mati11294 Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 daj se spokuj z tym zalewaniem i czyszczeniem nagrzewnicy , bo to nic nie da. jak silnika nie zagrzejesz to ciepla nie poczujesz , a downsizing w 1.3 ma ten minus ze trzeba czekac cierpliwie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość egonik Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 nagrzewnica powietrza w merivie znajduje sie zaraz za radiem trzeba odkrecic najpierw schowek a potem już niewiem jak to ściągnąc wiec bede tylko płukał cały układ   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość irek711 Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Diesel o małej pojemności ma tę wadę że się wolno nagrzewa. Miałem corsę 1,5 to w zimie zasłaniałem chłodnicę kartonem.Teraz w mery 1,7 jest dużo lepiej.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość egonik Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 witam pociągne temat, dzisiejsza sytuacja temp. na dworze 5 stopni po 6 km temp. 82 stopnie dopuki płynnie jechałem temp sie trzymała mały korek w osielsku na światłach czyli na 4 razy i temp. prawie zero ruszyłem znowu było ok postój z wyłączonym silnikiem okło 15-20 min wsiadam temp. jakies 75stopni o co k....a chodzi czy to może pompa wody że na jałowym biegu nie kreci pozdrawiam to mnie zastanawia ze na postoju mi ucieka temperatura dodam ze rok temu miałem wyminiany cały termostat, piszą że można też wkład ale nie wiem jeże można to zaryzykowałbym 50 dyszek na wkład bo 200 stówy nie chce   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel7318 Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Podczas jazdy utrzymuje dobra temperatura ? Spada za kazdym razem jak sie zatrzymujesz czy tylko raz ? W kabinie grzeje ? Na poczatek sprawdz poziom cieczy na zimnym silniku, odpal go na parkingu i zaobserwuj jak nagrzewa sie silnik i chlodnica i czy widac wybijajaca wode w zbiorniczku wyrownawczym. Zamkniety termostat powinien miec maly przepust wiec na poczatku tylko na dolotowym wezu do chlodnicy mozesz czuc lekkie cieplo. 1) Jesli termostat jest zaciety w pozycji otwartej to wyraznie duza czesc chlodnicy bedzie nagrzewala sie od poczatku. 2) Moze tez zacinac sie na zamknieciu i puszczac gwaltownie dopiero przy bardzo wysokiej temperaturze. Tlumaczyloby to gwaltowny spadek temperatury - silnik i czujnik nagle dostaja spora dawke zimnej cieczy. Podczas jazdy w zaleznosci czy problem zacinania sie powtarza czy nie bedziesz obserwowal to samo przy kolejnym postoju. Zalezy tez czy przejedziesz na tyle duzo by chlodnica oddala cieplo. Na parkingu chlodnica nie bedzie miala takiej wydajnosci i termostat powinien juz pozostac otwarty. 3) Podobny efekt moze byc jesli masz problem z pompa. Wowczas silnik moze sie przegrzewac a termostat zareaguje pozno i gwaltownie zbijajac temperature za bardzo. Wskaznik temperatury moze wtedy podawac zle odczyty. Pytanie jak zachowuja sie te rzeczy (termostat i pompa) przy malych i duzych obrotach. Do zbiorniczka wyrownawczego po rozgrzaniu stale powinno wywalac plyn, nawet na niskich obrotach.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość egonik Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 termostat jest ok bo sprawdzalem a zreszta na starym termostacie bylo tak samo nie wiem co z tym fantem robic ja tez myslalem na pompa ale czy ona juz by sie nie rozsypala bo mam to juz jak go kupilem czyli 4 lata   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 prawda jest taka że w 1,3 może troszkę spadać temperatura, silniczek malutki o wysokiej sprawności oddający mało ciepła...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel7318 Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 (edytowane) prawda jest taka że w 1,3 może troszkę spadać temperatura, silniczek malutki o wysokiej sprawności oddający mało ciepła... Nie wiem na 100% jak zachowuje sie ten konkretny silnik ale wydaje mi sie to dosc dziwne. Zakladam, ze przy sprawnym obiegu termostat powinien zaczac otwierac sie po uzyskaniu przez silnik temperatury roboczej i to stopniowo co nie powinno doprowadzac do jego zbytniego wychlodzenia. Termostat powinien dostac temperature silnika z mozliwie malym opoznieniem. Jesli dostaje pozno to moze otwierac sie za bardzo i zamykac za pozno. czy ona juz by sie nie rozsypala bo mam to juz jak go kupilem czyli 4 lata Gdyby problem byl powazny to juz dawno wydmuchaloby uszczelke. Moze wiec co innego powoduje slaby przebieg przez termostat i chlodnice - np. zgiety przewod, lub syf. Odpal na parkingu i popatrz jak to pracuje poki jest jeszcze cieplo. Rownolegle ruszyl podobny watek w dziale Meriva silnik benzyna. Polecam przeczytac m.in. co pisal tam Avirem o swoim przypadku. Edytowane 21 Października 2013 przez pawel7318   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chrisowaty Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Opiszę swoje wrażenia z rozeznaniem ogrzewania/chłodzenia w Merivie 1,7 CDTi. Otóż wszędzie na forach ludzie piszą, że wolno się nagrzewa i ten typ tak ma. U mnie na nagrzanie potrzebował ok 7km przy temp. zewnętrznej 2-5st C. Ale jak spadło do -2,5st C to po przejechaniu 21km wskazówka dopiero zaczęła iść do góry. Zatrzymałem się i macam węże. Okazują się zimne. Więc niby wszystko OK, ten typ tak ma. Mając dostęp do kamery termowizyjnej postanowiłem sprawdzić zachowanie układu chłodzącego. I to był strzał w dziesiątkę. W dotyku niby węże i chłodnica były zimne, ale na termogramie było widać iż termostat przepuszcza. Dziś po wymianie termostatu przy temp 4st temp 80st C została osiągnięta po ok 4,5km.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Odnośnie szczelności termostatu i jego wymiany warto zajrzeć tu http://forum.opel24.com/topic/50540-zafira-a-wymiana-termostatu/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.