Skocz do zawartości

Astra H Problem z wbiciem biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nadeszły bardzo zimne poranki i w związku z tym pojawił się problem z wbiciem jakiegokolwiek biegu zaraz po rozruchu. Jak już wbije i kawałek przejadę biegi zaczynają wchodzić normalnie. Objawy jakby sprzęgło się sklejało, Olej w skrzyni wymieniony na Titan 75W80 Pomyślałem nad płynem hamulcowym/sprzęgła , ale ten jest czyściutki. Hamulce i sprzęgło działają poprawne. Skrzynia lekko wyje na "dwójce", haczy lekko na "trójce". Na "jedynce" i "piątce" szarpie drążkiem. Nie wiem jak było wcześniej auto mam kilka miesięcy, ale dopóki temp.nie spadła było ok. Może wystarczy wymienić płyn i odpowietrzyć ? Proszę o pomoc.

Edytowane przez Budrys

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość StrawberryJam

Nie wiem jak należy rozumieć "sklejanie się" sprzęgła, ale z tego co mówisz, coś musi być nie tak albo z olejem albo z płynem.

I zacząłbym właśnie od tego i odpowietrzenia układu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem jak należy rozumieć "sklejanie się" sprzęgła, ale z tego co mówisz, coś musi być nie tak albo z olejem albo z płynem.

I zacząłbym właśnie od tego i odpowietrzenia układu.

Płyn hamulcowy zmieniłem, olej też, tym razem na GM, nasmarowałem mieszek. i teraz muszę czekać na mrozy.

Mam jeszcze pytanie. Otóż nie wiem jak powinno być, ale mam luźny wysprzęglik, cały rusza się w korpusie skrzyni, mam też duży luz na gumowych końcówkach na linkach przy skrzyni oraz wyrobiony mechanizm mieszka. Da się z tym wszystkim coś zrobić ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dalej to samo, co ciekawe niekiedy biegi rano wchodzą jak w masło a raz bardzo ciężko, auto jakby chciało ruszyć ale bieg wcisnę bez zgrzytu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość krzysztof4000

Posłuchaj kolego. Najczęstszą przyczyną w oplach ( a mialem ich klika) jest wyrobienie trzpieni ( bolców) w krzyżaku wybieraka biegów. Niedalej jak tydzień temu wymienialem taki bolec. Te bolce są z kiepskiego materiału, jakby twardszego aluminium i wyrabiaja sie kołnierze w tym bolcu. Taki trzpień w serwisie kosztuje ok.12 zl. W tym wybieraku są dwa ale z reguły wyrabia się ten z wierzchu. Wymiana jego trwa zazwyczaj 20 sekund jesli wiesz jak ścisnąć sprężynke od dołu tego bolca. Zresztą jak kupisz to sam zobaczysz jak to wygląda. W 90 % przypadków haczenia biegów w Oplu to jest przyczyna. Jak czytam te porady fachowców którzy każą wymieniac skrzynie biegów , sprzegła itd to aż mnie :maruda: . Jeśli nie chcesz się męczyć to jedź do warsztau zrobią to na miejscu za 10 zeta. Tyle mnie kosztowało za pierwszym razem 10 sekund robocizny mechanika. :-)

Edytowane przez krzysztof4000

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bolca to się zgadzam ale to tylko w przypadku benzyniaków bo tam jest wybierak zwany "sierżantem" a kolega Budrys ma astre 1.3 więc tam jest wybierak na skrzyni. Powiem tak miałem kiedyś taki przypadek w Zafirze A jak były mrozy był brak sprzęgła i wyciek płyny hamulcowego z wysprzęglika a jak auto postało 5-10 minut z włączonym silnikiem sprzęgło bez zarzutu i brak wycieku płynu hamulcowego. Jak się okazało samochód miał wcześniej wyciek oleju z zimera na wale wszystko fajnie uszczelnione ale tarcza się "napiła" i faktycznie kleiła do docisku - wymiana tarczy i auto jeździ do tej pory mrozy nie mrozy wszystkie biegi są. Dlatego proponuje sprawdzić czy nie ma gdzieś wycieku z silnika. Oczywiście to tylko moja sugestia. Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bolca to się zgadzam ale to tylko w przypadku benzyniaków bo tam jest wybierak zwany "sierżantem" a kolega Budrys ma astre 1.3 więc tam jest wybierak na skrzyni. Powiem tak miałem kiedyś taki przypadek w Zafirze A jak były mrozy był brak sprzęgła i wyciek płyny hamulcowego z wysprzęglika a jak auto postało 5-10 minut z włączonym silnikiem sprzęgło bez zarzutu i brak wycieku płynu hamulcowego. Jak się okazało samochód miał wcześniej wyciek oleju z zimera na wale wszystko fajnie uszczelnione ale tarcza się "napiła" i faktycznie kleiła do docisku - wymiana tarczy i auto jeździ do tej pory mrozy nie mrozy wszystkie biegi są. Dlatego proponuje sprawdzić czy nie ma gdzieś wycieku z silnika. Oczywiście to tylko moja sugestia. Pozdro

Dzięki za podpowiedzi, niestety będę musiał z tym poczekać do wiosny chyba, że w mrozy nie będzie się dało jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności