Skocz do zawartości

Zamiana dwumasy na zamachowe meriva 1.7 CDTI


Gość Michał7

Rekomendowane odpowiedzi

Podpinam się pod temat. W mojej merivie wystąpił podobny problem. Od niedawna (złożyło się to też ze spadkiem temp) po odpaleniu słychać takie jakby tarcie przez kilka sekund. Potem cichnie. Słyszalne dźwięki są na wciśniętym sprzęgle. Na biegu jałowym jest dużo ciszej.

Moje pytanie czy to wysprzęglik, czy może koło dwumasowe ze sprzęgłem do wymiany?

Jakie są przewidywane koszty naprawy?

Czy korzystaliście może z zakupu z allegro. Tak zakup całego zestawu LUK kosztuje trochę ponad 1.700 zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak jak koledzy pisali .. wymienić nalezy: cały zestaw czyli koło dwumasowe, tarcze sprzegłową i docisk .. ale grzechem byłoby nie wymienic wysprzęglika i zostawić aby sie rozsypał po 10kkm i znów to robić .. więc za jedna nie małą robocizną wymienia sie wszystko. Co do niespodziewanych rzeczy to warto zwrócic uwage na uszczelnienie wału korbowego .. czy sie nie poci .. jezeli tak to równiez nalezałoby je wymienić .. sprawdzic jak wyglada uszczelnienie górnej (aluminiowej) miski olejowej .. bo ta okolica często się poci. Jak sciągniesz koło dwumasowe to nalezy sie równiez przyjrzec stanowi zebatki rozrusznika .. wszystko masz na tacy podane. Warto zobaczyc tez co dzieje się od strony skrzyni biegów .. nalezy przesmarowac wielowypust tarczy odpowiednim smarem .. bo zdarza się, że nowe tarcze sa bez smaru i jak mechanik wytrze wielowypust to potem zdaaarzają się przypadki, że tarcza nie chodzi prawidłowo po wałku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Powiedz mi jeszcze co sądzisz o tych zestawach z allegro. Są dużo tańsze. I czy lepiej stawiać auto już do mechaniora, czy może jeszcze z tym jeszcze pojeździc?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak, że wszystko zależy od stanu .. i kasy i stanu technicznego koła, czy też wysprzeglika .. to trudno określić kiedy wymienić .. ja osobiście koło zmieniałem wtedy kiedy je słyszałem, że ewidentnie juz stukało .. dużo jeździłem, wieec chciałem uniknąć sytuacji, że gdzieś nie dojadę .. bo koło sie rozwali. U mnie wysprzeglik działa bez problemu, łozysko nie szumiało do samej wymiany.

Co do zestawów .. osobiście kupowałem w sklepie .. poszesłem i zapytałem o cenę .. on mi podał z kosmosu .. wiec podziekowąłem mówiac, że mam sklep w okolicy, ale nie chce mi się jeździc specjalnie .. bo tu przejeżdżam codziennie .. no ale jak taka cena u niego to róznica jest taka, że opłaca mi się jechac .. więc on zabrał sie do roboty liczył, liczył i wyliczył o 50 czy 80 PLN wyższą niż ta na allegro .. wiec wziąłem u gościa :)

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód kupiłem gdy miał przebieg 115kkm .. dojeździłem nim do 140kkm i zaczałem to słyszeć .. albo wczesniej jexdziło w mojej firmie i do przebiegu ok. 90kkm jexdził nim tylko jeden chłopek .. ale te ostatnie 25kkm jeździli wszyscy, którzy mogli .. a ponieważ była to wersja 1.9 CDTI to wszyscy się chwalili ile to jedzie i jak to zapierdala .. wiec podejrzewam, że te 25kkm dało jej wiecej niż te 90kkm wczesniejsze.

Po wymianie przejechałem 100kkm i nic sie z nim nie działo ..

wtedy łacznie kosztowało mnie to ponad prawie 3500 kkm ale dorabiałem banany w tylnym zawieszeniu (Vectra C) i rozrząd .. wszystko z robocizną i czesciami kosztowało mnie ok. 3500 PLN .. z tym że było to parę lat wczesniej .. by chyba koło 2009 .. 10

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JElsi jest tak amozliwosc to ja bym zmienil ja jednomasowke. Ja mam w soim VW jednomas vleo za maist dwumasy i jestem super zadowolony. Sam wyciagalem skryznie u siebie 3 razy i raz to wymienilem dwumas na inny a drugim razem na ten wczesniejszy bo niby to byla najmocniejsza wersja Z tym ze mialem zatarte to kolo ale wiadomo ze mozna je umyc i rozruszac i bedzie okej. Tylko ze skiepszczylo sie co innego w tym zamachu i niestety byly drgania. Zmienilem na jednomas i nie ma wcale drgań pracuje miekko a do tego wytryzmuje spory niuton, ktory seryjny najmocniejszy dwumas ze sprzeglem by nie wytrzymał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem przeciwnikiem .. wymiany na jednomasowe koła .. uważam, że trzeba mieć po pierwsze niezłe rozeznanie co do czego będzie pasować, czy do tego modelu akurat dobierzemy jednomasówkę .. jak ktos w konstrukcji założył dwumasówkę, to na pewno założenie jednomasówki będzie powodowało wieksze obciążenie dla układu korbowo tłokowego. .. a czy on wytrzyma czy nie to już inna sprawa, na kolejne dywagacje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z tego co wiem to chyba nie wszystkie 1.3 JTD w fiatach mają koła jednomasowe .. ople też mają siniki 17 CDTI, które mają koła jednomasowe .. głownie odbywało się to ze względu ma przenoszony moment obrotowy. Nie jestem pewny w 100 % ale wydaje mi się, że silniki o tej samej mocy w silniku 1.3 i w fiacie i w oplu maja koła dwumasowe. Ale może niech wypowiedzą się Ci co wiedzą to na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności