Skocz do zawartości

Ustalenie GMP


Gość marcin 82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Potrzebuję ustawić silnik Corsa B 1,2 16V w górnym martwym punkcie, silnik jest cały rozebrany bo poszła uszczelka pod głowicą, po złożeniu będę potrzebował ustawić rozrząd i tu problem, bo na wale głównym niema znaku, tylko na kole pasowym i obudowie rozrządu. tu pojawia się kolejny problem bo koło pasowe ma niemały luz względem wału korbowego i punkt na kole robi się ruchomy :(

Macie jakiś pomysł żeby go ustawić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na kółku rozrządu nie masz klina , wcięcia lub coś podobnego co ustala pozycje względem wału ?

 

 

edit

na fotce masz blokadę wału - zaznaczoną strzałką

 

x12xe rozrząd.jpg

Edytowane przez Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręcić świecę 1 gara (najbliżej rozrządu), włożyć śrubokręt w otwór po świecy i obrócić wałem aby znalazł się maksymalnie wysoko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręcić świecę 1 gara (najbliżej rozrządu), włożyć śrubokręt w otwór po świecy i obrócić wałem aby znalazł się maksymalnie wysoko.

 

Czy aby na pewno wystarczy tak zrobić?.Tłok ma 4 suwy.Trzeba wiedzieć w którym momencie cyklu zatrzymać w GMP aby rozrząd się "zgrał" znając kolejność zapłonu oraz obserwując dźwigienki zaworowe.

Edytowane przez Natan

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wystarczy. Jak masz ustawione wałki na znakach to możesz wałem obrócić o 180 stopni zakładasz ponownie łańcuch czy pasek i odpalasz bez problemu.

 

Po ustaleniu metodą Arkosa położenia tłoka , zaaplikowałbym śrubokręt w miejsce blokady widocznej na wcześniejszej fotce. (lepiej sprawdzi się krzyżowy śrubokręt ) :-D

 

 

 

edit

miałem napisać 360 st. myślałem dobrze a napisałem co innego :ups:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie załączonego zdjęcia przez Kacpra.Czy widoczne białe pionowe ślizgacze na zewnątrz łańcuszka spełniają również role napinaczy z regulacja naprężenia łańcuszka?.Czy może jest to ten czarny element na lewym kole zębatym ?.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaje link do fotek http://www.allcorsa.co.uk/forums/showthread.php/x12xe-headgasket-timing-41905p3.html To na kole rozrządu to jakaś podkładka a założona gdyż jak autor podaje oryginalne i nowe kółko rozrządu nieco różniły się.

Co do napinacza to jest nim ten chyba ten "ślizgacz po lewej stronie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności