Skocz do zawartości

Wskaźnik temperatury na desce => termostat => pompa wody/zapchany układ chłodzenia/wentylator => ?


Gość avirem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wskaźnik temperatury w mojej Merivie ani drgnie. Oprócz tego samochód normalnie jeździ, nie ma żadnych objawów ani błędów. Czy ktoś mógłby mi wskazać, gdzie mam szukać czujnika temperatury w silniku Z16SE? Pomyślałem, że może jest niepodłączony, albo coś nie styka, tylko nie wiem gdzie on się znajduje. Jeśli źródło problemu jest gdzieś indziej, to co powinienem jeszcze sprawdzić przed oddaniem samochodu do warsztatu?

 

Edytowane przez avirem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A termostat jest sprawny?

Jak poznać, że niesprawny? Jakieś konkretne objawy?

 

Zajrzałem, popatrzyłem, coś tam wpięte jest mniej więcej w miejscu jak na zdjęciach w podanych wyżej linkach. Dzięki za szybką reakcję i pomocne linki.

 

Wracając do mojego martwego wskaźnika, to dziś rano przeleciałem 80 km drogą krajową i ani drgnął. Po po południu zrobiłem kilka km po mieście i nadal był martwy. Wróciłem do domu, już miałem gasić silnik, a tu wskaźnik pokazuje trochę ponad 80 stopni. Czyżby zaczął działać po przetelepaniu się po okolicznych dziurawych drogach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp jest jeden na zegary i do ecu jezeli masz dostep do diagnostyki mozesz sprawdzic jaka tem widzi ecu.Termostat ja sprawdzam obserwujac chłodnice i waz do chłodnicy.Nie powinien od razu robic sie ciepły a po pewnym czasie(gdy termostat sie otworzy)Mozesz tez zasłonic chłodnice i podczas jazdy obserwowac czy temp sie podniesie ale ten sposób jest ryzykowny mozna przegrzac silnik(np kiedy jest niesprawny czyjnik temp lub instalacja).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poznać, że niesprawny? Jakieś konkretne objawy?

 

 

Starczy pogoglować... http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-diesel-termostat-silnika-cala-prawda-vt42.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po kolei:

  1. Pod korkiem oleju jest trochę tego "beżowego majonezu" (jak w ostatnim linku)
  2. Gruba rura po lewej stronie nie robi się szybko ciepła podczas pracy na biegu jałowym, ale może po prostu jestem zbyt niecierpliwy i zbyt krótko czekałem, zanim cokolwiek zdążyło się nagrzać
  3. Po przejechaniu jakiś 6 km w ruchu miejskim (bez częstego stawania) wskazówka delikatnie zaczęła drgać
  4. Po zatrzymaniu i kilku minutach temperatura zaczęła się piąć do góry, jak była koło 90 stopni ponownie ruszyłem, wskazówka znowu zaczęła dosyć szybko lecieć w dół, aż osiągnęła minimum
  5. Po kolejnym zatrzymaniu się rosła do 90 i więcej
  6. W kabinie normalnie mam ciepły nawiew, bez względu na temperaturę na wskaźniku, ale w sumie bardzo zimno nie jest

Czyli co? Termostat zablokowany w pozycji otwartej?

 

Teraz pytanie natury finansowej. W kilku tematach około termostatowych padały stwierdzenia, że żeby wymienić wkład za 40 zł trzeba rozebrać pół rozrządu. Ile w praktyce mniej więcej może kosztować ta wymiana?

Edytowane przez avirem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to termostat bo jezeli stoisz w korku i temp sie unosi to znaczy ze czujnik działa a po ruszenia temp spada bo termostat nie zamyka układu.

jezeli nie był wymieniany pasek rozrzadu to pasowało by wymienic.Sam termostat nie jest drogi ale jego wymiana wiaze sie z zdjeciem paska i kola pasowego.Jest rozwiązanie zastepcze wstawienie drugiego termostatu w rure gumowa.Zdania sa podzielone ale mój kumpel jezdził tak 3 lata i sprawdzalismy tem do ecu była prawidłowa nie rózniła sie od mojej astry.Problemem moze byc to ze stary termostat moze sie odwiesic ale to sie zdarza niezwykle razdko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Teraz pytanie natury finansowej. W kilku tematach około termostatowych padały stwierdzenia, że żeby wymienić wkład za 40 zł trzeba rozebrać pół rozrządu. Ile w praktyce mniej więcej może kosztować ta wymiana?

Termostat nie żyje.

Nie trza cudować, to nie 8v stary - tu termostat jest w miarę dostępny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności