Skocz do zawartości

obroty + kontrolka silnika


Gość Av3nida

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam mały problem ze swoim samochodem.

w marcu wymieniany był silnik krokowy bo obroty znacznie przekraczały standardowe i do września było wszystko okey i wtedy znowu mi się zaczęło coś dziać,

oddałem do mechanika a on stwierdził że komputer odczytywał zbyt niskie temperatury silnika i "zwariował" , zrobił co trzeba i działało wszystko ok.

miesiąc później znowu obroty wskoczyły na zbyt wysokie - zresetowałem komputer sam, jak radził mi mechanik(odłączenie plemy)

i do soboty było wszystko ok

a od soboty podczas odpalania obroty oscylują(na oko bo nie mam obrotomierza) 1600-1700(jak nie więcej) przez 5 sekund się utrzymują a następnie wracają gdzieś do 1100-1200(nie 900 jak powinno być) - kontrolka zapaliła mi się raz na luzie a dwa razy podczas jazdy(ostatnio paliła mi się w poniedziałek) kontrolka zapala mi się po rozgrzaniu silnika(ok 90st)

Dodam że mam zabitą chłodnicę(nie całą) ale mechanik powiedział że nie ma to teraz znaczenia bo jest zimno i nagrzewanie wystudzi silnik.

aa i jeszcze jedno - podczas gaszenia samochodu słychać tak jakby powietrze

Edytowane przez Av3nida

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłączyłem ten czujnik jak pisano w innych tematach i obroty w ogóle nie spadały,po podłączeniu było tak samo jak opisywałem wyżej.

wczoraj wieczorem zauważyłem też że obroty są znacznie wyższe po nagrzaniu silnika i podczas zmiany biegów na rozgrzanym silniku obroty nie spadają od razu tylko dopiero po chwili.

a silnik to 1.6i 52kw

dziś jeszcze odczytam te błędy i napisze co i jak.

Edytowane przez Av3nida

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem błędy i według mnie jest to błąd 35 Zawór regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód; brak (lub zła) regulacji biegu jałowego (GM Multec, Bosch Motronic)

wrzucam filmik bo mogłem źle odczytać http://hostuje.net/file.php?id=0394521053d0bed1d24e24bfb7e344f0

i teraz moje pytanie

czy trudno to naprawić ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę trudno dostać się do tych śrubek

zauważyłem że mój ma wejście do wtyczki tak jakby na godzinie 4 a czytałem że powinien mieć całkowicie do dołu.

druga sprawa to

od czego może się psuć/brudzić - wcześniej jeździłem normalnie dopóki nie zalałem złego paliwa(wiem siara no ale cóż)

czy jest sens czyścić cały układ paliwa ?I czy w ogóle to pomoże bo może być inna przyczyna a ja wydam nie potrzebnie pieniądze ;

Edytowane przez Av3nida
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności