Skocz do zawartości

Problem z przepustnicą błąd P1500


Gość karol255

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzes08

jeżeli jeździ i nie jest mułowaty to błąd P1243 pokazuje przeładowanie .. sprawdź przepustnicę czy ona w ogóle pracuje .. ściągnij rurę dolotowa powietrza, niech Ci ktoś przekręci stacyjkę wtedy sprawdź czy przepustnica rusza się .. przegazówka i ściągnięcie pedału gazu również powinno spowodować jej ruch, obejrzyj dokładnie wiazkę, wtyczke i gniazdo .. czy nie ma tam jakiś problemów. Daj znać jak to zrobisz .. spróbujemy Ci jakoś pomóc dalej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość karol255

tak sprawdzałem dziś z tatą i przepustnica się nie rusza przy odpalaniu nawet przy przegazówce, a wtyczkę obejże jutru

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

szczerze mówiąc z moich obserwacji również logów przy silnikach cdti czy to 1.7 czy 1.9 to przepustnica nie wykonywała żadnego ruchu do momentu gaszenia silnika. Różnica ciśnień w stanie normalnej jazdy powoduje że powietrze z wylotu samoistnie wpada do kolektora dolotowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość karol255

gdzieś wyczytałem że to może byc ECU komputer czy to możliwe ?

 

9e750dabd15de187.jpg

Edytowane przez karol255

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

to jest moduł silnika ECU lub ECM jak kto woli i nazywa .. to główny moduł starownaia silnikiem


 

 

Różnica ciśnień w stanie normalnej jazdy powoduje że powietrze z wylotu samoistnie wpada do kolektora dolotowego.
możesz rozwinąć??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Ciśnienie spalin na wylocie jest w większości wypadków wyższe niż te ciśnienie powietrza w układzie dolotowym (tu dochodzi jeszcze spalone paliwo), w przeciwnym wypadku instalowanie turbiny która napędzana jest właśnie spalinami nie miałoby sensu. Owszem są też takie momenty gdy jest odwrotnie: Ciśniemy w pedał, turbina pompuje, ciśnienie w dolocie jest na poziomie max i nagle odpuszczamy nogę z gazu, wtedy EGR otwiera się i nadmiar ciśnienia w układzie dolotowym wędruje do wylotu. Przepływ "powietrza" przez EGR jest dwukierunkowy z naciskiem na kierunek wylot-wlot. Taka sytuacja ma miejsce gdy silnik pracuje w stanie ustalonym. Wtedy ciśnienie na wylocie jest właśnie wyższe i swobodnie przez otwarty EGR wędruje do układu dolotowego. Oczywiście moje obserwacje dotyczą przede wszystkim silników 1.9 cdti i 1.7 cdti.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość karol255

 

to jest moduł silnika ECU lub ECM jak kto woli i nazywa .. to główny moduł starownaia silnikiem

 

 

możesz rozwinąć??

 

 

 

Tak jak pisałem wyżej czytałem że te błędy może źle pokazywać komputer czy to mozliwe że komputer do wymiany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość karol255

sprawdziłem te kostkę i przewody co idzie do przepustnicy wydaje mi sie ze wszystko jest ok, czy n tej kostce jest napięcie jak to na których pinach


jeżeli jeździ i nie jest mułowaty to błąd P1243 pokazuje przeładowanie .. sprawdź przepustnicę czy ona w ogóle pracuje .. ściągnij rurę dolotowa powietrza, niech Ci ktoś przekręci stacyjkę wtedy sprawdź czy przepustnica rusza się .. przegazówka i ściągnięcie pedału gazu również powinno spowodować jej ruch, obejrzyj dokładnie wiazkę, wtyczke i gniazdo .. czy nie ma tam jakiś problemów. Daj znać jak to zrobisz .. spróbujemy Ci jakoś pomóc dalej

 

 

grzes08 sprawdziłem przepustnice tak jak pisałeś i przepustnica nic sie nie rusza po przegazówce i przy gaszeniu silnika wiązka wydaje mi się ze jest ok, czyli przepustnica do wymiany ?

Edytowane przez karol255

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności