Skocz do zawartości

1.3 cdti - wysokie spalanie vs logi dynamiczne (prośba o pomoc)


Gość TJankoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam sedrcznie forumowiczów!

 

Posiadam (od 5 tygodni) Opla Merivę 1.3 cdti (z13dtj) z 2006r z przebiegiem 153k. Auto sprwoadzone z Belgii.

 

Pierwsze co zrobiłem na początku stycznia, to wymiana oleju, filtrów, świec żarowych i czyszczenie egr (wywalał błąd)

 

Na OP-COM pokasowałem błędy z pamięci i rozpoczelem użytkowanie.. po tych 5 tygodniach spalanie oscyluje w granicach 6,9-7,2l co w moim odczuciu jest wynikiem wysokim. (sprawdzane na tankowaniu pod korek)

 

Codziennie śmigam do pracy (50km w obie strony). W mrozach (-16) auto nie rozgrzało się do temp 80 przez całą drogę do pracy. Obecnie (w granicach zera) po ok 7-8km. Preferuję jazdę eco-driving (zmiana biegów przy 2200 obr i generalnie jazda ok 100km/h.

 

Pytanie 1.

 

Czy szanowni posiadacze tegoż wozu osiągają podobne wyniki? Możliwe że jestem przerważliwiony :-)

 

Pytanie 2.

 

Wczoraj zrobiłem logi dynamiczne w OP-COM (08/2010) ale nie potrafię ich zbytnio przeanalizować pod względem poprawności. Czy chciałby ktoś zerknąć? Jedyne co zauważyłem to to że V przepływki wskazuje cały czas 0. W logach widać też że przy równomiernym wzrości obrotów ilość tłoczonego powietrza skacze o kilkanaście % (wraz z ciśnieniem ładowania).

 

Nie mogę zamieścić excela z całością danych :cry: stąd tylko .txt i .jpg

 

W razie potrzeb doślę na mail.

 

z góry dziękuję za pomoc!

log.txt

post-42585-0-71051400-1391938356_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj mi caly log bo jest obciety o dalsze dane

 

pytanie czy uzyles odpowiedniej wersji silnika w programie ktorym robiles logi ?

 

op com?? to byl czy cos innego

 

powiem na dzien dobry ze nie podoba mi sie dzialanie egr ,ktory sie wedlug loga nie zamyka calkowicie a przy 100 km/h i pedale w podlodze prawie

egr ma 19% otwarcia tak byc nie powinno

 

 

widze ze zbyt lagodnie operujesz gazem i cisnienie doladowania 200 kpa dla mnie to malo

 

filtr czastek stalych jest??

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam pełem log w .txt (.csv nie mogę dodać)

 

robiłem kilka rundek po okolicy. prosta droga, pod górkę i z górki - także jest jubel jak dasz na jeden wykres.

 

Fiitr cząsek stałych? Na tabliczce znamionowej w kwadraciku mam wpisane 0,3 czyli wg info z google filtra takowego nie mam.

 

W op-com wybrałem silnik z13dtj meriva 2006 (china clone 08/2010).

 

Co do pedału gazu, masz rację. staram się jeżdzić na 2500 obr, begi zmieniam standardowo przy 2000-2200 - nawyk z poprzedniego auta (astra 1.7d)

 

Z góry dziękuję za zaangażowanie!


dołączam jeszcze log z biegu jałowego (zrobiony przed dynamicznym)

leg_pełny.txt

log_bieg_jalowy.txt

Edytowane przez TJankoo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 0.3 na tabliczce to filtr jest.Zresztą w kodzie silnika DTJ oznacza filtr.I przy takiej delikatnej jeżdzie to życzę powodzenia z DPF em.

Edytowane przez BENY72

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy fakt posiadania filtra może wpływać na opisany wyżej problem wysokiego spalania? Doczytam jak używać Opelka z tym świństwem (nie byłem świadomy wcześniej). Przypomniało mi się, że kilka dni temu przy prędkości ok 80km/h zaczął dymić na biało/niebiesko - czy to było dopalanie?

 

Proszę o wyrozumiałość, jeżeli głupie pytania zadaję, ale google nie wszystko tłumaczy :-)

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności