Skocz do zawartości

[Vectra C] Demontaż poduszki / kierownicy / CIM.


Gość gregx77

Rekomendowane odpowiedzi

Malutki opisik demontażu kiery, jaśka kierowcy lub CIM-a. W zależności co kto potrzebuje. Jasiek to oczywiście poduszka kierowcy.

Wstawiłem taki na konkurencyjnym forum to czemu by tu też nie wrzucić :-) , tym bardziej że mam najłatwiej; kopiuj/wklej :-D

Proszę przeczytać do końca przed rozpoczęciem prac.
Na początek wyciągamy (jak to nazwać?) takie cóś jak na zdjęciu :-D. Podchaczamy śrubokrętem i ma wyjść. Oczywiście z wyczuciem - wiadomo śrubokręt metalowy nakładka plastikowa - szkoda byłoby porysować plastik.
2b3a7d7f23e71e2fm.jpg
Po wyjęciu "cósia" przekręcamy kierę ćwierć obrotu w lewo wyciągamy zaślepkę. Pod nią jest wkręt na krzyżak - wykręcamy.
1b4291952aa9e5e7m.jpg
To samo robimy kręcąc kierą w prawo
a2c50a52f5bf6cdcm.jpg
Odchylamy górny plastik kładąc go na zegarach.
Mamy odsłonięte śruby mocujące dolny plastik - odkręcamy je.
ee8473b65c7ecb33m.jpg 1d371220287592cem.jpg
Dolna osłona mocowana jest na trzech śrubach. Trzecia jest pod rączką od regulacji kolumny. Rączkę też trzeba zdemontować (w zasadzie to nie trzeba ale po zdemontowaniu jest dużo wygodniej). Czerwone strzałki to śrubki rączki, zielona to dziurka :P w której znajduje się trzecia śrubka.
3d0dddab2eb19d46m.jpg
Po odkręceniu wyciągamy dolny plastik. I odkładamy na bok.
Wyciągamy jaśka:
W celu pokazania o co chodzi tu mamy zdjęcie już zdemontowanej kierownicy.
W otwory pokazane strzałkami wkładamy płaski śrubokręt - w autach gdzie jasiek nie był demontowany, otworów może nie być, należy wtedy wyczuć je palcami i przebić się przez gumę.
[87de4059aad3abc7m.jpg
Teraz widok z drugiej strony po zdemontowaniu jaśka również w celu wytłumaczenia o co chodzi
8b8aab7d7d245067m.jpg
czerwone strzałki pokazują druty za które zahaczone są zatrzaski jaśka, a zielone pokazują mniej wiecej miejsce w którym wyląduje nasz śrubokręt - oczywiście z drugiej strony, za tą blachą. Trzeba tak manewrować śrubokrętem żeby odchylić druty i uwolnić jaśka z zatrzasków.
Przy grzebaniu śrubokrętem jednocześnie ciągniemy poduszke do siebie.
Jeszcze raz powtórzę: wszytko co napisałem od "wyciągamy jaśka" do tego momentu robimy na zamontowanej kierownicy i poduszce, więc nie sugerować się zdjęciami na których są one zdemontowane.
Po wypięciu poduszki wyglada to tak:
697f48c930b3d7dam.jpg
Wypinamy fioletowe i żóte zabezpieczenie z wtyczek i odpinamy wtyczki. Jasiek zostaje nam w rękach.
Obok miejsca gdzie na zdjeciu "giną" nam kabelki od poduszek jest jeszcze jedna wtyczka do odpiecia, oczywiście też ją odpinamy.
Odkręcamy śrubę na środku kiery (bodajże torks 50-tka) i kierownica schodzi nam z frezów. Wtyczki od poduszek przeciągamy przez dziurkę w kierze pojedyńczo - trochę się haczą ale przejdą.
Po zdjęciu kierownicy CIM jest na wierzchu. Do kolumny mocowany jest dwoma śrubami; jedną z góry
44de01fc9e71d88bm.jpg
i jedną z dołu
74c36f88d4a272b0m.jpg
Dolną trzeba odkręcić, górną wystarczy tylko poluzować tak ze 4 obroty.
Po odkręceniu (poluzowaniu) śrub wkładamy kluczyk do stacyjki i przekręcamy do pozycji zwalniającej blokadę kierownicy - na zablokowanej kierownicy CIM-a nie wyciągniemy. Po przekręceniu kluczyka wyciągamy CIM do siebie. Ma zejść lekko.
Oczywiście wcześniej wypinamy wtyczkę z modułu, ciągnąc zatrzask w kierunku czarnych strzałek wtyczka bedzie odchodzić w kierunku czerwonej.
a229dd07d54ca7cem.jpg
Całość operacji przeprowadzamy na odłączonym akumulatorze jeśli nie chcemy mieć ładnej kolekcji błędów zapamietanych w sterowniku.
Składanie przeprowadzamy w odwrotnej kolejności z tym że do poduszki nie potrzebujemy śrubokręta, a tylko wciskamy ją mocno aż zaskoczy na zatrzaski.
Nie bardzo wiem czy dobrze umiejscowiłem się z tematem. Jeśli źle to niech któryś z Modów przeniesie tam gdzie trza, a nawet trzeba.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności