Skocz do zawartości

Diagnoza - Corsa B interfejs


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkiech!

Na poczatek, to wszystkiego dobrego w nowym roku.

 

Otóż mam corse B, 1996 rok, 1.4NZ i takie do niej zabawki:

 

http://s2.zapodaj.net/2392693.jpg.html

 

http://s2.zapodaj.net/68775563.jpg.html

 

Posiadam również program opel scanner oraz opel tech i niestety, ale, albo mam coś z komputerem w corsie, albo coś na złączu (16 pinowe, obd II umiejscowione po lewej stronie z bezpiecznikami), albo z laptopem, albo z programami - niestety ale owy soft nie widzi pojazdu (oczywiscie wczesniej ustawiam pozycję na zapłon). Co robie nie tak ?

 

Interfejs jest zły, niekompatybilny?

 

Chciałbym sobie sprawdzić jak "oddycha" moj nowy nabytek.

Za wszelkie uwagi bardzo dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Takim interfejsem sprawdzałem moją corsę 2000 r. kilka dni temu i wszystko działało .

złącze diagnostyczne mam 16 - pin . Piny są w dwóch rzędach , naprzeciwko pinu 1 jest pin 9

a naprzeciw pinu 8 jest 16 + (12 V ) , i przez pin 16 określ numery pozostałych pinów .

Do pinu 16 podłącz kabelek czerwony do pinu 5 lub 4 (na 4 i 5 minus ) kabelek czarny do pinu 7 kabelek zielony (linia k ) , włącz zapłon zczytaj błędy . Kabelek żółty (linia l ) zbędny .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Takim interfejsem sprawdzałem moją corsę 2000 r. kilka dni temu i wszystko działało .

złącze diagnostyczne mam 16 - pin . Piny są w dwóch rzędach , naprzeciwko pinu 1 jest pin 9

a naprzeciw pinu 8 jest 16 + (12 V ) , i przez pin 16 określ numery pozostałych pinów .

Do pinu 16 podłącz kabelek czerwony do pinu 5 lub 4 (na 4 i 5 minus ) kabelek czarny do pinu 7 kabelek zielony (linia k ) , włącz zapłon zczytaj błędy . Kabelek żółty (linia l ) zbędny .

Tak robiłem, ale program jakby się wiesza pokazując na początku jakieś Alpha z bliżej nie rozpoznawalnymi znakami. Oczywiscie interfejs swieci zieloną diodą, coś jakby od czasu do czasu pomryguje czerwona, ale ostatecznie nic się nie dzieje... :piwo:

 

Kom musi być na win98 z którego wychodzimy do czystego DOS'a. Ewentualnie czysty DOS.

CZyli przez Viste albo XP nie da rady odczytać?

 

Dzisiaj po południu zobaczę o co chodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

To nie prawda ze przez XP nie da rady bo ja własnie mam windows XP i zczytywalem kody usterek. Zrób kolego tak: weź ta wtyczke z kabelkami http://s2.zapodaj.net/2392693.jpg.html i podepnij ja do złacza tak jak Ci wyżej napisałem, pozniej ta wtyczke wepnij w interfejs i pozniej zwykłym kabelkiem rs232 podepnij interfejs do laptopa i musi działac. Ja tak sprawdzałem i działało. Dodam jeszcze ze uzywalem programu opelTECH2.

Napisz czy Ci sie udało a jak nie to dalej bedziemy kombinowac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No to po kolei: podłączyłem zgodnie z Twoją instrukcją:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

dalej rs232 do laptopa. Odpalam zapłon, nawet uruchamiam silnik i pierwsze co po uruchomieniu opel tech to "urządzenie nie jest podłączone" :wesoly: I tak za kazdym razem. Interfejs jest uszkodzony? To samo dzieje się, gdy załączę całą wtyczkę obdII z wczesniejszego zdjęcia.

 

A oto moje screeny z opel tech:

 

Dołączona grafika

 

A już się cieszyłem że coś z tego wyjdzie i .... foch: (opel scanner)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

W wolnym tłumaczeniu są to raczej mało zrozumiałe komuniakty.

 

Jakieś nowe pomysły?

 

Dodam, że port COM mam ustawione domyślne na 1, przy predkości 9600.

Ale z tego co widzę, to opel tech sam probuje nawiazać przy różnych predkościach połączenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

nie wiem jak komu ale mi TECH2 lapie od 96r vectre a cala litania modeli dopiero od 97r wiec jesli masz tak samo to poprostu nie poloaczysz sie TECHem :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ale asekuracyjnie opel scanner też ma problemy...

 

Niby nowe zlacze, a jednak nie obsługiwane. Ktoś z forumowiczów diagnozował swoją corsę 96, 14NZ ?

 

:wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mam ten sam problem, posiadam corse z 97 (x12sz) ze złączem 16 pinowym. zrobiłem dwa kable jeden na maxie a drugi na dwóch tranzystorach, obydwa kable łączyły mi sie przez program opel tech i ABcom z astrami F i G. u mnie wyswietla sie tylko że "nie rozpoznano sterownika" czy cos takiego, pewnie mam uszkodzone coś związanego z komunikacja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

Poszukuje jakiegoś dobrego interfejsu do diagnostyki Corsy B z 95 czy ktoś wie jaki podejdzie ??

Czy np. Interfejs Opel OpelScanner 1.69 -USB FTDI będzie dobry ??

http://www.allegro.pl/item955821059_interfejs_opel_opelscanner_1_69_usb_ftdi.html

 

BO z tego co widzę to w większości pisze że dopiero od 96 roku można. ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności