Skocz do zawartości

dzwonienie zaworów x12xe


Gość piotrek_407

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotrek_407

Posiadam Corsę B 1,2 16v 1999r. Przebieg 211tys. Założona instalacja LPG sekwencyjna, działająca bez problemów. Na LPG zrobione 60Tys km. Zauważyłem że po przełączeniu na benzynę dzwonią zawory podczas przyśpieszania. Dodam że świeci mi się błąd P0100 "Objętościowy Przepływomierz Powietrza" . Tankowałem te benzynę 98, dodatki, lubryfikatory i problem ten sam. Benzynę wypalam na bieżąco także wykluczam "zestarzenie" się paliwa w baku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zlikwiduj pierw blad który się wyswietlil.

 

i zobacz na wzniesieniu dodawaj delikatnie gaz podczas jazdy jaki będzie odgłos

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blad przepływomierza.

 

najwyraźniej nie stukają zawory tylko za uboga mieszanka jest.

 

podmien przepływomierz i wtedy zobacz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrek_407

Przepływka zmieniona na oryginał BOSCH, zawory dzwonią na benzynie przy przyśpieszaniu, dodam że zacząłem wysłuchiwać delikatne dzwonienie na gazie.

Kurde ;/

Obecny przebieg 212 tys km.

Na gazie 63tys km w 2 lata

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek skontroluj poziom i jakość oleju w silniku . Może jest go za mało albo pora wymienić . Jaki olej jest zalany ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrek_407

Oleju na 10tys km spala 0.5-0.7 litra.

Valvoline Max Life 10w40.

Olej zmieniam co 9-10tys km.


Dodam że od wiosny zawory dzwoniły na benzynie więc ograniczałem jazdy na benzynie, ale jako że mam sekwencje LPG przy rozgrzewaniu jechałem bardzo delikatnie. A żeby silnik pochodził trochę na benzynie, raz w tygodniu po 10-15min na biegu jałowym go zostawiałem, żeby przepalił trochę benzyny

Teraz zauważyłem że na gazie, szczególnie po wymianie przepływomierza na oryginał słychać w pewnym momencie zawory.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gtszudi

wg mnie zdaje ci się ze to zawory. jak może zawor dzwonic na benzynie a na gazie już nie ? przecież układ olejowy pracuje i na benzynie i na gazie.

 

albo mapy ci się rozjechaly od jezdzenia na gazie , i za ubogo na benzynie jest przez co spalanie stukowe się wkrada , słyszalne najczęściej przy przyspieszaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrek_407

witam. byłem dziś u dwóch elektryków i podłaczali komputer. Mapy gazu i benzyny są takie jak powinny być.


jeszcze mi się przypomniało, że na kompie pokazało że dawka benzyny jest delikatnie zwiększona, ale odkąd pamiętam ta dawka była juz ustawiona jak kupiłem auto.

Ale mimo tego zawory do przebiegu 190tys nie dzwoniły.

Czy rozrząd który był robiony przy 120tys (tak twierdził poprzedni "pierwszy" właściciel) juz nadaje się do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności