Skocz do zawartości

[H] przygasa silnik i za późno przyspiesza...


Gość andy17d

Rekomendowane odpowiedzi

Mniej więcej od pół roku mam problemy z Asterką.
Otóż gdy silnik był rozgrzany, na luzie z obrotami na biegu jałowym (np. na skrzyżowaniu) silnik od czasu do czasu
zaczynał co pewien czas przygasać. Dochodziło do tego, że podczas ruszania kilka razy zgasł.
Musiałem dodawać gazu, jak w beznynowcu, żeby w ogóle ruszyć.
Mechanik wymienił wtedy filtr paliwa, coś przeczyścił i na chwilę wszystko wróciło do normy.
Kilka dni później problemy wróciły - w upalny dzień. Jednak następnego dnia - dzień zimny - wszysktko było dobrze.
I tak pozostało aż do zeszłego tygodnia. Znów na skrzyżowaniu silnik często przygasa.
Dziś jednak doszły nowe objawy. Podczas krążenia po parkinkgu wielopoziomowym zaczęły się problemy z dodawaniem gazu.
Silnik jakby początkowo nie reagował na naciskanie pedału, a chwile póżniej gwałtownie przyspieszał.
Podczas jazdy na 1-nce na samym ssaniu od czasu do czasu samochodem szarpnie - czyli wtedy silnik "próbuje" przygasnąć.

Początkowo myślałem, że problem wziął się stąd, że 2 razy wyjechałem paliwo prawie do zera i może pompa zassała jakiś syf z baku.
Ostatnio jednak starem się tankować najpóźniej jak tylko zapali się rezerwa. Zatankowałem nawet lepszego paliwa (Shell Diesel Vpower),
żeby zrehabilitować się za te wcześniejsze braki paliwa. I mam wrażenie, że właśnie po tym tankowaniu zaczęły się te problemy.
Teraz jednak jest już inne paliwo, a problemy moim zdaniem pogłębiają się.

Czy ktoś może miał podobne problemy i rozwiązał je? Może to wina jakiegoś lewego powietrza lub filtra powietrza albo egr?
Może pompa paliwa w baku?

 

Check engine się jeszcze nie zapalił, spalanie na rozgrzanym silniku mam na poziomie 0.3 L/h, na czarno również nie dymi.
Za to długo go trzeba kręcić rano (na zimnym silniku) - ok. 1-5 sek. po drugim grzaniu świec ale tak było od kiedy go mam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile auto ma natłuczone km .. z którego jest roku .. od kiedy nim jeździsz tzn. jak długo go masz?? To sa wiadomosci od których powinieneś zacząć .. co było już naprawiane i wymieniane w samochodzie?? Kiedy i jak dawno?? Panowie na szczątkowych informacjach mozecie otrzymać tylko szczątkowe odpowiedzi .. a one się mają jak pięść do nosa .. nijak po prostu. Trzeba dodać więcej danych jezeli liczysz na sensowną odpowiedź .. a tak to wszyscy zgadują .. Powodzenia


 

 

Może pompa paliwa w baku?

ten silnik nie ma pompy w baku :) jeden kierunek możesz skreślić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód ma już ok 160kkm, rocznik 2004, jeżdżę nim od 3 lat.

W zeszłym roku wymieniałem chłodnicę klimatyzacji, jednak te usterki zaczęły się już przed tą zmianą.

Gdy pierwszy raz zaczęły się te problemy w metodzie gaz-hamulec wyszły 2 błędy ECN 000256 i ECN 000275, które wskazują na problemy w zasilanie paliwem.

Mechanik wtedy przeczyścił silnik krokowy i wymienił filtr paliwa. Na jeden czy 2 dni było po tym dobrze, samochód jakby dostał nawet dodatkowych koni.

Jednak po paru dniach problem znów wystąpił a następnie wszystko się uspokoiło aż do teraz (czyli pół roku spokoju).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodbnie mówiąc o silniku krokowym mówisz o przepustnicy na rurze dolotowej powietrza tuz przed zaworem EGR. Teraz zrobiłbym dokładnie to samo, jezeli wtedy jako tako pomogło. Błędy o których piszesz to prawdopodbnie błędy P0002 z symptomami 75 i 5B - Rail pressure monitoring Positive governor deviation and setpoint value of the fuel volume flow through the fuel metering unit. Błędy mówia o zaniskim ciśnieniu paliwa w szynie common rail. Mechanik powinien sprawdzić jak kształtuje się ciśnienie zadane od otrzymywanego, do tego potrzebny jest odczyt parametrów w czasie rzeczywistym.

W tym wypadku problemem moze byc zawór dawkowania na pompie wysokiego cisnienia, choc rzadko się to zdarza .. musisz i Ty i mechanik o to sie bardzo starać. Dla każdego układu paliwowego typu CR najwazniejsza jest czystośc i jakośc paliwa; jednym zatankowaniem, jedną złą nieprawidłową wymianą paliwa mozesz spieprzyc układ wtryskowy .. potem to tylko degradacja i postepujące zniszczenia.

Mozesz wziąść dobry środek do czyszczenia układów wtryskowych i przepłukac silnik ze dwa razy. Dobra byłaby trasa i takie przejechanie ze 100km z prędkością obrotowa powyżej 3000 rpm (ok. 140 km/h), ale teraz to nie ma to warunków.

Najważniejsze jest jezeli wyskoczy błąd .. to w jakich warunkach wystapił i jaki on będzie. To dużo powie mechanikowi .. dobremu mechanikowi. Nie wiem jak jeździsz .. i jak eksploatujesz auto, ale może warto byłoby wyczyścić zawór EGRu. Niestety na telefon, maila tego nie dokonam .. ani nikt tu na forum. Daj znac co mozesz zrobic sam a co wymaga ingerencji mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku problemem moze byc zawór dawkowania na pompie wysokiego cisnienia, choc rzadko się to zdarza .. musisz i Ty i mechanik o to sie bardzo starać.

 

Musiałbym się postarać, żeby go popsuć czy żeby go sprawdzić?

 

W obecnych warunkach sam za wielę nie zrobię - nie mam garażu a pod chmurką teraz nie uśmiecha mi czegokolwiek robić, więc pewnie pójdzie do mecha. Jedyne co zrobię sam, to wymienię filtr powietrza - dawno nie był zmieniany.

 

Z dzisiejszych obserwacji mam wrażenie, że problem albo jest inny niż ostatnio albo głębszy. Za pierwszym razem problemy pojawiały się tylko gdy silinik był nagrzany. Obecnie przygasanie zaczyna się praktycznie od samego początku.

 

Dziś rano, gdy miałem skrobankę szyb odpaliłem Asię. Zagrzałem świece 2 razy i przy -6 silnik odpalił w ciągu sekundy. Jak skrobałem sobie te szyby to słyszałem jak regularnie (albo prawie regularnie) mniej więcej co około 30-45 sekund silnik przygasał. Co ciekawe tym razem, gdy się nagrzał, to pracował nawet lepiej niż gdy był zimny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Musiałbym się postarać, żeby go popsuć czy żeby go sprawdzić?

oczywiście aby go popsuć ... rzadko padają w systemach Denso jest to czesciej spotykane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności