Skocz do zawartości

Brak mocy po zaswieceniu kontrolki Układ Elektroniczny Silnika


Gość Zafira 2.0 DTI

Rekomendowane odpowiedzi

Pomysł ma dwie wady, pierwszy, to emisja poleci strasznie...będzie dymił. Druga sprawa że układ jest chyba dość wrażliwy i będzie marudził.

Kilka lat temu jak mi się zblokował (skleił przez nagar z dolotem) ECM zrobił aferę. Silnik był strasznie zaniedbany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość popencjusz

Nie wiem skąd ta wiedza. Silnik nie bedzie bardziej dymił po zaślepieniu EGR. Faktem moż być że pogorszy skład spalin ale napewno nie na tyle by dziurę ozonową zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wiedza to przypadki szczególne. Podłączę jak piszesz i zobaczę czy problem wystąpi w tym przypadku.

Irytujące te efekty są, powyżej 130km/h nawet niebezpieczne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Jeśli EGR nie jest domknięty od syfu który go blokuje to odłączenie nie przyniesie zamierzonego efektu. Walczyłem jakiś czas z EGR-em. Wydawał się ok. Dopiero po zaślepieniu auto zaczęło jeździć jak należy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend się pobawię się opcją bez EGR. Później jak nie będzie poprawy po ewentualnym czyszczeniu, rozważę zakup nowego EGR-a znalazłem Wahler-a za rozsądne pieniądze...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak z tylnymi zaciskami, 3 razy naprawiałem zaciski bo się zapiekały w końcu wymieniłem i mam spokój. Mam przyjemność z napraw. Ale z braku czasu i niechęci do syzyfowej roboty czasem - wolę zainwestować w pewne rozwiązania.

 

Jest jeszcze jedna rzecz z tym warkotem silnika .... pojawiał sie on pod obciązeniem przy wartościa obrotów 1500-2000 ewiedentnie do momentu ładowania.

Jeszcze przez naprawą było tak ze do tego momentu była gigantyczna turbo dziura niemal od 1200, jak sanki..koszmar. Po naprawie nie ma zadnego spdku mocy od 0-max..poza momentem odcięcia awaryjnego.

Ten warkot praktycznie zniknął. Chwilami pojawia sie na zimnym silniku ale teraz ma zupełnie inny ton...

Co sie dzieje z egr w chwili kiedy dochodzimy pod obciążeniem do ładowania - rozumiem z powodu polepszenia mieszanki, powinien być kompletnie zamknięty. Tylko co decyduje o chwili pojawienie się tego warkotu? Rozumiem że tamat krąży dookoła dolotu, chyba że jest jeszcze jeden parametr silnika który jest zbieżny z momentem poprzedzającym doładowanie w jakiejś funkcji temperatury lub innego parametru który występuje na zimnym silniku...

Edytowane przez mattai

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2 - litrówkach nie da się zaślepić czy też odłączyć egr-u, wywalać będzie błąd. Wyczyścić kolektor dolotowy, wyczyścić egr, jeśli jest padnięty to wymienić i musi działać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot jest czysty, jak go kupiłem to praktycznie nie było otworu MAP-sensora-tak było zasyfione.

Po kilkudziesięciu tyś km na dobrym paliwie silnik sam się oczyścił. Oczywiście aluminium nie prześwituje, ale jest pełen przekrój przewodów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności