Skocz do zawartości

1.7 DTI ładowanie + niedziałająca wspoma


Gość marta7771

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Problem następujący: rano nie mogłam odpalić auta, po podładowaniu akumulatora auto odpaliło, jednak nie gaśnie kontrolka ładowania i nie ma wspomy, miał ktoś taki przypadek może?

 

Drugi problem, który dziś zauważyłam to, to że w zbiorniczku prawie nie widać płynu chłodniczego, metalowa rurka była na wierzchu w zbiorniczku, było też widać malutkie plamki oleju, ale przy ostatnie wymianie układ nie był płukany, więc może przez to, bo oleju na miarce, wymieniany rok temu jakoś jest 1/3 normy, czyli tak jak powinno być chyba. Auto często jeździ krótkie dystanse, więc może uszczelka pod głowicą daje o sobie znać?

 

Odzywajcie się jak macie jakieś pomysły, bo daleko nie pojedziem póki co :-)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz dokładnie połaczenia a raczej na 99% alternator padł i dlatego swieci kontrolka ładowania i brak wspomagania

Alternatory notorycznie padaja przy tych silnikach

U mnie przy odpieciu tez padł (mostek)

Odnosnie oleju moze chłodniczka oleju moze oringi obsady wtryskiwaczy moze upg

Ale jak mało tego oleju to bym nic nie robił

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bad w moim cdti tez mam slady oleju od ponad 1.5roku.Za namową dwóch róznych mechaników nie robie z tym poza okresowym"czyczeniu" zbiorniczka czysta szmatka i wacikiem Pozatym trudno mówic o uciekaniu płynu jezeli przez rok nie było nic dolewane i nie wiadomo ile wlane.

Mechanik jednoznacznie okreslił ze jezeli sa niewielkie slady oleju(wieksze sa szkodliwe dla przewodów gumowych i czasami silnika)weze nie twardnieja znacznie nie wyrzuca plynu nie przegrzewa sie to nalezy obserwowac i nie wchodzic w koszta.W tych silnikach jest naprawde ciezko okreslic co jest powodem tego oleju.

 

Ps podczas remontu alternatora nalezy dokładnie sprawdzic stan uszczelnienia pompy vacum potem nie miec ponownego remontu alternatora

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki, fakt alternator był, na śmierć zapomniałam, że tam wspoma elektryczna :)

Co do tego oleju w płynie dolane i będę obserwować, szczerze powiedziawszy tylko czekam, aż uszczelka pójdzie pod głowicą, bo czuję, że to tylko kwestia czasu przy tym silniku i przy takiej eksploatacji jak u mnie :)

 

Słuchajcie, a tak jak ktoś by tu jeszcze zaglądał, u was też zimą się słabo grzeje ten silnik (u mnie po 20 km ledwo dochodzi do tych 80, termostat okej i podobne przyczyny sprawdzone, środek się nagrzewa elegancko dość szybko)???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas jest dziś -7. Ogrzewanie na maxa, dmuchawa na 2, ok. 82 st. miałem dopiero po 10 km. Jak przyjdą solidne mrozy, będzie jeszcze gorzej. Ten typ tak ma - mało pali, dlatego wolno grzeje się.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marta7771 olej w płynie to niekoniecznie UPG w tym silniku.Dochodzi jeszcze chłodniczka oleju i oringi obsady wtryskiwaczy.Sam borykam sie z tym problemem i na razie nic nie robie poza obserwacja.

Moj tez sie wolno grzeje przy tem -2 do 0 potrzebuje ok 8km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności