Skocz do zawartości

Corsa B 1.2 szarpie na benz. i gazie


Gość Slusar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój problem polega na tym, że kupiłem niedawno Corsę, której poprzedni właściciel twierdził, że szarpie czasem na gazie. Podczas jazdy do domu stwierdziłem, że szarpie nie czasem tylko cały czas, szczególnie podczas dodawania i ujmowania gazu, ponadto szarpie również na benzynie, z tym że dużo mniej. Czytałem podobne tematy tutaj ale w żadnym nie ma rozwiązania. Szarpaniu towarzyszy brak mocy. Ogólnie autem nie da rady jeździć po mieście bo dostaję nerwicy, w trasie jako tako, jak przejedzie ciężarówka z pędem wiatru to mnie spowalnia i wtedy szarpie też. Ostatnio zapalił się check i na gazie wogóle nie jechał. Po ponownym odpaleniu zgasł. Oczekuję pomocy, dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem problemy z szarpaniem i szukałem odpowiedzi rady były proste.

Zaczynamy od porządkowania pracy auta na benzynie i dopiero bierzemy się za gaz.

 

Niby proste.

Ale u mnie problemy z szarpaniem, żabkowaniem/kangurkowaniem podczas wolnej jazdy na benzynie - brały się ze złego ustawienia instalki gazowej.

Chwilowo nawet dławiło mi silnik po odpaleniu na benzynie, że nie dało się jechać.

Tak instalka potrafiła ogłupić komp benzyny że potrzebował chwili na dojście do siebie.

 

Generalnie jest tak - że auto musi dobrze jechać na benzynie , by było podobnie na gazie.

Nikt ci na odległość nie zrobi diagnozy , u mnie nawet nie zrobili tego pseudo-gazowcy.Jeśli trafisz na fachmana ogarnie temat.

Jeśli pali checka to z pewnością instalka do ustawienia i może znikną kłopoty.

 

Lub zrób tak jak ja , po kilku bezskutecznych wizytach i 3 miesiącach czytania różnych forów - dokupiłem 2 fejsy i sam sobie wszystko jako tako ustawiłem .Jest o niebo lepiej.

Edytowane przez jarek65w

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz - wiesz tyle co ja na początku.

 

Teraz Ci powiem że wiele w silnikach z rozbudowana elektroniką jak seria XEP , nie wiem co jest w twoim.

I jaka tam jest instalka.

 

Zacznij więc od podstaw , świece stan i przerwa do gazu 0,7 , cewka (ew.przewody).

Poganiaj trochę na benie samej , jak nie będzie dobrze to trzeba szukać dalej - przepustnica luzy zaworowe itp.

 

Gotowego rozwiązania nikt ci nie da na odległość , eliminujesz kolejno wszystkie możliwe nieprawidłowości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to miałem ten komfort że oba silniki które posiadam maja wiele wspólnych części - instalacje gazowe to samo.

 

Więc podmianka , cewki , EGR-u , wtrysków itp.

Jak nie było zmiany to wiadomo że szukamy dalej , dużo powiedzą błędy jakie auto łapie.

Jak był check i potrzebny był restart silnika to z pewnością wypadanie zaworów i p0170 - ale tu przyczyn jest wiele.

 

Ja na starcie dałem nowe świece Boscha irydowo-platynowe bo niby są dostosowane do gazu.

W jednym aucie był EGR- do wymiany i w obu go zaślepiłem finalnie.W drugim parownik do wymiany.

W obu czyszczenie wtryskiwaczy gazowych (ale u mnie to było łatwe bo Matrixy) i dużo literatury z LPGforum.

 

Kilka razy regulacja parownika i zmiana dysz.

Teraz już mi nie zmienia (teoretycznych) czasów wtrysku benzyny podczas zmiany zasilania PB/LPG.

Jeszcze by się przydało skorygować dynamicznie , ale nie mam 2 kierowcy i auta zachowują się na tyle dobrze że mi się nie chce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj podczas poszukiwań znalazłem pęknięty przewód (chyba od podciśnienia), czy może to być powód tego szarpania na benzynie i na gazie oraz braku mocy? w tej obudowie wtryskiwacza było trochę oleju, czy to normalne? :P

4623b0ae156f.jpg

1a2ea48d0649.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ostatnio zapalił się check
Powinieneś wiedziec jak zachować sie w tej sytuacji , a nie tracic czas na gdybania . Jedziesz na komp i odczytujesz błędy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, odkopię temat. Do tej pory jeździłem z szarpaniem opisanym w tym temacie, aż wczoraj odpiąłęm sondę żeby przejechać się i zobaczyć co będzie. Szarpanie nie ustąpiło, było tak samo - ani lepiej ani gorzej, check się nie palił, więc wpiąłem sondę spowrotem w przewód. Dzisiaj zauważyłem że szarpanie jakby ustąpiło, tzn dalej jest ale tylko przy minimalnym otwarciu przepustnicy i nie tak gwałtowne jak wcześniej. Czy to ta sonda gdzieś nie łączyła na przewodzie? I czemu dalej szarpie? :huh:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawlos12

WITAM.

Kolego miły. Tech 2, jak masz jakieś dtc na sterowniku to one cie pokierują, nie zadawaj głupich pytań, jak nie chcesz sprawdzić auta kompem to wyczyść sobie wtyczki z obu sond, jak nie pomoże to obie wymień, ale jak nie trawisz to wyjdzie cię to drożej niż ten przeklęty TECH.Teraz jak wszystko podpinałeś to będziesz miał tam tyle dtc że głowa boli, eh płakać się chce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności