Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika Y20DTH


Gość grzegorzu78

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzegorzu78

WItam

Od dłuższego czasu mam problem z silniekiem y20dth ( Opel Astra G 2.0 DTI 16V), Czasami rano przy odpaleniu samochodu nierówno pracuje po czym po paru sekundach już chodzi normalnie, czasami zdarza się tak ze uruchomi sie pochodzi 3 sekundy zaczyna przerywać i zgaśnie, póżniej trzeba długo kręcic ale zapali nierówno pochodzi i jest ok, dzieje się tak po nocy , jak w ciągu dnia jeżdze dużo i uruchamiam kilka razy to tego nie ma. Zauwarzyłem również ze jakoś tak nierówno chodzi silnik tak nim szarpie na postoju( odczuce jakby dawka paliwa była nie wystarczająca).Sprawdziłem już filtr paliwowy , przewody paliwowe, węzyki przelewowe, wszytskie wężyki od pompy. Nie ma już pomyśłu co może być( ostateczność to pompa jak wiadomo), ostatnio zrobiłem blok pomiarowy silnika( w załączniku plik) chciałbym, aby ktoś mi cos w tej kwestii podpowiedział. Wydaje mi się ze wartość Injection Quantity ( 5,0)jest stosunkowo zaniska do Desired Injection Quantity( 6,2). Nie jestem na tyle biegły w tym , więc proszę o pomoc oraz ewentualnie czy da się to jakoś programowo przestawić.

 

post-6910-0-71976300-1392723467_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vandal909

Witam.Co do parametrów podanych w załączniku się nie wypowiem, a jedynie moge powiedzieć że wszystkie objawy podane przez Ciebie miałem w swojej Asterze.Po diagnostyce elektonicznej pompy parametry wtrysku na zimno i cieplo jak określił mechanik"są jak w nowej pompie" .Pomimo czarnych prognoz na temat pompy wystarczyla wymiana zaworu przelewowego(65zł ICars) jest to zawór widoczny z góry po lewej stonie sterownika pompy,wymieniłem go osobiście i objawy wszystkie znikneły,odpala bez problemu po długim czy krótkim postoju na zimno i ciepło 30tys od wymiany zaworu i silnik działa wzorcowo,moze i tobie sie uda.Pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzegorzu78

Witam.Co do parametrów podanych w załączniku się nie wypowiem, a jedynie moge powiedzieć że wszystkie objawy podane przez Ciebie miałem w swojej Asterze.Po diagnostyce elektonicznej pompy parametry wtrysku na zimno i cieplo jak określił mechanik"są jak w nowej pompie" .Pomimo czarnych prognoz na temat pompy wystarczyla wymiana zaworu przelewowego(65zł ICars) jest to zawór widoczny z góry po lewej stonie sterownika pompy,wymieniłem go osobiście i objawy wszystkie znikneły,odpala bez problemu po długim czy krótkim postoju na zimno i ciepło 30tys od wymiany zaworu i silnik działa wzorcowo,moze i tobie sie uda.Pozdro.

Hej dzieki za informację. Powiedz mi jeszcze czy to jest ten zawór http://auto-pit-stop.pl/product/index/productId/1114/preview/1 i czy musiałeś dokupywac jakieś podkłądki miedziane oraz jak później odpowietrzyłeś układ paliwowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vandal909

post-42724-0-30068300-1392909023_thumb.jpgDostepne są dwa oringi oddzielnie,w ramach ścisłości to jest zawór zaznaczony na zdjęciu,nie mylić z zaworem zwrotnym na przewodzie zasilającym.Po wymianie zaworka pompa sie nie zapowietrzyła i odpalił bez problemu.


To jest ten zaworek który wymieniałempost-42724-0-45586600-1392913992_thumb.jpg

Edytowane przez vandal909

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzegorzu78

attachicon.gif3983162445.jpgDostepne są dwa oringi oddzielnie,w ramach ścisłości to jest zawór zaznaczony na zdjęciu,nie mylić z zaworem zwrotnym na przewodzie zasilającym.Po wymianie zaworka pompa sie nie zapowietrzyła i odpalił bez problemu.

To jest ten zaworek który wymieniałemattachicon.gifimages.jpg

Ok , dzieki, Myślałem ze to jest ten inny zawór , więc jeszcze raz dziękuję za zdjęcie. Szukam go w katalogu Intercars ale nie moge znaleść możesz podać linka gdzie go znalazłeś na stronie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vandal909

Ok , dzieki, Myślałem ze to jest ten inny zawór , więc jeszcze raz dziękuję za zdjęcie. Szukam go w katalogu Intercars ale nie moge znaleść możesz podać linka gdzie go znalazłeś na stronie.

Ja również nie znalazłem go w internetowym sklepie I-carsu poprostu pojechałem ze starym zaworkiem który dostałem od mechanika do sklepu wktórym on kupował i zamówiłem.Zdjęcie zaworka znzlazłem wpisując w google"zawór pompy VP44" w grafikach.Niestety wyrzuciłem opakowanie po zaworku gdzie był nr. katalogowy.Pozatym w opisie grafiki pompy vp44 ten zawór ma nazwę "zawór wyrównujący ciśnienie" może to ci pomoże w sklepie nie koniecznie intercarsu.POWODZENIA.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności