Skocz do zawartości

Gość kazimierz43zw

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kazimierz43zw

Witam

Mam problem z samochodem opel combo 1.7 DTI 2003r.

Odpala bez problemu pochodzi kilka sekund(10s) i gaśnie i na zegarach pokazuje się kontrolka immobilizera i jeszcze kontrolka EPS

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie,

 

Od początku października '13 jestem posiadaczem Opla Combo Tour 1.7 DTI 55kW/75KM 2003 r. Na autko nie narzekam, w sumie z zakupu jestem zadowolony. Z początkiem listopada zaczął płatać niezłe figle z odpalaniem. Poniżej postaram się streścić przebieg problemów i podjęte akcje naprawcze. Proszę wszystkich o pomoc, wkurza mnie obecna usterka, z którą nie bardzo wiem jak sobie poradzić.

 

1) początek listopada '13 - auto nie chciało odpalić. Rozrusznik kręcił, kontrolki na tablicy bez zastrzeżeń. Po kilku próbach zdechł akumulator. Z racji jego wieku wymieniłem na nowy. Po wymianie kontrolki na tablicy ok, rozrusznik nie chciał zakręcić. Po odholowaniu na kanał, przewody od rozrusznika zostały odpięte, styki przeczyszczone. Zaczął odpalać jak pszczółka.

2) grudzień - normalna jazda wieczorową porą, było po deszczu. W pewnym momencie wskazówki prędkościomierza, obrotomierza i paliwa spadły do zera, włączyła się kontrolka ręcznego i chyba poduszka, albo coś jeszcze (nie pamiętam), kierunkowskaz działał na zewnątrz, ale na tablicy nie widać było migania. Auto jechało normalnie, po czasie wskazówki i kontrolki wróciły do normalnej pracy. Po tej akcji, na postoju, po włożeniu kluczyka do stacyjki, zaczął pojawiać się błąd (auto z kluczykiem) i zgasł po uruchomienia silnika.

3) koniec grudnia, mróz - auto odpaliło, po przejechaniu 200 m objawy te same co w pkt 2. Zjechałem, wyłączyłem silnik i nie mogłem już odpalić. Rozrusznik kręcił, tablica rozdzielcza zwariowała. Po kilku minutach wrócił do siebie i odpalił. Pod domem nie chciał już gadać w ogóle - rozrusznik nawet nie kręcił. Po rozłączeniu akumulatora (rozpięciu klem) i podłączeniu - ożył i zaczął odpalać.

4) początek stycznia '14 - auto badane na komputerze. Sporo błędów (nie wiem jak do tematu podszedł poprzedni właściciel), m.in. czujnik wału korbowego, czujnik temp.cieczy chłodzącej. Skasowaliśmy. Nie chciał odpalić. Mechanik postawił na rozrusznik - faktycznie, szczotki wymiziane do zera. Po wymianie szcztkotrzymacza odpalał jak pszczółka. Błędów nie ma na tablicy.

5) po tygodniu - auto odpalone z rana bez problemu, przejechało 5 km, odpalone po 10 min, rozrusznik kręcił, pojawił się błąd na tablicy, odpalił i gasł po kilku sekundach. Mechanik wpadł z komputerem - pokazał tylko błąd immobilizera. Odpalił i silnik zaczął działać normalnie po uruchomieniu z zapasowego kluczyka. Na tablicy pozostał błąd, który gaśnie po uruchomieniu kluczyka.

6) luty - to dzisiaj :< auto nie odpaliło, a tej pory śmigało bez zarzutuów. Po włożeniu kluczyka normalnego i zapasu - świeciła się tylko (!) kontrolka emisji spalin (silniczek) i poduszki powietrzne. Cyfrowe wskazanie przebiegu, zegar i data i cała reszta ciemne. Po odpięciu akumulatora i ponownym podłączeniu - działa. Zapala bez zarzutów, błąd na tablicy pozostaje, po włączeniu silnika gaśnie i autko jeździ. Zapasowy kluczyk przestał być lekarstwem.

 

Przepraszam za ten referat, ale trafia mnie ta usterka, bo boję się jechać tym autem w dłuższą trasę, a jak żona gdzieś się wybiera to już jest koniec...Pomocy!!!

Edytowane przez masc
połączyłem z istniejącym tematem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dociśnij zegary. Masz auto przedliftingowe a w tym modelu kostka licznika powodowała tego typu cyrki.

 

I sprawdź te błędy - metodę z opisem już dostałeś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za metodę ślicznie dziękuję, ale za cholerę nie mogę się połapać w odczycie. Nijak nie mogę przypasoweć do tabeli. Nie wiem czy to jedno długie traktować jako pauzę czy jako co? A błędu 1616 nie podają.

 

Kostka licznika? To z jakiego powodu w międzyczasie wyskoczyłby błąd immobilizera i drugi kluczyk by rozwiązał sprawę (na jakiś czas).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P1616 Zły identyfikator pojazdu z zespołu wskaźników

Wysłana lista ma jakieś dziwne przekierowanie. Teraz jej nie widać. Może to sprawdzić?

 

Jakie może mieć podłoże P1616? Tablica i kostka o której pisałeś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsze to sprawdzić zegary. Jak się nie uda, będziesz dalej kombinował. W dziale Corsy ktoś napisał, że coś podkładał pod licznik żeby lepiej kostka łączyła. Najlepiej gdybyś rozkręcił plastiki wyciągnął licznik i tą kostkę po ludzku zrobił. Na razie spróbuj rękoma docisnąć licznik mocno i sprawdź czy odpali. Tylko nie połam szybki zegarów ;)

 

 

Przeczytaj dokładnie ten temat http://forum.opel24.com/topic/57935-konajace-zegary-corsa-c/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności