Skocz do zawartości

Astra H Za gorący silnik


Gość Gabiniusia

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Gabiniusia

witam

Astra H 1,6 16v Benzyna - auto testowane na dwóch - termostatach, chłodnicach i czujnikach temperatury

Wynik za każdym razem jest ten sam - temperatura na wyświetlaczu waha się pomiędzy 105 - 108 stopni

Czy to jest normalna temperatura w tym modelu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura pracy silnika w obecnych warunkach pogodowych to: jazda w trasie 83-87 stopni. Stojąc w korku temperatuta cieczy chłodzącej może przekroczyć 100 stopni. JAk czytałem, dopuszczalna 105 stopni. Proponuję w trakcie postoju skorzystać z termometru przemysłowego /tradycyjny rtęciowy lub elektroniczny/ i wkładając go do zbiorniczka wyrównawczego, dokonac pomiaru. Będzie to najbardziej miarodajny odczyt.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gabiniusia

Pomiar w zbiorniczku wyrównawczym odpada gdyż przy 105 - 108 stopni każda próba odkręcenia zbiorniczka kończy mi się gwałtownym "wylaniem" się płynu. Dodam tylko, że termostat w tym modelu jest inny niż w np. w modelu Astra G. Nawet producent podaje, że po wymianie termostatu pierwsze "przebicie" owego termostatu po zalaniu układu płynem następuje przy temperaturze około 105 stopni. I u mnie właśnie tak się dzieje - zaraz po pierwszym zalaniu układu pierwsze otwarcie termostatu następuje przy temp. ok 105 stopni, tylko dlaczego potem ta temperatura nie spada do "standardowych" 90 stopni tylko skacze właśnie pomiędzy 108 - 105 stopni. Co do miarodajności - odczytu jestem pewien - astra h posiada dwa czujniki temperatury - jeden przed termostatem - z niego właśnie wyświetlana jest temperatura w komputerze - i drugi na wyjściu płynu chłodniczego z chłodnicy - czujnik ten odpowiedzialny jest za załączenie się wentylatora. Czasami gdy stoję w długim korku auto wyświetla mi temperaturę 112 stopni i słyszę jak załącza się wentylator na chłodnicy. Wiadomo, że zanim płyn "dopłynie" do tego drugiego czujnika to temperatura jego spada do około 105 stopni i dlatego załącza się wentylator. Dlatego też jestem pewien miarodajności odczytu na komputerze na desce rozdzielczej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze czujnik dajacy sygnal na ECU

i z nim porownaj temperature zegarow

moj np przeklamuje o 10 stopni ale w dol

na zegarze 90 a na silniku jest 100

 

termostat powinien sie otwierac przy 92

a wentylator zalaczac przy 102

 

mowisz ze wlacza sie przy 112 (wedlug zegarow)

czyli przeklamuje o 10

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gabiniusia

Tak jak napisałem wcześniej Astra H posiada dwa czujniki temperatury w obiegu - jeden przed termostatem (z niego wyświetlana jest temperatura na desce i z niego prawdopodobnie idzie sygnał na ECU) i drugi na chłodnicy. Oba czujniki były podmieniane wzajemnie do tego kupiłem nowy czujnik i też go podmieniałem i wynik zawsze był ten sam - temperatura otwarcia termostatu pomiędzy 108-105 stopni. W serwisie powiedzieli mi, że w moim modelu wentylator załącza się na 105 stopniach i tak u mnie sie dzieje - owszem czujnik nr jeden pokazuje 112 stopni ale płyn chłodniczy zanim dopłynie do czujnika nr 2 na chłodnicy to przepływając przez nią schładza się właśnie do tych 105 stopni. Powtarzam - odczytu jestem pewien - zegary nie przekłamują. Bardziej zastanawia mnie budowa samego termostatu - posiada on wtyczkę w którą wpina się kabel i zastanawiam się po co jest owa wtyczka - wypięcie jej niczego nie zmienia na wyświetlaczu ani w pracy silnika. Przeglądając forum znalazłem informację, że być może ten termostat jest podgrzewany przez ECU i może do tego jest ta wtyczka - ale jest to informacja niesprawdzona i tak tylko gdybam. Może ktoś z forumowiczów ma jakieś informacje na temat tego termostatu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak grochem o sciane

podlacz sobie np opcoma i porownaj temperature na ECU i na zegarach

zobaczysz czy jest roznica czy nie

temperatura pracy czujnikow jest na nich nabita

na tym w chlodnicy musi byc

na termostacie tez podaja przy jakiej sie otwiera

ogolnei stosuje sie dwa

cieply przy 92 i zimny przy 82 sie otwiera

z czego ten drugi stosuje sie w cieplych klimatycznie krajach

Polska sie do nich nie zalicza wiec fabrycznie wkladaja 92

82 mozna kupic bez wiekszych problemow

ale do kompletu musi byc tez czujnik wlaczajacy wczesniej wentylator

nie przy 102 tylko przy 92 a z tym juz bywa gorzej

ja do swojego nie moglem dostac takiego

wiec mialem tylko zimny termostat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności