Skocz do zawartości

Gość gabriel81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanie o jeden komunikat na mojej konsoli. Wiem że coś podobnego już było ale jak zawsze każdy przypadek jest inny. Otóż komunikat "CHECK COOLANT LEVEL" pojawia się często po uruchomieniu silnika lecz nie zawsze. Przyciskam OK i wszystko jest dobrze. Kilka razy zaglądałem pod maskę i widać było że jednak poziom jest OK. Chciałbym zaznaczyć że podobny objaw miałem tyle że dużo częściej przed wymianą uszkodzonego koła pasowego wału korbowego, który pracował nierówno i miał bicie na boki.

Po wymianie tego koła problem zniknął ale ostatnio te koło jakby znowu się zaczynało coraz głośniej kręcić i może to dlatego. Nie wiem na ile to ma wspólnego ze sobą ale może ktoś kumaty mi podpowie w czym rzecz. Osobiście wykluczyłbym popsuty czujnik poziomu płynu gdyż wtedy taki komunikat by się pojawiał praktycznie zawsze. Proszę o jakieś mądre głowy o wypowiedź.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego komunikat jest o stanie plynu

a nie o kole na wale

nie ma to nic jedno do drugiego

jesli stan jest jaki byc powinien to zawiesza sie czujnik

i tematow o tym bylo juz sporo

wyjac przeczyscic moze pomoze

jak nie to czujnik do wymiany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że u mnie czujnik jest wbudowany w zbiorniczek, druga sprawa to czy napęd przenoszony z tego właśnie wału nie napędza jakiejś pompy bynajmniej ? alfa i omega nie jestem dlatego pytam. a może to po prostu jakiś elektroniczny zonk ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa wody albo jest napedzana rozrzadem albo paskiem od osprzetu

bicie na kole walu nie powoduje problemow z praca pompy

przeciez wszystko sie kreci tylko kolo wpada w wibracje

plywak moze sie zawieszac w zbiorniku

czujnik powinno sie dac wymienic/wyjac

najpierw sprawdz podstawowe rzeczy

a pozniej lap sie za takie kombinacje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja powiem tak - w Mojej Asterce H taki komunikat wyświetlał się bardzo często podczas jazdy, odpalania i po pewnym czasie zaczął mnie wkurzać, choćby z tego powodu, że od ciągłego kasowania komunikatu aż mi się pokrętło/przycisk na kierownicy wytarło :-). LOczywiście poziom płynu był OK. Na początku też stawiałem na czujnik, ale po pewnym czasie zauważyłem, że zbiornik na zewnątrz jest delikatnie mokry. Wyciągnąłem więc wniosek, że musiał się rozszczelnić i kupiłem nowy oryginalny za 130 zeta. Podczas wymiany przełożyłem czujnik ze starego i komunikat przestał wyskakiwać i wkurzać.

 

Gdyby ktoś miał podobny problem - proponuję sprawdzić szczelność zbiornika wyrównawczego i jeśli pod tym względem nie domaga - wymienić...

 

Mam nadzieję że pomogłem tym postem każdemu sfrustrowanemu użytkownikowi astry z komunikatem Collant level check :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zauważyłem że nie jest wcale mokry ten zbiorniczek, obstawiam że to pewnie jest jakieś połączenie na linii czujnik przewody bo ten przewód wygląda na trochę uszkodzony, trochę ciężkie jest dojście ale jak będę wyjmował akumulator to sobie tam zajrzę bo bodajże tam jest schowany ten czujnik. Jutro to sprawdzę.

 

 

Pozdrawiam i dziękuje za informację.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety, odpiąłem ten czujnik, sprawdziłem połączenie na przewodach i wszystko wygląda na dobre, pojemnik się nie poci, czy wymiana czujnika gwarantuje mi to że przestanie wyskakiwać ten komunikat ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od sprawdzenia samego czujnika. Myślę że ktoś tu wie czy daje on sygnał jeśli jest zwarty lub rozwarty. Jeśli zamknięcie obwodu powoduje sygnał to odłącz wtyczkę. Wtedy sprawdzisz miernikiem czy sam czujnik jest sprawny. Pojawienie się sygnału przy odpiętej wtyczce to znak że zwarcie jest na przewodach. Jeśli czujnik generuje sygnał przy rozwarciu to odłącz wtyczkę i znowu miernik. Kable do sterownika możesz wtedy zewrzeć. Jeśli sygnał pojawi się mimo odłączonej wtyczki (zwartej) to problem tkwi w przewodach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności