Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Kadett mi nie odpala


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Zgredzik69

Zgredzik69
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • Model:Opel Kadett A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 listopad 2013 - 23:08

kod błedu 42 tak jak kolega wyzej napisał :-)

i własnie kod 42  mowi o zbyt wysokim lub braku sygnału z ukladu zaplonowego ( przewody) dokladnie 1/4 te od swiec  :-)

takze wymieniaj przewody i wyczysc kopulke sprawdz palec w kopułce 

a jak wygladał filterek ? 

i jakie masz oznaczenie silnika ? :-)

 

a czy masz moze problemy z obrotami ? 

 

 

Palec sprawdzony, nie wiem co tam lukać, wygląda bardzo dobrze, czysty itp.Kable od świec są nówki i jak autko odpali to chodzi bardzo ładnie, nie przerywa itp. Pod kopułką jest taka cewka okrągła, ona delikatnie obraca się na boki ( tak jakby miała luzy). Nie zdejmowałem jej, bo nie chciałem nic uszkodzić a siedzi na wałku bardzo ciasno.Z tej cewki wychodzą kable i z "modułu" nad nią również.Te kable były tam od nowości i izolacja rozlatywała się w palcach, była bardzo popękana, w niektórych miejscach dosłownie miedź na zewnątrz.Wymieniłem te wszystkie kable aż do złączki.Do wymiany poszły również 2 kable z cewki lub z modułu ( nie pamiętam) idące do cewki WN. Po złożeniu tego autko odpaliło od 1 obrotu silnika.

 

 

W sumie, to tak jak wcześniej, bo gdy dojechałem to akurat autko paliło na dotyk ( było ciepłe). Liczyłem na to, że zgaśnie kontrolka od silnika, ale nadal się świeci, może po tej operacji sprawdzę czy błąd 42 nadal występuje. Rano pierwsza próba " na zimno", po pracy będzie kolejna....Nie cieszę się na zapas, jeśli będzie wszystko ok przez tydzień czasu to właściciel stawia flaszkę :-)

 

 

Zapomniałem dodać, filtr był drożny, jest cały obudowany i nie mam pojęcia jak tam w środku, tak czy inaczej jak dmuchałem to wylatywało z niego pozostałe paliwo, jak zdjąłem wężyk to w sumie też lało się.

 

Nie mam pojęcia jakie oznaczenia ma ten silnik, kadecina to rocznik 89 silnik 1.6


Użytkownik Zgredzik69 edytował ten post 27 listopad 2013 - 23:10

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   przemo222

przemo222
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • LokalizacjaTomaszów Lubelski
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:2.2 16V 150KM IRMSCHER
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 27 listopad 2013 - 23:37

hmm skoro to utrojstwo sie rusza to sprobuj to jakos skręcic tam na pewno ma byc jakies zabezpiecznie

pewnie dodatkowo w oleju brudne bylo

a to jest wazny element :-)

a nazywa sie czujnik halla ? 

jesli nic nie pomoze albo będzie troche lepiej tzn ze trzeba ten czujnik zmienic bo w sumie bład nie zawsze podaje precyzyjnie ktory element tylko nakresla mniej wiecej gdzie szukac ;)

 

kontrolka swieci bo bład nie został wykasowany musisz aku odłaczyc na minute 

 

moze tak to wygładało ? 

Załączone miniatury

  • 3738600408.jpg

Użytkownik przemo222 edytował ten post 27 listopad 2013 - 23:38

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#23 OFFLINE   Zgredzik69

Zgredzik69
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • Model:Opel Kadett A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 listopad 2013 - 23:43

hmm skoro to utrojstwo sie rusza to sprobuj to jakos skręcic tam na pewno ma byc jakies zabezpiecznie

pewnie dodatkowo w oleju brudne bylo

a to jest wazny element :-)

a nazywa sie czujnik halla ? 

jesli nic nie pomoze albo będzie troche lepiej tzn ze trzeba ten czujnik zmienic bo w sumie bład nie zawsze podaje precyzyjnie ktory element tylko nakresla mniej wiecej gdzie szukac ;)

 

kontrolka swieci bo bład nie został wykasowany musisz aku odłaczyc na minute 

 

moze tak to wygładało ? 

 

 

Tak dokładnie tak to wyglądało, nie bardzo jest jak to usztywnić żeby nie "chodziło" na boki.Mogę przekręcić ten czujnik w lewo i w prawo o jakiś 1cm może 0.5.Kable które były struchlałe, to również te od modułu nad challem.Proszę powiedzieć, odłączenie akum na minutę powinno wystarczyć? Jakiś mechanik powiedział właścicielowi że chyba na 24 godz trzeba:/ Wiem, że przy astrze jak odłączyłem akum, to radio musiałem ustawiać od nowa więc tu może komp faktycznie prawie od razu się "zreseci" ?:)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#24 OFFLINE   przemo222

przemo222
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • LokalizacjaTomaszów Lubelski
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:2.2 16V 150KM IRMSCHER
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 27 listopad 2013 - 23:49

proponuje to usztywnić nawet jakaś prowizorka z drutu i taśmy :-) i ustawić równo :-)

wtedy się dowiesz czy to coś psuje ale na pewno ma jakiś wpływ 

to jest chyba pomiędzy palcem a simeringiem ?  można coś włożyć pomiędzy na próbę  :-)

 

no radio trzeba ustawić czy zegarek ale to nie problem a dokładnie 30 s wystarczy żeby zresetować o ile usterka została usunięta 

 

 

nie wiem co tu jeszcze może być 

a sprawdzałeś ten rozrusznik ? 

a druga rzecz to skoro nie pali na zimnym to może być jeszcze czujnik temperatury 

tylko nie wiem który czy ten w chłodnicy czy ten w kolektorze 


Użytkownik przemo222 edytował ten post 27 listopad 2013 - 23:58

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#25 OFFLINE   Zgredzik69

Zgredzik69
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • Model:Opel Kadett A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 28 listopad 2013 - 00:08

proponuje to usztywnić nawet jakaś prowizorka z drutu i taśmy :-) i ustawić równo :-)

wtedy się dowiesz czy to coś psuje ale na pewno ma jakiś wpływ 

to jest chyba pomiędzy palcem a simeringiem ?  można coś włożyć pomiędzy na próbę  :-)

 

no radio trzeba ustawić czy zegarek ale to nie problem a dokładnie 30 s wystarczy żeby zresetować o ile usterka została usunięta 

 

 

nie wiem co tu jeszcze może być 

a sprawdzałeś ten rozrusznik ? 

a druga rzecz to skoro nie pali na zimnym to może być jeszcze czujnik temperatury 

tylko nie wiem który czy ten w chłodnicy czy ten w kolektorze 

 

 

Pomyślę jak to usztywnić, czujnik w kolektorze podobno odpowiada za załączanie ssania, jest już nowy.Również nie jestem przekonany który to dokładnie.Wymieniony taki malutki na jedną wsuwkę  i nie znajduje się w chłodnicy, raczej za obudową rozrządu w strone silnika ( kolektor?) .Rozrusznik zostawiam na sam koniec, bo jakoś czuje, że to nie on robi robotę ( mogę się mylić).

 

Teraz pozostało tylko czekać i testować, jak to nie to, to wezmę się za rozrusznik, następnie poszukam gdzieś kostki od stacyjki, bo gdzieś wyczytałem, że może mieć ona coś wspólnego z takimi cyrkami:) Rano zresetuje komputer, jak zgaśnie kontrolka, to " jesteśmy w domu" :-)

 

Wielkie dzięki za sugestie, zwłaszcza te dotyczące kompa i sprawdzania błędów samodzielnie po kodach "diodowych" 45zł zaoszczędzone:)


Użytkownik Zgredzik69 edytował ten post 28 listopad 2013 - 00:11

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#26 OFFLINE   przemo222

przemo222
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • LokalizacjaTomaszów Lubelski
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:2.2 16V 150KM IRMSCHER
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 listopad 2013 - 00:15

nie ma za co :) odezwij sie jak cos czy zostało naprawione czy nadal nie :) 

powodzenia


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#27 OFFLINE   Zgredzik69

Zgredzik69
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • Model:Opel Kadett A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 28 listopad 2013 - 05:18

nie ma za co :-) odezwij sie jak cos czy zostało naprawione czy nadal nie :-)

powodzenia

 

Dziś rano odłączyłem klemę od "minusa" na ok 2 minuty i niestety komp nadal świeci.Kiedyś miałem astre, i na tej kontrolce jeździłem ok rok czasu i nic się nie działo, nawet nie wiedziałem co to "światełko" oznacza:) Jakiś mechanik powiedział, że ople tak mają, że jak wszystko działa to nie mam co szukać.... Dziś auto odpaliło od 1 obrotu rozrusznikiem " na dotyk " Jeszcze się nie cieszę, bo po wymianie "mas" odpaliło tak jak dziś, dopiero dwa dni później zrobiło focha:) Czekam.....jeśli minie tydzień i będzie ok to będę się głowił czy pomogła wymiana filtra czy tych przewodów:P:P ( żart)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#28 OFFLINE   przemo222

przemo222
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • LokalizacjaTomaszów Lubelski
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:2.2 16V 150KM IRMSCHER
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 listopad 2013 - 10:26

jeszcze raz odczytaj błędy może jakiś nowy pokazuje. :-)


Użytkownik przemo222 edytował ten post 28 listopad 2013 - 10:27

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#29 OFFLINE   Zgredzik69

Zgredzik69
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • Model:Opel Kadett A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 28 listopad 2013 - 12:11

Odczytam jak tam będę, do tych znajomych mam 90km, ich miejscowy mechanik kazał wymieniać wszystko jak leci łącznie z akumulatorem...Właściciel po kolei wymieniał tak jak mu zalecano, na polecenie mechanika miał tam wstawić jakiś wielki akumulator chyba 80Ah, ale na szczęście sie nie zmieścił...Szkoda tylko, że gdy kazał wymienić przewody, cewkę, moduł, akumulator, kopułkę, to nie zwrócił uwagi na poprzecierane przewody ....No nic czekam na rezultaty wczorajszej "walki"

Jeśli będę tam w okolicy, to nakręcę filmik z kodami, sam jakoś słabo to łapie :)


Użytkownik Zgredzik69 edytował ten post 28 listopad 2013 - 12:16

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#30 OFFLINE   przemo222

przemo222
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • LokalizacjaTomaszów Lubelski
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:2.2 16V 150KM IRMSCHER
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 listopad 2013 - 12:55

skoro aku dobrze kreci i nie pada to po co wymieniać ? 

zmierz napięcie aku podczas kręcenia rozrusznikiem i będziesz wiedział 

 

 

1. sprawdź jeszcze kolor świec powinien być ceglasty - czerwony

    kolor iskry tez sprawdś powinien być niebieski

 

2. sprawdź w dowodzie właściciela czy jest oznaczenie silnika. zapewne (c16nz)

 

3. ten czujnik co był wymieniany to sprawdź kabel od niego aż do ecu (komp) czy nie poprzecierany

 

4.drugi czujnik powinien być w chłodnicy lub w pobliżu termostatu na dwa przewody też sprawdź czy nie poprzecierane w co wątpie

   czy to coś ma do odpalania

 

5. wiesz co to cewka zapłonowa w pobliżu aku z WN? jak odpali to zgaś światło i zobacz czy nie ma przebicia tak jak i przewody WN

 

6. w sumie to jeszcze jedno jakby nie chciał zapalić na zimnym to odkręć filtr i wlej mu kielicha (benzyny) jak jest iskra to musi

    chociaż pierdnąć :-D

 

7. nasuwa mi się jeszcze jedna myśl że to może już świrować moduł w kopułce to na fotce

    ale z tym poczekaj zrób to co wcześniej napisałem. a to zostaw na koniec bo nie wiem co może być jeszcze

    skoro kontrolka się świeci tzn że coś jest nie tak a jak to kod 42 to możliwe ze ten moduł

    co raz bardziej stawiam na ten moduł jeśli kolor iskry na 1 lub 4 cylindrze będzie inny niż niebieski 

    to zapewne jest winowajcą przegrzał się. Na nim powinna być kropka biała lub żółta jeśli jest inna 

    tzn ciemna barwa to przegrzany moduł 

    

 

 

 

chyba tyle :-)

Załączone miniatury

  • 3737521313.jpg


Użytkownik przemo222 edytował ten post 28 listopad 2013 - 13:55

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post