Skocz do zawartości

meriva ogrzewanie?


Gość tomek1986

Rekomendowane odpowiedzi

daj se spokuj z tym zalewaniem i czyszczeniem nagrzewnicy ,

bo to nic nie da.

jak silnika nie zagrzejesz to ciepla nie poczujesz ,

a downsizing w 1.3 ma ten minus ze trzeba czekac cierpliwie :spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

witam pociągne temat, dzisiejsza sytuacja temp. na dworze 5 stopni po 6 km temp. 82 stopnie dopuki płynnie jechałem temp sie trzymała mały korek w osielsku na światłach czyli na 4 razy i temp. prawie zero ruszyłem znowu było ok postój z wyłączonym silnikiem okło 15-20 min wsiadam temp. jakies 75stopni o co k....a chodzi czy to może pompa wody że na jałowym biegu nie kreci pozdrawiam

to mnie zastanawia ze na postoju mi ucieka temperatura dodam ze rok temu miałem wyminiany cały termostat, piszą że można też wkład ale nie wiem jeże można to zaryzykowałbym 50 dyszek na wkład bo 200 stówy nie chce

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy utrzymuje dobra temperatura ? Spada za kazdym razem jak sie zatrzymujesz czy tylko raz ? W kabinie grzeje ?

 

Na poczatek sprawdz poziom cieczy na zimnym silniku, odpal go na parkingu i zaobserwuj jak nagrzewa sie silnik i chlodnica i czy widac wybijajaca wode w zbiorniczku wyrownawczym.

Zamkniety termostat powinien miec maly przepust wiec na poczatku tylko na dolotowym wezu do chlodnicy mozesz czuc lekkie cieplo.

 

1) Jesli termostat jest zaciety w pozycji otwartej to wyraznie duza czesc chlodnicy bedzie nagrzewala sie od poczatku.

 

2) Moze tez zacinac sie na zamknieciu i puszczac gwaltownie dopiero przy bardzo wysokiej temperaturze. Tlumaczyloby to gwaltowny spadek temperatury - silnik i czujnik nagle dostaja spora dawke zimnej cieczy. Podczas jazdy w zaleznosci czy problem zacinania sie powtarza czy nie bedziesz obserwowal to samo przy kolejnym postoju. Zalezy tez czy przejedziesz na tyle duzo by chlodnica oddala cieplo. Na parkingu chlodnica nie bedzie miala takiej wydajnosci i termostat powinien juz pozostac otwarty.

 

3) Podobny efekt moze byc jesli masz problem z pompa. Wowczas silnik moze sie przegrzewac a termostat zareaguje pozno i gwaltownie zbijajac temperature za bardzo. Wskaznik temperatury moze wtedy podawac zle odczyty.

 

Pytanie jak zachowuja sie te rzeczy (termostat i pompa) przy malych i duzych obrotach. Do zbiorniczka wyrownawczego po rozgrzaniu stale powinno wywalac plyn, nawet na niskich obrotach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat jest ok bo sprawdzalem a zreszta na starym termostacie bylo tak samo nie wiem co z tym fantem robic ja tez myslalem na pompa ale czy ona juz by sie nie rozsypala bo mam to juz jak go kupilem czyli 4 lata

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka że w 1,3 może troszkę spadać temperatura, silniczek malutki o wysokiej sprawności oddający mało ciepła...

 

Nie wiem na 100% jak zachowuje sie ten konkretny silnik ale wydaje mi sie to dosc dziwne. Zakladam, ze przy sprawnym obiegu termostat powinien zaczac otwierac sie po uzyskaniu przez silnik temperatury roboczej i to stopniowo co nie powinno doprowadzac do jego zbytniego wychlodzenia. Termostat powinien dostac temperature silnika z mozliwie malym opoznieniem. Jesli dostaje pozno to moze otwierac sie za bardzo i zamykac za pozno.

 

czy ona juz by sie nie rozsypala bo mam to juz jak go kupilem czyli 4 lata

 

Gdyby problem byl powazny to juz dawno wydmuchaloby uszczelke. Moze wiec co innego powoduje slaby przebieg przez termostat i chlodnice - np. zgiety przewod, lub syf. Odpal na parkingu i popatrz jak to pracuje poki jest jeszcze cieplo.

 

 

Rownolegle ruszyl podobny watek w dziale Meriva -> silnik benzyna. Polecam przeczytac m.in. co pisal tam Avirem o swoim przypadku.

Edytowane przez pawel7318

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość chrisowaty

Opiszę swoje wrażenia z rozeznaniem ogrzewania/chłodzenia w Merivie 1,7 CDTi.

 

Otóż wszędzie na forach ludzie piszą, że wolno się nagrzewa i ten typ tak ma. U mnie na nagrzanie potrzebował ok 7km przy temp. zewnętrznej 2-5st C. Ale jak spadło do -2,5st C to po przejechaniu 21km wskazówka dopiero zaczęła iść do góry. Zatrzymałem się i macam węże. Okazują się zimne. Więc niby wszystko OK, ten typ tak ma.

 

Mając dostęp do kamery termowizyjnej postanowiłem sprawdzić zachowanie układu chłodzącego. I to był strzał w dziesiątkę. W dotyku niby węże i chłodnica były zimne, ale na termogramie było widać iż termostat przepuszcza. Dziś po wymianie termostatu przy temp 4st temp 80st C została osiągnięta po ok 4,5km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności