Skocz do zawartości

opel astra h 1.7 cdti turbina gwizd


Gość mmarko1

Rekomendowane odpowiedzi

turbo jakio takeigo ulozyskowania na lozyskach nie posiada. To jest realizowane na tulejkach i ślizga sie na filmie olejowym bo olej przelatujacy przez koras turbiny wlasnie idzie tak po tych tulejkach. Wyrobic sie moze tulejka tak ze wirnik ma luz poprzeczny i wtedy lopatki ocieraja o muszle i mamy wycie. Poza tym mzoe byc luz tez po osi wirnika i wtedy tez moze ocierac i wyc jak upiór w operze z takim gwizdem wlacznie. Owszme mozna tak jezdzic. Turbo to nei zarowka ze swieci albo nie swieci czyli neikoneicznie dwa stany on i off i dziala, nie dziala wcale. Powietrze w muszil tez moze wydawac dzwieki. Mi np z racji nieco wiekszej suszary tez wydaje dziwek jakby jaka dmuchawe wlaczyl. Oczewiscie jak depne gazu z dolu i jak juz ped spalin wprawi turbo w ruch konkret. Tak samo mam dzwieki surge po puszczeniu gazu gdy deptalem ostro.

 

Teraz nowa generacja turbin ma juz loazyska kulkowe i te pierwsze mialy kulki stalwoe a te najnowsze juz ceramiczne zeby ktos nie pisal za chwle ze sa tez suszary na lozyskach. Sa ale bardzo nieliczne i z nowych aut.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelkrol
Tutaj moje nagranie z dzsiaj kiedy silnik był zimny:


Olej z wydechu się już nie wydobywa. Albo faktycznie się wypalił albo powodem było to że mechanik nalał za dużo oleju do silnika (było około 2mm powyżej max). Po odciagnięciu około 300-400 ml problem ustał.


Jutro wybieram się do mechanika który regenerował turbine. Zobaczymy co powie. Byłem już u niego wcześniej i powiedział że generalnie nie powinno być słychać gwizdów ale kazał mi pojeździć troche i za około miesiąc zobaczyć czy są jakieś zmiany na lepsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale bajerant. A nowe turbo prosto od producenta tez gwizdze na poczatku?? Chłopie gwizd turbo to nic innego jak ocieranie o muszle nie łódź sie ze gwizdze tam skowronek bo nie ma takiej opcji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelkrol

ale bajerant. A nowe turbo prosto od producenta tez gwizdze na poczatku?? Chłopie gwizd turbo to nic innego jak ocieranie o muszle nie łódź sie ze gwizdze tam skowronek bo nie ma takiej opcji.

Wydaje mi się że gdyby to było ocieranie to gwizd by był przy całym zakresie obrotów silnika a nie tylko od 1400 do około 2200 i tylko na biegach 1,2. Na 3 jest już mało słyszalny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że gdyby to było ocieranie to gwizd by był przy całym zakresie obrotów silnika a nie tylko od 1400 do około 2200 i tylko na biegach 1,2. Na 3 jest już mało słyszalny

 

Zalezy jak kto jezdzi czyli jak mocno wciskasz pedal gazu w podloge. Nie wciskasz na maxa na 100% to tez i dolaodwanie turbo nie jest maksymalne wiec i gwizd nie jest taki. Poza tym powyzej pewnych obrotow silnik dość skutecznei zaglusza takie gwizdy turbiny czy inne jak n od wspomagania elektrohydraulicznego. A przeciez wspomaganie elektrohydrauliczne chodzi tak samo na obrotach 1000 jak i na 3000 obr. na postoju auta co nie. Nie znamy dokladnej sytuacji tego testu wiec tak to ja widzę. Jak moze turbo raz gwizdac a raz nie?? Inne sa tez obroty wirnika turbiny przy 2000 obr a inne sa przy 3000 obr mimo ze dolaodwania beda nawet takie same.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniello30

U mnie też tak jest, lecz tylko na zimnym silniku, potem już tego nie słychać. Czytałem wiele tematów związanych z tym "gwizdaniem" i ludzie jeżdżą z tym normalnie i nic złego się nie dzieje, auto wkręca się dobrze w całym zakresie obrotów.
Tym bardziej jeśli to słychać w pewnym zakresie obrotów to ja bym się tym nie przejmował. Zobacz czy na ciepłym też to słychać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelkrol

U mnie też tak jest, lecz tylko na zimnym silniku, potem już tego nie słychać. Czytałem wiele tematów związanych z tym "gwizdaniem" i ludzie jeżdżą z tym normalnie i nic złego się nie dzieje, auto wkręca się dobrze w całym zakresie obrotów.

Tym bardziej jeśli to słychać w pewnym zakresie obrotów to ja bym się tym nie przejmował. Zobacz czy na ciepłym też to słychać.

 

Na ciepłym silniku słychać ale bardzo cicho. Trzeba się dobrze wsłuchać żeby zauważyć gwizd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniello30

 

Na ciepłym silniku słychać ale bardzo cicho. Trzeba się dobrze wsłuchać żeby zauważyć gwizd.

Myślę, że nie ma sensu się tym przejmować, szukać na siłę przyczyny, tym bardziej jeśli auto dobrze jedzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności