Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Nowy termostat i problem z temperaturą


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   wieru

wieru
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • LokalizacjaOpoczno, Łódzkie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:Saab 93 1.9 TiD 120km
  • Nadwozie:Sportsedan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 luty 2014 - 15:48

Witam :) Temperatura cieczy w mojej merivie ( 1.7 cdti 74kw)podczas jazdy nie przekracza 84 stopni. Czy to normalne? myślałem że to wina termostatu, wymieniłem na nowy (firma termot, temperatura otwarcia 89 stopni), auto nagrzewa się na postoju na ponad 90 stopni, następnie włącza się wentylator a jak przejadę się trochę to znowu temperatura spada do ok 84 stopni. I teraz pytanie: czy też tak macie czy po prostu coś jest źle albo termostat nowy jest felerny? Temperatury na zewnątrz są dodatnie. Proszę o jakiekolwiek porady bo już powoli mam dość szukania przyczyn bo mechanicy rozkładają rece. Pozdrawiam :)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   mk5

mk5

    Marek

  • Forumowicz
  • 3208 postów
  • Lokalizacjawoj.lubelskie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1.9 TDI
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 luty 2014 - 15:54

Mój Z17DTL ma tak samo czyli tem 84st  termosta vernet


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   wieru

wieru
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • LokalizacjaOpoczno, Łódzkie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:Saab 93 1.9 TiD 120km
  • Nadwozie:Sportsedan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 luty 2014 - 16:15

Kurde trochę to denerwujące jest bo w innych dieslach np. VW czy audi temperatura śmiało osiąga 90 st :)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10589 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 luty 2014 - 16:24

Ja zainwestowałem w Wahlera i dopiero po tym jest dobrze.Termoty i inne paści przepuszczją.W Felicji wymieniłem 3 termoty i ciągle przepuszczały. Kupiłem Wahlera działa idealnie.Rok temu do Mery kupiłem polskiego i już teraz zaczął przepuszczać.Wahler załatwił sprawę.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   mk5

mk5

    Marek

  • Forumowicz
  • 3208 postów
  • Lokalizacjawoj.lubelskie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1.9 TDI
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 luty 2014 - 16:46

Ja miałem kilka wahlera(kilka)w astrze f,ponoc ida na 1-y montaz i dla mnie jezeli chodzi o temp to dobrze a jezeli o wytrzymałosc to dziadostwo srednio 1 roki 2 miesiace dlatego przeszłem na verneta.Choc nastepny bedzie oryginał.w cdti to przynajmiej prostaw wymiana ale w 1.6 8V to juz nie


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   wieru

wieru
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • LokalizacjaOpoczno, Łódzkie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:Saab 93 1.9 TiD 120km
  • Nadwozie:Sportsedan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 luty 2014 - 19:08

czyli panowie obstawiacie na wymianę na inny? :)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   mk5

mk5

    Marek

  • Forumowicz
  • 3208 postów
  • Lokalizacjawoj.lubelskie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1.9 TDI
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 luty 2014 - 19:26

Moim zdanie nie.Jezeli sie szybko nagrzewa to po co?To ze po jedzdzie spada do 84st to prawidłowo na postoju nie ma pędu powietrza na chłodnicy wiec po przekroczeniu pewnej temp po to jest went .zerknij tu http://forum.opel24....mostat-17-cdti/

Zamienniki zazwyczaj działaja w miare dobrze tyle ze zdecydownie krócej od orginału


Użytkownik mk5 edytował ten post 15 luty 2014 - 00:25

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   Zieger

Zieger
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • LokalizacjaBytom
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:CC Z17DTH/VC Z19DTH
  • Nadwozie:3D/HB

Napisano 15 luty 2014 - 12:38

Z resztą od 83 do 89 to normalne temperatury dla tego silnika. Depnij trochę to na pewno momentalnie dojdzie do połowy skali.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   mmarcinicramm

mmarcinicramm
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z17DTH
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 luty 2014 - 17:01

Niedawno pytałem o to samo w temacie z linka kilka postów wyżej. U mnie również 84.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10589 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 luty 2014 - 18:42

czyli panowie obstawiacie na wymianę na inny? :-)

Ja wymieniłem i na razie nie narzekam.U mnie różnica w czasie nagrzewania wyszła jakieś 3km.Poprzedni uzyskiwał temp.80 st.po ok 7-9km.Teraz mam 80 po 4-5 km.Jest to bardzo wyczuwalne.Poprzedni zamiennik już przy 50 (wskazówka ledwo się dźwignęła) czuć było lekkie ocieplenie węża przy termostacie.Niby tylko parę centymetrów ale?Teraz przy 80 st.wąż jest po prostu zimny.Dopiero jakieś 2mm przed 90 st. czuć jak puszcza.Moim zdaniem kolosalna różnica.

W Felicji mam Wahlera już prawie 4 rok i działa dobrze do tej pory.A lata wcześniej co rok (zima)wymiana bo nie dogrzewał.Ja nie mam przykrych doświadczeń z Wahlerem.



Użytkownik adam1954 edytował ten post 15 luty 2014 - 18:48

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse