Skocz do zawartości

opel astra h 1.7 cdti turbina gwizd


Gość mmarko1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
mam taki problem odstawiłem opla do warsztatu ponieważ pokazał mi się błąd i włączył się tryb serwisowy błędu już nie pamiętam ale mechanik wyczyścił mi pierścionek od turbiny i błąd zniknął ale teraz jak go odebrałem to pojawił się gwizd chyba od turbiny zaczynający sie od około 1300 obr i mechanik twierdzi że tak ma być mi się wydaje że chyba nie bo jak mam go od 6 lat to nigdy takiego gwizdu nie było chyba że coś kojarzy mi się jak go gasiłem to występował podobny gwizd
zamieszczam filmik podobne objawy co ja mam przy opelku opel astra h 1.7 cdti



Czy wie ktoś co może być przyczyną tego gwizdu czy może jak wymieniali mi ten pierścionek to mogli pokrzywić łopatki od turbiny czy jakieś nieszczelności powstać
za odpowiedz bardzo dziękuje Edytowane przez mmarko1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwizdze przy pobrotach ledwo woekszych jak jalowe. TO nei bedzie neiszczelnosc na ukladzie czy chocby pekniety wygiety kolektor wydechowy. Tu raczj przyczyna lezy w samym ulozyskowaniu turbo. Moznaby sprawdzic luz poprzeczny i podluzny ale puki co to bym jezdził.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak mam jeździć tylko o to mnie chodzi że jak oddając samochód do mechanika nie było gwizdu a odbierając opla jest gwizd a dałem tylko żeby usunął mi błąd

i mechanik mówił że przeczyścił mi jakiś pierścionek od turbiny i wtedy mógł dopiero usunąć błąd

to czy jak czyścił mi ten pierścionek to mógł coś uszkodzić,skrzywić coś w turbinie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mogl ale jesli zapiekla sie geometria i tyrbo nie dmuchalo to wiadomą sprawa jest tez to ze wirnik sie krecil z predkoscią tez nieduzą co wlansie powodowalo z etego gwizdu niebylo. Po przeczyszczeniu i rozruszaniu ciegna geometrii turbo pompuje juz od samego dolu co moze sie wlasnie objawiac tym ze wyje to turbo. Ogolnie to pryz takim wyciu jak upiór to mozna si ejuz nastawiac na rychła wymiane suszarki bo nie wiadomo czy posluzy jeszcze tydzien czy miesiac czy pół roku a moze i rok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ja mam podobny problem po regeneracji turiny.

W grudniu zaczeła w mojej astrze bardzo głośno gwizdać turbina. Gwizd był tak jakby jechała karetka. Po około 4-5 dniach od zauważenia problemu auto pojechało do mechanika. Zrobiono regeneracje turbiny, wymieniono: olej, filtr oleju, uszczelki turbiny, filtr powietrza. Po regeneracji jest słyszalny gwizd (ale dużo cichszy jak przy awarii) kiedy silnik jest zimny (przy około 1400 - 2200 obrotów). Jak samochód się nagrzeje to gwizd słychać o wiele mniej ale jednak słychać. Odgłos jest tylko na niskich biegach 1,2 (czasami 3). Po dodaniu gazu na biegu jałowym również jest słyszalny gwizd. Dodatkowo od czasu naprawy turbiny, na zimnym silniku auto dymi na biało i pluje olejem z wydechu. Auto nie traci mocy, nie wywala błędów.
Ktoś miał podobny problem? Czy te 2 problemy mogą być ze sobą powiązane?
Sprawa dotyczy silnika 1.7 CDTI 101KM, turbina nr: 49131-060003 (Mitsubishi)
Gwizd podobny jak tutaj:
Edytowane przez pawelkrol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja mam podobny problem po regeneracji turiny.

W grudniu zaczeła w mojej astrze bardzo głośno gwizdać turbina. Gwizd był tak jakby jechała karetka. Po około 4-5 dniach od zauważenia problemu auto pojechało do mechanika. Zrobiono regeneracje turbiny, wymieniono: olej, filtr oleju, uszczelki turbiny, filtr powietrza. Po regeneracji jest słyszalny gwizd (ale dużo cichszy jak przy awarii) kiedy silnik jest zimny (przy około 1400 - 2200 obrotów). Jak samochód się nagrzeje to gwizd słychać o wiele mniej ale jednak słychać. Odgłos jest tylko na niskich biegach 1,2 (czasami 3). Po dodaniu gazu na biegu jałowym również jest słyszalny gwizd. Dodatkowo od czasu naprawy turbiny, na zimnym silniku auto dymi na biało i pluje olejem z wydechu. Auto nie traci mocy, nie wywala błędów.
Ktoś miał podobny problem? Czy te 2 problemy mogą być ze sobą powiązane?
Sprawa dotyczy silnika 1.7 CDTI 101KM, turbina nr: 49131-060003 (Mitsubishi)
Gwizd podobny jak tutaj:

 

 

Mam podobny problem, po pewnej wizycie w warsztacie słychać tak jak by delikatne świszczenie na 1,2,3 biegu w zakresie obrotów 1500-2400. Wróciłem do warsztatu żeby sprawdzić czy to może jakaś nieszczelność w dolocie. Ale mechanik stwierdził że to już lekko turbinke słychać. I dał mi do zrozumienia że mogę powoli zbierać kase na regeneracje lub nowa. A narazie mam jezdzic, pilnować stanu oleju (czy nie ubywa za dużo) i obserwowac czy jakis błąd z turbinki nie wyskoczy. Z turbinki lekko cieknie olej(jest troche popluta olejem), więc zobacz czy z Twojej nie cieknie olej. Mineło pół roku od tamtej wizyty w warsztacie, ojej nie znika, błąd żaden nie wyskakuje. Samochód jezdzi jak wczesniej,nie ma spadku mocy,tylko caly czas jest ten denerwujący delikatny świst ktorego wczesniej nie było...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał kolega Wesol łożyskowanie turbiny siada i wyje. Jeśli wycie słychać po regeneracji to można wracać do warsztatu który odwalił taką kaszanę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności