Gość Anonymous Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Witam wszystkiech! Na poczatek, to wszystkiego dobrego w nowym roku. Otóż mam corse B, 1996 rok, 1.4NZ i takie do niej zabawki: http://s2.zapodaj.net/2392693.jpg.html http://s2.zapodaj.net/68775563.jpg.html Posiadam również program opel scanner oraz opel tech i niestety, ale, albo mam coś z komputerem w corsie, albo coś na złączu (16 pinowe, obd II umiejscowione po lewej stronie z bezpiecznikami), albo z laptopem, albo z programami - niestety ale owy soft nie widzi pojazdu (oczywiscie wczesniej ustawiam pozycję na zapłon). Co robie nie tak ? Interfejs jest zły, niekompatybilny? Chciałbym sobie sprawdzić jak "oddycha" moj nowy nabytek. Za wszelkie uwagi bardzo dziękuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Takim interfejsem sprawdzałem moją corsę 2000 r. kilka dni temu i wszystko działało . złącze diagnostyczne mam 16 - pin . Piny są w dwóch rzędach , naprzeciwko pinu 1 jest pin 9 a naprzeciw pinu 8 jest 16 + (12 V ) , i przez pin 16 określ numery pozostałych pinów . Do pinu 16 podłącz kabelek czerwony do pinu 5 lub 4 (na 4 i 5 minus ) kabelek czarny do pinu 7 kabelek zielony (linia k ) , włącz zapłon zczytaj błędy . Kabelek żółty (linia l ) zbędny .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Kom musi być na win98 z którego wychodzimy do czystego DOS'a. Ewentualnie czysty DOS.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Takim interfejsem sprawdzałem moją corsę 2000 r. kilka dni temu i wszystko działało . złącze diagnostyczne mam 16 - pin . Piny są w dwóch rzędach , naprzeciwko pinu 1 jest pin 9 a naprzeciw pinu 8 jest 16 + (12 V ) , i przez pin 16 określ numery pozostałych pinów . Do pinu 16 podłącz kabelek czerwony do pinu 5 lub 4 (na 4 i 5 minus ) kabelek czarny do pinu 7 kabelek zielony (linia k ) , włącz zapłon zczytaj błędy . Kabelek żółty (linia l ) zbędny . Tak robiłem, ale program jakby się wiesza pokazując na początku jakieś Alpha z bliżej nie rozpoznawalnymi znakami. Oczywiscie interfejs swieci zieloną diodą, coś jakby od czasu do czasu pomryguje czerwona, ale ostatecznie nic się nie dzieje... Kom musi być na win98 z którego wychodzimy do czystego DOS'a. Ewentualnie czysty DOS. CZyli przez Viste albo XP nie da rady odczytać? Dzisiaj po południu zobaczę o co chodzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 To nie prawda ze przez XP nie da rady bo ja własnie mam windows XP i zczytywalem kody usterek. Zrób kolego tak: weź ta wtyczke z kabelkami http://s2.zapodaj.net/2392693.jpg.html i podepnij ja do złacza tak jak Ci wyżej napisałem, pozniej ta wtyczke wepnij w interfejs i pozniej zwykłym kabelkiem rs232 podepnij interfejs do laptopa i musi działac. Ja tak sprawdzałem i działało. Dodam jeszcze ze uzywalem programu opelTECH2. Napisz czy Ci sie udało a jak nie to dalej bedziemy kombinowac.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 No to po kolei: podłączyłem zgodnie z Twoją instrukcją: dalej rs232 do laptopa. Odpalam zapłon, nawet uruchamiam silnik i pierwsze co po uruchomieniu opel tech to "urządzenie nie jest podłączone" I tak za kazdym razem. Interfejs jest uszkodzony? To samo dzieje się, gdy załączę całą wtyczkę obdII z wczesniejszego zdjęcia. A oto moje screeny z opel tech: A już się cieszyłem że coś z tego wyjdzie i .... foch: (opel scanner) W wolnym tłumaczeniu są to raczej mało zrozumiałe komuniakty. Jakieś nowe pomysły? Dodam, że port COM mam ustawione domyślne na 1, przy predkości 9600. Ale z tego co widzę, to opel tech sam probuje nawiazać przy różnych predkościach połączenie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 nie wiem jak komu ale mi TECH2 lapie od 96r vectre a cala litania modeli dopiero od 97r wiec jesli masz tak samo to poprostu nie poloaczysz sie TECHem   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Ale asekuracyjnie opel scanner też ma problemy... Niby nowe zlacze, a jednak nie obsługiwane. Ktoś z forumowiczów diagnozował swoją corsę 96, 14NZ ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Mam ten sam problem, posiadam corse z 97 (x12sz) ze złączem 16 pinowym. zrobiłem dwa kable jeden na maxie a drugi na dwóch tranzystorach, obydwa kable łączyły mi sie przez program opel tech i ABcom z astrami F i G. u mnie wyswietla sie tylko że "nie rozpoznano sterownika" czy cos takiego, pewnie mam uszkodzone coś związanego z komunikacja.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Witam, Poszukuje jakiegoś dobrego interfejsu do diagnostyki Corsy B z 95 czy ktoś wie jaki podejdzie ?? Czy np. Interfejs Opel OpelScanner 1.69 -USB FTDI będzie dobry ?? http://www.allegro.pl/item955821059_interfejs_opel_opelscanner_1_69_usb_ftdi.html BO z tego co widzę to w większości pisze że dopiero od 96 roku można. ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.