Skocz do zawartości

Brak mocy po zaswieceniu kontrolki Układ Elektroniczny Silnika


Gość Zafira 2.0 DTI

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Zafira 2.0 DTI

Witam wszystkich,

 

Jestem nowy na forum i nie znam sie za wiele na mechanice,

przeczytałem wiele postów umieszczonych przez Was i nie znalazłem zadnego odpowiadającego mojemu problemowi z silniekiem i jego moca.

Model silnika o jakim pisze to 2.0 DTI Y20DTH w zafirze A z 2001 roku.

Rano z trudem po zapaleniu silnika (akumulator naładowany ale silnik się zapowietrzał) i wyjechaniu z garażu i po jakiś 5 km jazdy, zatrzymaniu się na światłach zaświeca sie pomarańczowa kontrolka oznaczająca Układ Elektroniczny Silnika. Po spokojnym starcie ze świateł zafira nie chce jechać i kreci sie tylko do 3tyś obrotów na biegach od 1 do 3 i na 3 biegu około 2tyś obrotów w końcu kontrolka gaśnie, auto jedzie normalnie do kolejnego zatrzymania się na wolnych obrotach.

Od jakiegoś czasu do okoła silnika pojawiał się olej nie wiadomo skąd a tym samym trzeba było uzupełniać jego ubytek i dolewać go do silnika.

Jeździłem po przeróżnych mechanikach jednak bez skótku.

Wymieniony został główny EGR podkrecony i dalej nic. Kolejny wymieniał dwa kolejne zawory i też nic to nie dało.

W końcu po wielu wizytach u mechaników pojechałem do elektronika samochodowego który podpią tak samo jak inni pod komputer ale nie brał sie od razu za naprawe tylko kosowanie błedu i ponownej jazdy, błąd znowu sie pojawił.

 

Dołączam do tego opisu dzisiejszą diagnostyke jednak znowu dotyczy to EGR jednakże ma on niecałe pół roku i chyba nie jest to możliwe, że znowu jest uszkodzony.

 

proszę o zdecydowana odpwiedz co jednak może być tego przyczyna, w razie pytań będe starał się odpowiadać na bierząco

 

pozdrawiam

zdesperowany kierowca Krzysztof

post-42613-0-41537100-1392059199_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Na moje oko problem z podciśnieniami. Nieszczelność albo uszkodzenie któregoś z elektrozaworów. U mnie też zgłaszało jako błąd EGR, a okazało się, że przetarty przewód od podciśnienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy wyżej radzą sprawdź podciśnienie, sam możesz to zrobić.

Poczytaj to

http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-ukladu-podcisnien-opel-20-dti-vt2078.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Zafira 2.0 DTI

witam, do tego czasu mechanik znalazl usterke i okazalo sie ze to pompa vacum, po wymianie kontrolka juz sie nie swieci ale zafira nadal nie ma dynamiki i na kazdym biegu brak tego odrzutu dodatkowo dalej tak jakby sie zapowietrzala. nie chcialbym zeby to byla jednak pompa. jestem z podkarpacia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam podobny problem...ale

 

Silnik chodzi niemal wzorcowo - słowem fabrycznie, przemily dźwięk.

Jednak pojawia się pewien problem z EGR (po wyłaczeniu stacyjki - znika) Dociągam do 140km/h idize bezbłędnie - jest ok wcisnę w tym momencie do podłogi i wywala autko z kluczykiem,w pamięci ECM widnieje komunikat "Mailfunktion EGR" i to wszystko.

Auto zbiera sie niewymownie żwawo, zaworki gadają bardzo miarowo i wyraźnie. Dymu praktycznie brak nawet przy bardzo dynamicznym przyśpieszaniu. Jeżeli jest to jest normalny. Wyraźnie dopalony.

 

Nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie - ale w okresie zimowym kiedy silnik jest nierozgrzany i mu sie delikatnie przyciśnie słychać wyraźny klekot. Jakby wtrysk był w złym momecie podawany. Jaksię rozgrzeje jest OK. Na którymś forum wspominali że może tu być soft z błędem związanym z pochodzeniem auta - mogę się mylić.

Czy te dwa objawy moga wskazywać na uszkodzenie samego EGR? ( mam wersje podciśnieniową - plastikową, wężyki i łączniki wyglądają poprawnie.

Edytowane przez mattai

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

EGR również ogranicza klekotanie silnika na biegu jałowym poprawiając efektywność spalania. Być może prędkość tu nie ma znaczenia a bardziej ciśnienie w układzie jakie występuje przy dodawaniu gazu przy tej prędkości. Wg mnie zaczyna się przywieszać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geweralnie nawet uszczelka pod egr jest wymieniona na nową, po wielu doborach - fabryczna dostępna tylko z całym dolotem.

 

EGR pracuje tak, że jak go nacinę kciukiem, to po początkowym oporze ruszy, to już później wchodzi do końca dość płynnie, oczywiście na tyle na ile mu pozwala sprężyna i ile dam radę reką wcisnąć. zapieczeń na ośce nie ma jest bardzo cieńki film oleju.

 

Sugestia - wymienić?

Edytowane przez mattai

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

ma on chodzić płynnie na całej długości bez żadnych oporów. Pamiętaj że tam istnieje wysoka temp oraz ćiśnienie które dodatkowo utrudnia pracę EGR więc w piewszej kolejności dokładne ogledziny i czyszczenie a na końcu wymiana. Jeśli masz wersję ciśnieniową to może poprostu odłącz wężyk od EGR i zaślep wężyk by nie brał lewego powietrza. Jeśli nie wywali błędu emisji spalin to wg mojej oceny tematu współpracy silnika z EGR, lepiej bedzie gdy EGR będzie wyłączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności