Skocz do zawartości

astra kręci ale nie pali, kod P0351, sprawdzenie cewki


Gość Marcin_86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów,

Panowie Mam niemały problem z moją Astrą 1.6 LPG, nie chce zapalić pomimo obrotów rozrusznika. Iskra jest na wszystkich świecach. Pompę paliwa słychać zatem nie wiem czy to może być kwestia przekaźnika. Komputer wykazał błędy P035, P0352 , P0353, P0354. Zanim doszło do usterki, Check się świecił na benzynie, wystarczyło jednak przełączyć na chwilę na gaz i później spowrotem na beznyne by zgasł, tak robiłem do momentu kiedy auto zupełnie nie odpaliło, choć nie wiem czy to ma jakiś związek. Jestem teraz w Norwegii więc nie mogłem jeździć na gazie bo LPG tutaj to żadka sprawa.

 

Czy to może być kwestia czujników wałka rozrządu albo korbowego? Wiem że może być także padnięta cewka, tylko trochę nie wiem jak ją sprawdzić bo wygląda zupełnie inaczej niż w tym poradniku http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/160-cewka-zaplonowa-pomiar

 

Proszę o pomoc, dziękuję

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 188
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wygląda na padnięta cewkę, ta z podanego linku jest od c16nz więc totalnie inna.

Tak wygląda Twoja:

 

http://www.auto24parts.com/pl/p/CEWKA-ZAPLONOWA-1.6-Z16SE-OPEL-ASTRA-COMBO-MERIVA-10457870,-1208010,-DELPHI-CE-10001-12B1/2783

 

Nie mam schematu jak ją sprawdzić.

 

Może to być czujnik wału, ale to trzeba sprawdzić kompem podczas kręcenia rozrusznikiem.

Edytowane przez GrzECHO

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka

z16se cewka.jpg

 

na styku 3 i 4 powinno być napięcie takie jak w akumulatorze.

pomiędzy 1-3, 1-4, 2-3, 2-4, rezystancja to 0,6 Ohm

na wtórnym pomiędzy 1 - 4 i 2-3 rezystancja to 11440 Ohm

 

Na czujniku wału rezystancja miedzy pinami to 2000 - 2500 Ohm

 

Czujnik wałków

czujnik wałków c16nz.jpg

tak jak na rysunku

B i masa rezystancja 0 Ohm

C i masa przy włączonym zapłonie 5V

A i masa przy obracającym się wale napięcie od 0 do 5V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wałka wg powyższego schematu wydaje się być w porządku, natomiast zmierzyłem styki we wtyczce prowadzącej do cewki i przy włączonym zapłonie multimetr nie wykazał tam napięcia w ogóle. Jeśli chodzi rezystencję to wskazówka multimetra podobnie ani drgnęła. Co może być tego przyczyną?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby nie był to problem z sterownikiem w tych silnikach padaja na potege.Nawet jezeli masz sprawny kolego proponował bym przeniesc w inne miejsce.

Pasowało by sprawdzic polaczenia z ecu ale padł mi laptop z opisem pinów w ecu.Jak mi sie uda uruchomic to jutro podam opis.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9zj8.jpg



sprawdź czy między zaznaczonymi pinami jest przejście na kablu do cewki WN

pin 33 i 49 kolor kabla czarno czerwony w cewce do pinu 1 o tym samym kolorze

pin 1 i 17 kolor kabla czarno zółty w cewce do pinu 2 kolor ten sam.

 

Styki 3 i 4 cewki są zasilane bezpośrednio z wspomnianego wcześniej bezpiecznika.

 

Problemem niestety pozostaje brak przejścia na stykach cewki :zalamany:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie udało mi sie odzyskac opisu pinow ale widze ze Kacper zrobił to za mnie.Kacper wiesz moze jak jakie oznaczenia sa pinów w ecu bo wg infotech od cewki do ecu sa piny b33 b49 b1 b17.Czy sa to piny które zaznaczyłes?Czy ja dobrze interpretuje schemat?

Ps szkoda Marcin-86 ze tak daleko bo został mi sterownik co prawda uszkodzony ale odpalenie mozna by było sprawdzic(odpalał ok tyle pracował do 3tys)

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam fragment schematu - piny do cewki są z wtyku A (chyba dobrze zaznaczyłem ten wtyk na fotce - jak coś to poprawcie mnie)

 

wgqj.jpg

 

Na schemacie

A35 to ECU

T1 cewka WN - jak widać podawane jest na nią napięcie z bezpiecznika F46. Po włączeniu zapłonu musi być tam napięcie.

Jak podaje Marcin niestety brak napięcia więc może spalony lub nie łączy. Trzeba jeszcze sprawdzić czy jest napięcie na samym bezpieczniku i wtedy ewentualnie szukać dalej

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności