Skocz do zawartości

1,7 Dti- przy uruchomieniu nie działa licznik,obrotomierz-pali się kontrolka ładowania


Gość Tosh2

Rekomendowane odpowiedzi

nie mam czasu :)

pytałem znajomego mechanika, który wymieniał mi kiedyś w tym altku regulator napięcia, czy ma jakieś pomysły co do tego wzbudzenia, ale nie ma pomysłu :)

więc chyba będę jeździł aż walnie :)

 

mój miernik jest zdaje się wyjątkowo zabawkowy bo zawyża pomiary tak przynajmniej o 10% w górę :)


Jaki silnik?

ISUZU 1.7 DTI

2003

VIN W0L0TGF3538056235

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 95% altek do roboty

W DTI chyba obrotomierz czyta sygnał z altka, dlatego nie działa.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

więc chyba będę jeździł aż walnie

 

Twoje auto.Ale jak w końcu od przeładowania rozwali aku i do tego padnie sterownik silnika to będziesz wtedy złomował


 

 

pytałem znajomego mechanika, który wymieniał mi kiedyś w tym altku regulator napięcia, czy ma jakieś pomysły co do tego wzbudzenia, ale nie ma pomysłu

 

Jak on nie ma pomysłu to niech ci go chociaż wymontuje a ty go zawieź do fachowca który ci go zregeneruje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

W końcu napięcie sprawdziłem dobrym miernikiem i było zupełnie ok. W granicach 14V napięcie ładowania.

Tylko nie chciał się wzbudzać kiedy był zimny.

 

Jednak wymieniłem ten alternator, na taki

http://allegro.pl/alternator-opel-astra-combo-corsa-meriva-isuzu-1-7-i6678492487.html

 

Przejechałem na nim 500km i zaczęły się kłopoty. Czasem przestawał ładować, zapala się i gaśnie kontrolka ładowania. Potrafił to zrobić na postoju, na wolnych obrotach, ale też ostatnio w czasie jazdy, przy 120km/h na trasie, po przejechaniu 180km.

Lampka ładowania zaczyna mi się zapalać i gasnąć, migało tak parę minut, a potem przestało i dalej przejechałem 50km bez takich objawów.

Taka magia :)

 

W międzyczasie sprawdziłem i nasmarowałem smarek kontakt. styki kabli dochodzących do altka, ale nie zmieniło to nic specjalnie. Sprawdzaliśmy tez dając dodatkową masę.

Sprzedawca zgodził się wymienić mi altek na nowy w ramach gwarancji, ale znów kłopot i koszty wymiany.

 

Tak z ciekawości, co może być przyczyną takiego zachowania świeżo zregenerowanego alternatora?

Poza oczywistym słabym zregenerowaniem :)

Co konkretnego może szwankować w altku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności