Skocz do zawartości

Opel Combo 1.3 CDTI 75KM problem z DPF?


Gość Opelek89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tutaj nowy także za jakiekolwiek niedociągnięcia z góry przepraszam:)

Przechodząc do rzeczy. Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem ciągłego kopcenia na biało (specyficzny zapach wypalanej sadzy) oraz ciągłej sygnalizacji w postaci migającej świecy żarowej. W samochodzie został wymieniony po raz drugi DPF (zamiennik), wtryski (nowe) oraz kolektor dolotowy i egr. Problem z pierwszym DPF-em zaczął się po tym jak padła turbina - została wymieniona wraz z wtryskami, które po czasie, jak się okazało lały. Samochód używany jest w trybie miejskim, sporadycznie poza miastem. Dodam także, że spalanie utrzymuje się na wysokim poziomie i kilkukrotne próby wypalania poza DPF-u nic nie dały. Chciałbym się od kolegów dowiedzieć czy ktoś miał może podobny problem albo może mi odpowiedzieć co może być przyczyną. Z góry dziękuje i pozdrawiam:)

Dodam jeszcze, że po wymianie DPF-u na zamiennik i wyzerowaniu stanu nasycenia od razu samochód miał podniesione obroty i migała świeca żarowa.

 

Jak coś dodajesz to EDYTUJ swój post i nie pisz kolejnego.

bad

Edytowane przez Opelek89

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że po wymianie DPF-u na zamiennik i wyzerowaniu stanu nasycenia od razu samochód miał podniesione obroty i migała świeca żarowa.

MIGA SWIECA ZAROWA-PDF SIE WYPALA

PODNIESIONE OBROTY -PDF SIE WYPALA

PODNIESIONE OBROTY -TEMPERATURA OTOCZENIA MAX 0 ST C

 

nie krzyczymy na forum

Edytowane przez bad

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem tylko tyle, że nowy DPF (zamiennik) został wymieniony 3 dni temu, w komputerze poziom nasycenia zostały wyzerowany, a w dalszym ciągu sygnalizuje, że DPF jest wypalany. Chciałbym jeszcze zapytać czy jest taka możliwość, że katalizator będzie zapchany i przez to takie cuda? Albo uszkodzony czujnik od temperatury lub ciśnienia przy DPF-ie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wymieniałeś już DPF (pewnie koszt nie mały) 2x nie wiem tylko czy na gwarancji czy co bo nie widzę rocznika auta. Jednak przy wymianie bez gwarancji czy nie brałeś pod uwagę usunięcia tego filtra, zwłaszcza że jeździsz po mieście a więc co chwila będzie się zapychał. Jak nie jeździsz gdzieś za granicę po miastach typu Berlin czy inne to może warto by się jednak zastanowić nad usunięciem (oczywiście w warsztacie gdzie takie coś robią). W polsce nikt się nie doczepi bo u nas się nie sprawdza czy auto ma normę EURO 4 czy EURO 5.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem kolego tyle, że samochód nie jeździ po naszych drogach tylko zagranicą i musi być, bo nie przejdzie przeglądu. Samochód jest z 2008 roku u nie ma już gwarancji. Właśnie wróciłem z trasy i ta sama historia, świeca mruga przez jakiś czas, niby się wypala, a po jakiś 30 min spowrotem zaczyna migać - przy nowym filtrze DPF. No i oczywiście spalanie na poziomie Stara:(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności