Skocz do zawartości

Corsa B X14SZ - nie dopala. Sprawdzałem już prawie wszystko


Gość danielocwwa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość danielocwwa

Witam wszystkich kolegów forumowiczów.

 

Piszę do was po przejrzeniu kilkunastu postów na rożnych forach, przećwiczeniu czynności wskazanych w czytanych przeze mnie postach.

 

Posiadam Opla Corse B z silnikiem X14SZ. Jeździłem tym autkiem i nigdy nic się nie działo, palił nawet w najgorszy mrozy - ale dwa tygodnie temu odpalił i podczas wyjeżdżania z miejsca postojowego zgasł i już nie chciał odpalić, Próbowałem wyjechać za zaspy który stworzył pług śnieżny. Mój brat podjechał swoją astrą i na kablach próbowaliśmy ratować sytuacje. Jedynie co udało się osiągnąć to stopienie kabli elektrycznych.

 

Siedziałem na kilku forach czytając wątki - co zrobiłem:

1. Wymiana świec

2. Ładowanie akumulatora

3. Wymiana akumulatora

4, Sprawdzałem świece - iskra przeskakuje na blok silnika

5, Dobranie się do pompki paliwa - pluje jak głupia paliwem

6. Podłączenie pod komputer - Elm327 i Op-Com (chiński odpowiednik Opel TECH), komputer wykazywał brak błędów

7. Z poziomu komputera bez zapłonu wzbudzałem pompkę i słyszałem że pompka działa ślicznie

8. Rok temu wymieniony filtr oleju, filtr paliwa, świece, termostat, czujnik temperatury na chłodnicy, rozrząd, zmieniona uszczelka pod głowicą (delikatny wyciek więc profilaktycznie wymiana z planowaniem, jednocześnie wymienione "szklanki" zaworów)

9. Dwa lata temu wymiana kabli (BOSCH).

10. Na jednym z wątków podejrzewano zalanie świec - więc wężyk, strzykawka, ale było sucho, świece pachniały paliwem - czyli pewnie dochodzi paliwo z wtryskiwacza.

11. Rozrusznik pracuje - https://www.youtube.com/watch?v=dDcpGT82XcM

12. Rozpalanie z popychu – ale nic nie dało.

 

Jeszcze sprawdzę wtryskiwacz ale nie wiem jak to zrobić – wiem że podobno w op-com można wzbudzić prace wtryskiwacza i pompy paliwa.

Proszę od propozycję rozwiązania mojego problemu – bo już nie wiem co robić :?:L

corsa_0001.wmv

Edytowane przez danielocwwa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danielocwwa

czujnik polozenia walu ?

Tego nie sprawdzałem, o jest na dole przy pasku wieloklinowym?? Znasz jakieś procedury jak sprawdzić poprawność działania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danielocwwa

Ok - wielkie dzięki na pewno sprawdzę. Wielkie piwko :beer: dla Ciebie Chaber i dla gtszudi.

Pochwale się co dziś zrobiłem dziś zrobiłem :> .

 

Rozmontowałem dziś dolot powietrza i sprawdziłem czy na pewno paliwo dochodzi do "gaźnika" i czy wtryskiwacz działa.

Zdjąłem wężyk paliwowy pierwszy od silnika - i mój kolega dowiedział się że to wężyk wracający z paliwem :lol:. Zał się cały paliwem próbując ratować wyciek.

Ale dzięki temu wiemy że paliwo dochodzi na pewno do silnika. Gaźnik trochę przypocony ale ogólnie czysty. Ale co mnie martwi - jak przez OP-COM wzbudzałem impuls wtryskiwacza (znaczy uruchamiałem) 8) to wtryskiwacz powinien puścić mgiełkę benzyny, ale tego nie zrobił. Powinien chociaż wydać jakiś dźwięk, jakiś "pryk" ;) ale tu cicho. Przynajmniej tak mi się wydaje że tak powinno być :-) :?: Jakaś reakcja - ale nic. Słyszałem tylko że pompa pracuje. Jak myślisz Chaber??? Może ktoś inny też ma wiedzę odnośnie pracy wtryskiwacza?? OP-COM wskazywał ustawienie wtrysku bodajże :rolleyes: na 120ms ? Kolega sprawdzał na kostce wtryskiwacza napięcie i wyszło 2,5 V. Jak zwykle poproszę o podpowiedzi???

 

 

Jeszcze jedno są dwie "fajki" na dolocie, a od nich odchodzą dwa wężyki - jeden idzie na obudowę filtru paliwa, a drugi pod gaźniki. No i :| jeden jest oryginalny (ten który idzie na filtr), a drugi który idzie do silnika do gumowy wężyk - on był pęknięty. Ktoś wie do czego to służy??? Wężyk naturalnie wymieniłem.

post-42670-0-45150100-1392585745_thumb.jpg

post-42670-0-78296600-1392585751_thumb.jpg

post-42670-0-27214300-1392585756_thumb.jpg

Edytowane przez danielocwwa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro iskra jest to czujnik polozenia walu można wykluczyć.

 

co do wtryskiwacza , to teoretycznie (w praktyce rzadziej) mgielke powinien dawac już przy kręceniu rozrusznikiem.

 

sprawdz czy ci przypadkiem rozrząd nie przeskoczyl...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danielocwwa

"co do wtryskiwacza , to teoretycznie (w praktyce rzadziej) mgiełkę powinien dawać już przy kręceniu rozrusznikiem."

 

Czyli sugerujesz żeby zdjąć dolot powietrza i zakręcić porostu z kluczyka? :>

 

Jak mogę sprawdzić czy rozrząd nie przeskoczył???:help:

 

Chyba trzeba zdjąć obudowę (osłonkę) paska rozrządu i tam na tych kołach zębatych się sprawdzało ustawienie znaczników??? :shy:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danielocwwa

dokładnie zdejmij obudowę , zobacz czy daje mgielke.

 

rozrząd masz znaki na dolnym kole i obudowie , gora tak samo.

Dokładnie miałaś racje - wtryskiwacz działa. Co do czujnika położenia wału też jest sprawny - podłączyłem pod OP-COM'a i wykazał 150 obr/min.

 

Zdjąłem obudowę paska rozrządu i znacznik na kole zębatym nie jest w tym samym miejscu co znacznik na obudowie. Jest przesunięty że jest tak jak by był na godzinie 10. Czy zawsze po zakończonej pracy silnika znaki muszą znajdować się na przeciwko siebie???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności