Skocz do zawartości

Brak mocy po zaswieceniu kontrolki Układ Elektroniczny Silnika


Gość Zafira 2.0 DTI

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

No poprawnie napisałem... na poczatku był twardy stary suchy, teraz jest go znacznie mniej i jest taki wilgotny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość paweł77

witam serdecznie , posiadam opla Zafirę 2.2 DTI 2002rok. mam problem tego typu iż po przejechaniu kilku kilometrów zapalają się dwie kontrolki pomarańczowe (pompa , klucz) spada moc i koniec jazdy. z tego co zaobserwowałem po załączeniu się tych kontrolek zostaje odłączony EGR który wymieniłem 4 dni temu. po odczekaniu dłuższego czasu ponownie odpali normalnie przejedzie kilka kilometrów i koniec jazdy.

proszę o pomoc w ustaleniu wady. serdecznie pozdrawiam Paweł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy wielu problemach nigdy nie zapaliła sie pompa. Więc pewnie temat jest większy.

Koniec jazdy oznacza stop czy zmniejszenie obrotów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość paweł77

U mnie przy wielu problemach nigdy nie zapaliła sie pompa. Więc pewnie temat jest większy.

Koniec jazdy oznacza stop czy zmniejszenie obrotów?

auto jest zamulone przez jakiś czas pojedzie , lecz po zgaszeniu , odpalenie jest niemożliwe lub ciężko się odpala. lecz jak odstoi odpala normalnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mi wygląda na problem z pompą. Nie katuj jej po padnie elektornika i koszty zrobią sie nieznośne. Oddaj do mechanika który wymontuje i ma swojego pompiarza albo daj wymontować i odeślij do speca. Takie objawy któs na forach miał jak padł czujnik położenia wałka pompy (ponoć nagminna usterka).

Edytowane przez mattai

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość paweł77

po poprawie filtra powietrz oraz rur wychodzących z filtrem jest na razie ok. auto jest odpalone i nic się nie dzieje. lecz na komputerze pojawia się komunikat światła przód , tył chociaż wszystko działa, zastanawiam się czy czasami komputer nie złapał za dużo błędów


No to mi wygląda na problem z pompą. Nie katuj jej po padnie elektornika i koszty zrobią sie nieznośne. Oddaj do mechanika który wymontuje i ma swojego pompiarza albo daj wymontować i odeślij do speca. Takie objawy któs na forach miał jak padł czujnik położenia wałka pompy (ponoć nagminna usterka).

po przejechaniu kilku kilometrów jest to samo, wiec czas na sprawdzenie przez mechanika. kilkadziesiąt minut chodził na postoju bez problemu lecz jak przejechałem się kawałek ponownie wystąpił ten sam problem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz przypadkiem jakiegoś problemu z masami auta?

U kolegi w Audi wylatywały skrajnie sprzeczne błędy, po porawie wszystkich mas usteki przestały sie pojawiać.

 

Co do pompy to może się zapowietrza. Ja mam problem z pocącym się gniazdem regulatora na pompie...mam nadzieje że to jest tylko pocenie.

U ciebie pod obciążeniem może sie przegrzewać sterownik nastawnika pompy - częste objawy parciejących elementów gumowych.

Może byc jakiś problem z paliwem - brak paliwa z powodu uszkodzonych przewodów paliwowych, filtr paliwa itp.

 

 

Sprubuj na jałowym podciągnąć obroty na minute do 1500 i zobacz jak sie silnik zachowuje, jak zaczną się kłopoty to jest problem z paliwem.

Jak nie, problem prawie na pewno jest bliżej pompy.

Edytowane przez mattai

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość paweł77

A nie masz przypadkiem jakiegoś problemu z masami auta?

U kolegi w Audi wylatywały skrajnie sprzeczne błędy, po porawie wszystkich mas usteki przestały sie pojawiać.

 

Co do pompy to może się zapowietrza. Ja mam problem z pocącym się gniazdem regulatora na pompie...mam nadzieje że to jest tylko pocenie.

U ciebie pod obciążeniem może sie przegrzewać sterownik nastawnika pompy - częste objawy parciejących elementów gumowych.

Może byc jakiś problem z paliwem - brak paliwa z powodu uszkodzonych przewodów paliwowych, filtr paliwa itp.

 

 

Sprubuj na jałowym podciągnąć obroty na minute do 1500 i zobacz jak sie silnik zachowuje, jak zaczną się kłopoty to jest problem z paliwem.

Jak nie, problem prawie na pewno jest bliżej pompy.

przed momentem odpaliłem auto i zadymił z rury chwile tak jakby się krztusił lecz błąd się nie pojawił. lecz co do paliwa to auto jeździ na paliwie niemieckim albo zakupionym w Luxemburgu ponieważ na pograniczu pracuje . lecz nigdy się nie wie co się kupi. teraz posprawdzam przewody i zobaczymy co to pomoże

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem ostatnio wymieniane cale przewody bo korozja zniszczyla połączenia ...przedziwne rzeczy się działy w końcu zobaczyłem kałuże pod autem.

 

Winna może być nawet uszczelka obudowy filtra...czase źle zakladają parcieje ... i popuszcza powietrze...masa detali do sprawdzenia.... Jak dymi to moze być wiele rzeczy. Ogólnie niestabilna praca czegos....

Edytowane przez mattai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności