłowym ustawieniu rozrządu

 

 

 

Skoro nie znasz autodaty to co ja cie bede tlumaczyl. Jedne z lepszych programow i naprawde duzo tam informacji. Rozrzad do tego silnika masz i rozrysowany i opisany jak go zdemontowac i zamontowac- co pokolei sie odkreca od łap, poduszek po oslony itp. Są nawet blokady opisane i pokazane wiec nie wiem co w tym zlego widzisz.

To była taka przenośnia .. czy Ty wiesz co to jest specyfikacja silnika i skąd się bierze? Oczywiscie że znam autodatę .. i jezeli jest tam napisane, że pompy nie potrzeba ustawiać podczas ustawienia rozrządu .. to poważny błąd. Nie wiem na jakiej podstawie coś takiego napisali, skąd mieli do tego dane .. bo powinni mieć od producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności