Skocz do zawartości

Gość Fenix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem tego typu:

 

Od dłuższego czasu świeci mi się kontrolka check engine, przez długi czas po za samym faktem świecenia nie było żadnych zauważalnych negatywnych objawów. Jakiś czas temu skoczyło spalanie do około 9l wczesnie w przedziale 6-7. Spalanie wzrosło jeszcze przed mrozami a samochod mam od nowosci (2004r) i nigdy nie bylo takich problemow. Po za tym zaczął ciec olej z czujnika( wymieniłem) i niestety cieknie również z filtra. Tu również wymieniłem juz dwa razy i nadal leci. Jakieś pomysły co robić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swieci kontrolka " check " tzn , że sterownik zgłasza jakiś błąd i należy go odczytać podpinając po komputer lub zastosować metodę darmową czyli " gaz - hamulec " .

Jeśli nie ma objawów a świeci żółta kontrolka , to albo któraś z sond lambda ( masz dwie ) albo egr ale dla pewności najpierw odczytaj błędy .

Co do wycieków oleju to też bolączka tych silników . Piszesz , że cieknie z filtra , a masz pewnie na myśli obudowę filtra oleju . Wyciek jest z góry czy z dołu obudowy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy wymieniłem a po pól roku kontrolka zapaliła sie znowu. Po kolejnych kilku miesiącach dopiero wzrosło spalanie. Sondy niestety kupilem zamienniki bo polowe tańsze od oryginałów. Warto zainwestować w oryginalne czy to bez wiekszego znaczenia? Na komputerze zanim wzrosło spalanie pokazywało sondy. Cieknie przy uszczelce, jak dokrecam obudowę to uszczelka wychodzi na zewnątrz, jak nie dokrece to sie leje bo jest za lekko dokrecona. Co znaczy metoda gaz- hamulec?

Edytowane przez Fenix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę dokręcasz z wyczuciem a najpierw smarujesz olejem silnikowym . Źle zrobiłeś wymieniając sondy na zamienniki . Pewnie wystarczyło wymienić tylko jedną , nie wiem jakie tam błędy miałeś .

Metoda gaz - hamulec służy do odczytu błędów . Obszernie jest opisana na forum , wpisz hasło w wyszukiwarkę .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli teraz podłączyć pod kompa i zobaczyć czy to sondy i które i wymiana na oryginalne? Co do wycieku oleju to zamarznięta odma byla. Odstał w garażu noc i przeszlo zobacze jak jutro po dłuższej jeździe.


Zczytałem błędy P0141 P0136 P0560. Pytanie czy awaria tej sondy może powodować tak duże spalanie, oraz co w praktyce oznacza i powoduje ten ostatni błąd.?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to , że druga sonda , ta za katalizatorem jest do wymiany .

Błąd P0560 - nieprawidłowe napięcie zasilania , pewnie pochodzi z alternatora . Jeśli potrafisz zmierz napięcie ładowania bez obciążenia i z pełnym obciązeniem . Norma to 13,9 - 14,6 V .Przy rozruchu w mroźne dni może być 14,9 przez parenaście sekund . Dwa pierwsze błędy dotyczą sondy i jak najbardziej wpływają na spalanie .

Użyłeś metody gaz -hamulec ?

Edytowane przez marco84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności