Skocz do zawartości

Klapy wirowe


Gość competizione

Rekomendowane odpowiedzi

Gość competizione

No właśnie nie wiem jak jest w Antarze z klapami, w Alfie 159 2.4 JTDm usuwałem klapy bo miały luz duży więc była opcja ich urwania się. I chodzi mi o to czy ktoś robił już to w Antarze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość competizione

Patrząc na kolektory na allegro wynika że metalowe nie mają klap wirowych a plastykowe mają. Ja mam metalowy więc chyba nie ma klap.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...
  • 9 miesięcy temu...

Witam, sory że teraz ale wypłynął pewien problem. Mój mechanik twierdzi że dzwonią mi klapki wirowe i zaleca wymianę kolektora ale to auto z 2004 astra h 1.6 105km benzyna z16xep nie wiem czy nie chce mnie naciągnąć bo jak silnik się zagrzeje to dzwonienie raczej ustaje. 

EDIT:

Zapomnialem dodać ze to twinport jest i na stronie dixi-car znalazłem odpowiedź...

 

Co to jest TWINPORT ECOTEC?
Jest to nowa seria silników benzynowych stosowanych przede wszystkim w małych i kompaktowych modelach samochodów firmy OPEL. Silniki TWINPORT ECOTEC będą zastępować (w niektórych przypadkach już zastąpiły) stosowane dotychczas silniki ECOTEC o pojemnościach od 1.0 do 1.6 litra.

Jaka jest różnica między silnikami ECOTEC a TWINPORT ECOTEC?
Obydwie nazwy dotyczą rodziny 16-zaworowych, nowowczesnych silników benzynowych firmy OPEL. TWINPORT ECOTEC to silniki o pojemnościach od 1.0 do 1.6 litra z dodatkowymi małymi przepustnicami w kanałach dolotowych silnika. Ta niewielka innowacja powoduje że silniki z rodziny TWINPORT ECOTEC są bardziej ekonomiczne niż analogiczne silniki ECOTEC.

Na czym polega technologia TWINPORT ECOTEC?
Każdy silnik ECOTEC ma 4 zawory na cylinder. Dwa z nich to zawory dolotowe - do każdego z nich prowadzi kanał doprowadzający mieszankę palną do cylindrów. W silnikach TWINPORT ECOTEC w jeden z tych kanałów dolotowych jest wbudowana mała przepustnica. Przy średnim obciążeniu silnika ta przepustnica jest częściowo przymknięta, dzięki temu wywołuje zawirowania przepływającej przez nią mieszanki. Dopiero gdy kierowca maksymalnie wciśnie pedał gazu, ta mała przpustnica otwiera się na całą szerokość. Jednak to nie wyjaśnia, z czego tak naprawdę biorą się oszczędności benzyny w silnikach TWINPORT ECOTEC. Taka "zmienna" charakterystyka układu dolotowego umożliwiła wpuszczanie większej ilości spalin do dopalenia w cylindrze bez szkody dla jakości pracy silnika i toksyczności emitowanych przez niego spalin. W dotychczasowych silnikach ECOTEC układ recyrkulacji spalin wprawdzie istniał, ale nie był wykorzystywany w tak dużym zakresie, jak w nowych silnikach TWINPORT ECOTEC...

Edytowane przez maxx2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności