Skocz do zawartości

Problem z turbiną


Gość Rhea

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem polega na tym że w mojej Antarce przestało działać turbo, tzn raz działa, raz nie działa, wyświetla się tryb awaryjny którego zwykłym ODB II nie da się skasować - wyświetla się błąd *P0047 - zbyt niskie napięcie cewki elektromagnetycznej sterującej turbodoładowaniem. To wyświetla komputer. Dodam że EGR jest czysty, zawor elektromagnetyczny działa - wpięty pod 12 V, węże nie są dziurawe a z internetu nie da się dowiedzieć zbyt dużo na temat tego tworu jakim jest ten silnik! ktoś pomoże ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

jak blad jest czyli nie dziala jak trzeba styki lub przeczyscic trzeba zawor

 

profilaktycznie sprawdz kierowniczki sprezarki czy sie nie wieszają

 

jak nie to zawor wymienic pasuje

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mam jeszcze jedno pytanie w związku z moim problemem a mianowicie czy MAP sensor to to samo co Boost sensor ? gdzie on się znajduje jeśli jest w antarze ? wyczytałem gdzieś właśnie na forum że na tych czujnikach lubi osadzać sie nagar co powoduje niewłaściwą pracę silnika...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

tak. To jest to samo. Nie wiem gdzie się znajduje ale na pewno w większości silników jest montowany na kolektorze dolotowym. Owszem często jego zabrudzenie powoduje przekłamania wyników pomiaru ciśnienia i niekiedy temperatury powietrza zasilającego.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

z tego co widzę na linkach to ta turbina nie ma już sterowania poprzez podciśnienie tylko bezpośrednio przez silnik krokowy lub cewkę i sprężynę (tak jak w EGR). Brak właściwego styku lub korozja elementów ciernych może powodować takie usterki. Nie wykluczam też przycinania się turbiny co może powodować zblokowanie się układu sterującego turbiny - właśnie tej cewki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a turbinę można wymontować bez konieczności wyważania, bo jeśli to ta cewka, przy turbinie, to trzeba rozebrać pół silnika, żeby ją wyciągnąć razem z tą cewką. Nigdzie nie potrafię znaleść informacji dotyczącej tych turbin. te dwie części mogą być dostępne osobno ( turbina i cewka ) czy raczej trzeba będzie to kupić razem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

a w jaki sposób sprawdzałeś cewkę? odpinałeś kostkę od niej i podpinałeś 12V z aku? Może sama cewka jest ok tylko przewód zasilający ją na odcinku od sterownika gdzieś nie łączy?

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w jaki sposób sprawdzałeś cewkę? odpinałeś kostkę od niej i podpinałeś 12V z aku? Może sama cewka jest ok tylko przewód zasilający ją na odcinku od sterownika gdzieś nie łączy?

cewki tej przy turbinie nie sprawdziłem bo jest do niej bardzo ograniczony dostęp, sprawdziłem taki elektrozawór :

 

http://allegro.pl/opel-antara-08r-2-0-cdti-zawor-podcisnieniowy-i3575376104.html

 

który się otwiera i zamyka po podanym napięciu. Najgorsze jest to że cała turbina jest zlokalizowana między ścianą grodziową silnika a silnikiem :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

zerknij jeszcze raz na linki z alledrogo które podesłałeś. Tam nie ma doprowadzonego podciśnienia poprzez ten zawór z ostatniego linka. Sterowanie wg mnie jest tu już bezpośrednie (cewka lub silnik krokowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności