Skocz do zawartości

Przepalanie bezpiecznika wycieraczek


Rekomendowane odpowiedzi

Opel Vivaro, 1,9 DTI 2002r.

Witam, padły mi wycieraczki przedniej szyby... Objawy zaczęły się od tego, że w trakcie jazdy w deszczu, nagle, co jakiś czas zaczęły mi przygasać kontrolki deski rozdzielczej, aż do zapalenia czerwonego wykrzyknika. Za chwilę zauważyłem, że działo się to w momencie zadziałania wycieraczek - ewidentnie coś pobierało bardzo dużo prądu w trakcie startu wycieraczek. Pochodziło tak jeszcze parę minut, po czym przepaliło bezpiecznik. Po wstawieniu nowego - dokładnie to samo. Silnik wyciągnięty i sprawdzony - wszystko z nim ok. Nawet kupiłem drugi, nowy silnik ale palenie bezpiecznika pozostaje. Czasami od razu, czasami po 2-3 krotnym włączeniu wycieraczek. Po odłączeniu silnika i załączaniu wycieraczek nic się nie dzieje, nie pali bezpiecznika - zatem podejrzenie zwarcia w manetce odpada. Jak się zdążyłem doszukać w instrukcji do Vivaro, nie występuje tu zwykły przekaźnik wycieraczek - jest on częścią modułu UCH.

Czy ktoś z Was miał już podobny problem? W sieci znalazłem gdzieś jeden post chłopaka, który miał taki sam problem - niestety nikt mu nie odpisał...

Edytowane przez łysyyy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zatarte trzpienie na które mocuje się ramiona wycieraczek. Przy wymontowanym silniku spróbuj przesunąć wycieraczkami po szybie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatarte trzpienie na które mocuje się ramiona wycieraczek. Przy wymontowanym silniku spróbuj przesunąć wycieraczkami po szybie...

Niestety nie to... Zapomniałem dodać, że nawet goło podpięty silnik (jeden i drugi) bez obciążenia to samo powoduje. Mechanicznie ramiona chodzą bez żadnego problemu... A z kolei silnik podpięty na "krótko" do 12V chodzi na bardzo małym prądzie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niestety chyba wskazuje na uszkodzenie modułu. Znajomy wysyłał gdzieś do regeneracji - naprawili i dali 12 mcy gwarancji, ale szczegółów nie znam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety w Vivaro nie ma oddzielnego przekaźnika wycieraczek. Są one sterowane modułem UCH (w nim również są mikro przekaźniki wlutowane w płytkę). Wyciągnąłem go dzisiaj (jest schowany przy kolumnie kierowniczej) i wszystko na oko wygląda w porządku. Żadnych przegrzanych lutów, elementów elektronicznych ani nawet przebarwień płytki drukowanej... Pozostaje już tylko szukać przyczyny w wiązkach elektrycznych - może jest gdzieś uszkodzona izolacja przewodów, które idą już do silnika wycieraczek? I dopiero po podaniu przez sterownik napięcia na te przewody, oprócz prądu silnika występuje też prąd upływu (zwarcia)... Masakra...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkrecales przekladnie wycieraczek?tam musi tkwic problem,czesto te blaszki sie wykrecaja i lamia,teoretycznie obwod parkowania jest zamknienty kiedy wycieraczka troche ruszy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności