Skocz do zawartości

Gość mirekhood

Rekomendowane odpowiedzi

Niniejszym pragnę przedstawić historię obrazkową przedstawiającą moją walkę z lichym ogrzewaniem w Sintrze X22XE+LPG :-)

 

Po pokonaniu smoka i wdrapaniu się na szklaną górę, co jest bułką z masłem w porównaniu np. ze ściągnięciem kanałów dolotowych, przechodzimy do konkretów :-)

 

Zaczynamy od zdemontowania tunelu środkowego

Ściągamy osłonki z ich plastikowymi podstawami z drążka zm. biegów i dźwigni ręcznego, oraz podważamy klapkę pod ręcznym, gdzie ukryta jest jedna ze śrub: (drugą widać za ręcznym)

post-40459-0-58705000-1384690182_thumb.jpg

 

Osłonkę drążka zmiany biegów chowamy do wnętrza i jednocześnie podnosimy obudowę lewarka (tą część, w której są miejsca na kubki). Ciągniemy do góry i odkładamy na bok, ta część jest tylko na wcisk, nic nie odkręcamy. Ja miałem tam przełącznik gazu, więc nie mogłem tego sobie odłożyć za daleko.

post-40459-0-39095500-1384690456_thumb.jpg

 

Następnie wyciągamy spinki na końcu tunelu pod nogami kierowcy i pasażera po 1szt.

post-40459-0-95306200-1384690798_thumb.jpg

 

I odkręcamy śruby mocujące tunel: dwie przy lewarku i dwie przy dźwigni ręcznego, z przodu i z tyłu (klucz 10)post-40459-0-06906200-1384690748_thumb.jpg

 

Tunel ciągniemy ostrożnie do tyłu i do góry, ręczny trzeba podciągnąć wysoko, żeby całość wyszła. Po wyciągnięciu:

post-40459-0-93881300-1384691098_thumb.jpg

 

Usuwamy też tapicerkę nad nogami kierowcy i pasażera, wyciągając spinki:

post-40459-0-23515300-1384691164_thumb.jpg

 

Aby wyciągnąć kanał dolotu powietrza na nogi dobrze jest odkręcić podstawę tunelu pod konsolą. Na zdjęciu nie ma tam kanałów, bo wpadłem na to dopiero jak wszystko składałem z powrotem :-D Wcześniej męczyłem się i kombinowałem jak koń pod górę i jakoś się udawało, ale bez tej podstawy jest lepiej :-)

Cztery śrubki na górze wkrętakiem i cztery na dole nasadką 10 (przyda się przedłużka)

post-40459-0-73142500-1384691502_thumb.jpg

post-40459-0-04943800-1384691518_thumb.jpg

 

Mamy już na wierzchu obudowę nagrzewnicy. Przymocowana jest siedmioma wkrętami na klucz 5,5 ale ja to odkręciłem bez problemu nasadką e-torx 8. Kto ma Opla, powinien mieć i torxy, więc warto sobie kupić komplecik. Odkręcamy wszystkie i ostrożnie demontujemy dwa plastiki:

post-40459-0-57686000-1384691918_thumb.jpg

post-40459-0-81398800-1384691932_thumb.jpg

 

I oto naszym oczom ukazuje się nagrzewnica:

post-40459-0-68341100-1384692400_thumb.jpg

 

Po odkręceniu dolnej blaszki przytrzymującej możemy lekko odchylić nagrzewnicę i zobaczymy klapy otwierające i zamykające przepływ powietrza. Bonusik: ;)

http://www.youtube.com/watch?v=PzZ9nLoNcS4

 

Klapy działają, więc to nagrzewnica niedomaga, kopiemy dalej.

 

A to dopiero połowa drogi, bo teraz... otwieramy maskę. Odkręcamy odpowiednie opaski i zdejmujemy rurę dolotu powietrza tą od obudowy filtra (trzeba odpiąć jedną wtyczkę) i następną, do przepustnicy:

post-40459-0-07724000-1384693159_thumb.jpg

 

Dla ułatwienia odpinamy jeden przewód z podciśnienia i nasadką 8 odkręcamy i odchylamy pręt mechanizmu wycieraczek. I mamy przewody na wierzchu:

post-40459-0-14482600-1384693187_thumb.jpg

 

Opaski ściskamy szczypcami i ściągamy przewody. Trzeba uważać, aby płyn nie był gorący i żeby od razu skierować przewody ku górze. I tak wyleci z nich ok 2 szklanki płynu.

 

Po odpięciu nagrzewnicy z obiegu wracamy do środka i odkręcamy śrubkę przy przewodach. Jest tam plastik ustalający, ale musimy wyciągnąć nagrzewnicę wraz z nim. Wsuwamy ją do wewnątrz i wyciągamy przez nogi pasażera.

post-40459-0-12173300-1384693197_thumb.jpg

 

Przelot nagrzewnicy nie jest zatkany, w kanałach dolotowych do nagrzewnicy też syfu nie było, parę paprochów wyleciało tylko.

post-40459-0-23491100-1384693765_thumb.jpg

 

Do ustrojstwa możemy dmuchnąć i sprawdzić drożność, a następnie podłączamy coś konkretniejszego, czyli wąż (końcówka pasowała idealnie do cieńszej rurki nagrzewnicy :-) ) i lejemy. U mnie wyleciało mnóstwo żuru i jakichś śmieci. Można postukać nią lekko o coś twardego. Płyn nie miał w środku praktycznie żadnego obiegu. Jakoś tam dochodził i przeciskał się na drugą stronę, ale wydajność tego była żadna.

post-40459-0-90749800-1384693773_thumb.jpg

 

Gdy z wody płynącej z nagrzewnicy bylibyśmy w stanie zrobić herbatę, montujemy wszystko z powrotem do kupy. Plastik ustalający musimy rozpiąć i złamać na dwie części, bo mi nie udało się tego zamontować tak jak było oryginalnie. Ale złamany i zapięty też trzyma dobrze po przykręceniu.

Gdy mamy nagrzewnicę jeszcze na wierzchu, dobrze jest zrobić próbę, czy nasze wysiłki coś dały. Zakładamy pod maską węże gumowe, dolewamy płynu i zakładamy przewody filtra powietrza, wężyk podciśnienia, wtyczkę czujnika i zakładamy ramię mechanizmu na swoje miejsce. Odpalamy auto i po kilku minutach dodajemy gazu, żeby przegoniło płyn i zalało nagrzewnicę. Gdy przewody pod maską zaczną się robić gorące, dolny przewód nagrzewnicy też powinien się nagrzewać. Międzyczasie można przygazować kilka razy. Nagrzewnica powinna się zrobić tak gorąca, że nie będzie jej można dotknąć,a po włączeniu dmuchawy powinno lecieć gorące powietrze :-)

Jeśli tak jest, to bierzemy plastiki nagrzewnicy. Większą obudowę łapiemy na dole dwoma wkrętami i dopasowujemy mniejszą, przykręcamy wszystkie 7, potem mocujemy się z kanałem dolotowym na nogi.

post-40459-0-49303000-1384693784_thumb.jpg

post-40459-0-38525900-1384693794_thumb.jpg

post-40459-0-85879700-1384694286_thumb.jpg

 

Przykręcamy podstawę tunelu, od tyłu wsuwamy i przykręcamy tunel, a na nim montujemy górny plastik. Dobrze jest sprawdzić, czy są tam wszystkie blaszki mocujące. Na zdjęciu nr.4 widać, że jedna wypadła, a powinny być 4:

post-40459-0-36728600-1384694304_thumb.jpg

 

Jeszcze tylko tapicerka i...

:kroli:

Edytowane przez mirekhood

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A... no tak. W programie wystąpili:

 

post-40459-0-59037000-1384695641_thumb.jpg

 

-łopatka do naleśników (do podważania spinek)

-szczypce

-nasadka e-torx 8 na wkrętaku (do wkrętów obudowy nagrzewnicy)

-przedłużka

-grzechotka + nasadki 10 (do tunelu) i 8 (do ramienia mechanizmu)

-wkrętak

 

+akcesoria

-smar teflonowy (można fuknąć przy skręcaniu mechanizmu wycieraczek)

-dobra lampa (NIEZBĘDNA)

-plak o ulubionym zapachu, żeby przetrzeć obudowę nagrzewnicy od wewnątrz (przy nadmuchu będzie pachnieć :) )

-jakiś czasoumilacz

 

Pomoc osób postronnych niewskazana, gdyż w przypływie frustracji mogłyby oberwać jakimś narzędziem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do siły ciepłego nawiewu, to jestem pewien, że poprawić się tego nie da. Na ciepłym na 5 biegu dmucha tak jak na zimnym na 2, góra na 3 biegu. Przy zajętej nagrzewnicy na ciepłym obiegu dmucha mocno, ale po założeniu ustrojstwa juz jest słabiej. Potem zakładamy obudowę, a tam też jest mało miejsca i powietrze kotłuje się i traci pęd. Ogólnie ciepłe jest hamowane i będzie dmuchać słabo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harnas, tak se to przemyślałem dziś i doszedłem do wniosku, że jeśli chodzi o przeczyszczenie i udrożnienie nagrzewnicy, to nie trzeba jej wcale demontować. Gdybym miał to dzisiaj robić, to wypiąłbym ją tylko z obiegu i podłączył dwa węże. Jednym bym lał wodę, a drugi by ją odprowadzał wraz z całym syfem. Po drugie zmaściłem to trochę, bo powinienem płyn przy okazji wymienić. Zdejmę przewody z nagrzewnicy, przepłuczę układ i zaleję nowym płynem w wolnej chwili. Ale robota nie poszła na marne, bo przynajmniej wiemy że kanały nie są przytkane i ciepłym zawsze będzie dmuchać słabo. No i mamy pojęcie jak działają klapy sterowania nadmuchem:) Reasumując, spróbuj ją przepłukać bez rozbierania wszystkiego, podpinając wąż z wodą na aucie, powinno pomóc, a zaoszczędzi kupę roboty:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

Mirek jak już wspomniałem zawsze to robię.

Znaczy czyszczenie układu wodnego. Kilka razy wodą. Potem chemia do czyszczenia. Jeszcze raz wodą. I na koniec płyn.

A dokładnie odpowiednią ilość koncentratu.

Układ mam czysty i płyn nowy.

Chodziło mi o przepływ powietrza przez nagrzewnice.

A tu jednak jest lipa. :boshe:

 

Wysyłane z mojego GT-S7560 za pomocą Tapatalk 2

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leci słabo, ale przynajmniej gorące, wcześniej miałem ledwo letnie to powietrze. Często podjeżdżam po koleżankę jakieś 2km i jedziemy razem do pracy, jak ruszę z domu, jadę do niej i czekam na nią pod blokiem, to w autku już się robi ciepło, więc u mnie cały zabieg i tak dużo pomógł :) Wiem, że nie zginę w zimę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności