Gość gizmi7 Opublikowano 1 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Witam wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy post. :-)Mam problem ze skrzynią biegów (Easytronic), przy zatrzymywaniu zachowuje się, jakby dobrze nie wysprzęglała, silnik wtedy szaleje; często gaśnie. Muszę przełączać na neutral i wrócić z powrotem na D1, dopiero wtedy jest ok. Bieg wsteczny wrzuca ze słyszalnym zgrzytem (choć nie zawsze). Nie wiem, czy to problem z modułem sterującym skrzynią biegów, czy może tarcza sprzęgła jest już przytarta (podobno to normalna skrzynia z modułem elektronicznym). Pytałem różnych mechaników, ale każdy rozkłada ręce. Czy ktoś ma jakiś pomysł, co może być źródłem problemów?Dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 1 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Podjedz na TECHa i poproś o sprawdzenie parametrów skrzyni.Niech zrobią naukę parametrów i dostosowanie punktu styku sprzęgła.Tyle na wstępie.Jeśli nie pomoże to skrzynia do wyjęcia i sprawdzenie sprzęgła.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gizmi7 Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Bardzo dziękuję za poradę, podjechałem do TECHa i okazało się, że wystarczyło zrobić adaptację skrzyni, prawdopodobnie brak tego zabiegu powodował również usterki, które działy się przez poprzednie lata i trzeba było przez nie wydawać sporo pieniędzy na wymianę części, które niby miały być niesprawne. Samochód teraz chodzi tak cicho i sprawnie, że muszę np. sprawdzać, czy na pewno wrzuciłem wsteczny bieg, bo wchodzi tak bezszelestnie.Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gizmi7 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Witam ponowniePrzełożyłem do tej Astry (2006 r. 1.6 105KM ECOTEC) silnik i skrzynię biegów Easytronic z innej Astry (1.6 z 2008 r. o mocy 115 KM), gdyż zrobiłem już ok. 140 tyś. km na instalacji gazowej, więc zaczynał mi wypadać zapłon (szczególnie na zimnym silniku) i kończyło się powoli sprzęgło - dlatego zdecydowałem się na kupno silnika wraz ze skrzynią biegów z małym przebiegiem. Mam teraz problem z odpowietrzeniem sprzęgła, podczas odpowietrzania nie chce zakończyć tego procesu tylko mruga F na desce rozdzielczej, moduł jest przełożony od tej nowej skrzyni biegów. Elektryk, jak na razie, mota się z tym problemem, ale widzę, że jego pomysły się powoli kończą... Z góry dziękuję za wszelką pomoc! Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario_80 Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 Odkopie. Kolega poradziles sobie z nowa skrzynia? Czy nie warto bylo wymienic tylko sprzeglo w starej skrzyni? Jaki koszt? Czym objawialo sie jej zuzycie i jaka masz technike jazdy - czy jezdzisz spokojnie, czy deptales troche? Wlasnie kupilem Merive 2004 z16xe z easytroniciem 112 kkm i działa OK, z malym wyjatkiem, Na zimnym silniku pierwsze minuty przy ruszeniu nie sa zbyt plynne. tzn. wyczuwam kangurka przy ruszaniu. Pozniej dziala OK, W czasie jazdy jak sie w slucham, to przy zmianie biegow slychac lekkie gluche uderzenie. Gdy pocisne mocniej auto, to skrzynia zachowuje sie jak multitronic, czyli jedynka idzie do 5tys, wrzuca 2ke, obroty dalej maja 5 tys, auto przyspiesza - jak dla mnie to jazda na polsprzegle. Nie wiem czy to normalne zachowanie skrzyni, gdyz w czasie zwyklej jazdy miejskiej nie budzi zastrzezen,   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.