Skocz do zawartości

Stuki w zawieszeniu przy jeździe po łuku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakiegoś czasu mam dziwne stukanie w zawieszeniu z przodu przy jeździe po łuku. Zaczyna stukać w okolicach 50-60km/h i mi szybciej albo im ostrzejszy łuk tym glosniej i z większą częstotliwością stuka. Byłem u mechanika i zmienili tylko kocówkę drążka i nic więcej nie znaleźli a stuka tak samo jak stukało. Ma ktos jakis pomysl co to może byc?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od jakiegoś czasu mam dziwne stukanie w zawieszeniu z przodu przy jeździe po łuku. Zaczyna stukać w okolicach 50-60km/h i mi szybciej albo im ostrzejszy łuk tym glosniej i z większą częstotliwością stuka. Byłem u mechanika i zmienili tylko kocówkę drążka i nic więcej nie znaleźli a stuka tak samo jak stukało. Ma ktos jakis pomysl co to może byc?

Na przykład przegub napędowy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzone łożysko, z tego co się spotkałem do tej pory, to raczej wyje a nie stuka.

Przegub się sprawdza jadąc powoli na maksymalnie skręconych kołach ale jak sprawdzić łożysko domowym sposobem jeśli nie wyje podczas jazdy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzone łożysko, z tego co się spotkałem do tej pory, to raczej wyje a nie stuka.

Przegub się sprawdza jadąc powoli na maksymalnie skręconych kołach ale jak sprawdzić łożysko domowym sposobem jeśli nie wyje podczas jazdy?

Dźwignąć auto na podnośniku i zdjąć koło i szarpać za piastę w różnych płaszczyznach,kręcić kołem nasłuchując szumu.

Ale jeżeli nie wyje podczas jazdy to raczej nie łożysko.

Stukanie to raczej od zawieszenia lub przegubu (wewnętrznego lub zewnętrznego)

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dźwignąć auto na podnośniku

 

Nie koniecznie zdejmować trzeba koło, ale koniecznie trzeba sprawdzić czy piasta nie ma luzów.

Padające łożysko nie zawsze wyje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie koniecznie zdejmować trzeba koło, ale koniecznie trzeba sprawdzić czy piasta nie ma luzów.

Padające łożysko nie zawsze wyje.

Ale po zdjęciu koła można jeszcze sprawdzić czy tarcza nie ma czasem luzu,czy uchwyt hamulcowy go nie ma itp.itd.

Gdyby łożysko stukało to musiałoby już być na etapie całkowitego rozpadu.To jest łożysko dwurzędowe więc myślę że właściciel słyszałby jakieś odgłosy niepokojące.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest to stukanie na łuku w prawą stronę i obstawiam na lewe przednie łożysko ale wymienię dopiero na wiosnę. Miałem kiedyś taki przypadek w starszym oplu w tylnej piaście, tak samo się zachowyłało, i więcej osób było a aucie i mocniejszy łuk tym głośniejsze było pukanie i wymiana załatwiła sprawę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jestem po wymianie łożysk i jest już ok. Najpierw jak pisałem były stuki po łuku a niedawno zaczeło się takie ciche hurchotanie na łukach w obie strony i czasem na prosto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności