Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * - - - 1 głosy

Astra h 1.3CDTI odpala i po 5sek. gaśnie

1.3 66kW 16V Z13DTH

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Tusiek1994

Tusiek1994
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.3CDTI

Napisano 17 luty 2014 - 23:04

witam mam taki problem z astra auto normalnie odpala i nagle zaczyna szarpac i gasnie, zero reakcji na gaz,zadnych błedów cisnienie na listwie rail ok wtryski sprawdzone w serwisie bosch ok czujniki na listwie i na pompie były wyminianie i dalej to samo nowy filtr paliwa nic nie pomógl moze ktos miał taki przypadek i moze pomóc jakos z gory dzieki.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   piątek

piątek
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 luty 2014 - 00:26

witam.miałem taki sam problem w pracy.wszystko dobrze a jest źle bo nie pracuje.te same objawy i ten sam silnik.nawet pompac wysokiego ciśnienia była podmieniana,ale to nie o tym.włóż wkrętak w przepustnicę i odpal jeżeli będzie pracował to wymień zaworek podciśnieniowy sterowania przepustnicy.koszt około 400-450 zł.pozdrawiam,mam nadzieję ,że pomogłem.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   Tusiek1994

Tusiek1994
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.3CDTI

Napisano 18 luty 2014 - 20:31

U mnie cały czas jest otwarta przepustnica. nawet jak ja reką przymyka to dalej to samo odpali szarpie i gasnie.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   kormoran

kormoran
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:diesel
  • Nadwozie:GTC
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 luty 2014 - 21:21

witam Mialem te same objawy .Okazalo sie ze zawor EGR (przy 140 tys)  blokowal sie w pozycji otwartej i podczas uruchamiania podawal za duzo spalin do kolektora ssacego. Skutek autko nie dalo sie uruchamiac. Pomoglo zdjecie jednego z przewodow podcisnienia na trojniku przy przepustnicy, wtedy silnik dal sie uruchamiac. 

EGR zdemontowalem i przeczyscilem sprayem do przepustnic i problem ustapil (przed demontazem zaworu warto spuscic plyn chlodzacy)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   mati11294

mati11294
  • Forumowicz
  • 840 postów
  • LokalizacjaBochnia
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3CDTI 88KM
    Z13DT
  • Nadwozie:COUPE-MAŁY ZAPIRDZIELACZ

Napisano 19 luty 2014 - 10:04

tak to moze byc egr  jedyne co mozesz zrobic aby nie potrzenie roboty nie dodawac to sciagnac sam solenid egr (silownik elektromagnetyczny) 

i upewnic sie czy jest zablokowany trzpien egr   jezeli tak mozesz to bez rozbiorki kombinerkami rozruszac i wtedy sprawdzic czy zapali  a potem w razie uznania rozebrac wszystko i zdemontowac do gruntownego czyszczenia 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   babba

babba
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • LokalizacjaWROCŁAW
  • Model:Opel Combo
  • Silnik:1.3 cdti 75KM 2010
  • Nadwozie:VAN

Napisano 20 luty 2014 - 21:55

w poprzednim combo tez miałem taki sam problem. WSZYSTKO sprawdzili. Raila, wtryski, egr, pompy obydwie, diagnostyki cuda na kiju. raz palił normalnie raz wariował.

 

sprzątając auto wyczułem swąd spod kierownicy. Upalony kabelek od immo. Nie wywalał błędów - bo działał dopóki się nie zagrzał :) po czym szarpanie i zdychał.
 

To jako ciekawostka :)  Mati11294 dobrze ci doradził jak sprawdzić egra - nie ma z tym dużo roboty i stosunkowo latwo wykluczyć problem z zaworem.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   mati11294

mati11294
  • Forumowicz
  • 840 postów
  • LokalizacjaBochnia
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3CDTI 88KM
    Z13DT
  • Nadwozie:COUPE-MAŁY ZAPIRDZIELACZ

Napisano 20 luty 2014 - 22:30

mysle tu oczywiscie o egrze zablokowanym w pozycji otwartej

 

ten sam rezultat w tym przypadku da odpiecie wtyczki przeplywomierza   i  bez niego ma palic ecm nie bedzie widzial wtedy zanizonej dawki powietrza przy niesprawnym egr


Użytkownik mati11294 edytował ten post 20 luty 2014 - 22:36

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   babba

babba
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • LokalizacjaWROCŁAW
  • Model:Opel Combo
  • Silnik:1.3 cdti 75KM 2010
  • Nadwozie:VAN

Napisano 21 luty 2014 - 20:44

tak sie teraz zastanawiam jeszcze...przy egr i przepływomierzu by nie odpalił teoretycznie, a on odpala i za chwile sie krztusi. coś mu odcina paliwo raczej. jakby miał problem z egr albo przepływką to auto by się dusiło przy dodawaniu gazu, albo by się mozolnie wkręcało na obroty a nie gasło. Coś z elektryką może... może immo walnięte, alarm odcina dopływ paliwa..tak gdybam.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   mati11294

mati11294
  • Forumowicz
  • 840 postów
  • LokalizacjaBochnia
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3CDTI 88KM
    Z13DT
  • Nadwozie:COUPE-MAŁY ZAPIRDZIELACZ

Napisano 21 luty 2014 - 22:44

zaciety egr w pozycji otwartej drastycznie obniza ilosc powietrza jaka widzi ecu i jakie dostaje silnik 

odpinajac przeplywomierz omijamy to co widzi ecm  wiec powinien chociaz pare sek dluzej pochodzic po odpaleniu 

ale moze zgasnac

 

babba masz op coma to podepnij 

zapal daj test elem. wykonawczych  egr i wlacz

 

zimny silnik zgasnie od razu 

 

goracy bedzie chodzil ale ospale 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   mentosjno

mentosjno
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • LokalizacjaJaworzno
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.3 cdti
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 luty 2018 - 14:53

Witam,

 

U mnie sytuacja wygląda podobnie, jednak nie do końca. Raz na kilka (niekiedy i kilkanaście) odpaleń obroty zaczynają falować i albo falują spadając do 900 i rosnąc do 1000 (tak przez 10 sek.) albo od razu spadną lekko poniżej i samochód gaśnie. Za drugim odpaleniem z reguły podobnie, aż do momentu lekkiego przegazowania. Komputer nie wykazuje żadnych błędów, samochód jeździ bez problemu, zjawisko nie jest uzależnione od warunków atmosferycznych.

Jedynie co zauważyłem to to, że w 90% przypadkach zjawisko takie pojawia się po przejechaniu bardzo krótkiego odcinka (np. 1-2 km) i ponownego odpalenia z reguły po krótkim czasie.

 

Posiadam Astrę H 1.3 cdti z przebiegiem ok. 140 tys. km, 2007 r. - jak widzicie robione przebiegi są niewielkie.

 

Czy mogę prosić Was o ocenę sytuacji? Czy problem z EGR objawiał się podobnie?

Dzięki za pomoc.



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse