Skocz do zawartości

Problem z przepustnicą błąd P1500


Gość karol255

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzes08

 

 

grzes08 sprawdziłem przepustnice tak jak pisałeś i przepustnica nic sie nie rusza po przegazówce i przy gaszeniu silnika wiązka wydaje mi się ze jest ok, czyli przepustnica do wymiany ?
wg. mnie jezeli się nie rusza to jest do wymiany .. nie znam dokładnie układu wtyczki .. i nie umiem Ci powiedziec na jakim pinie powinno byc napięcie.Na pewno powinieś miec na jednym pinie napiecie 12 V na drugim masa .. a potem jest sygnał wysciowy i sygnał powrotny z modułu. Więc na pewno mozesz przynajmnie sprawdzić czy masz tam napiecie i masę. Multimertem zrobisz to bez problemów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość karol255

tak napięcie jest 12V

sprawdzałem miernikiem


mam do was jeszcze jedno pytanko, jak kasowałem błędy w mojej corsie odłączyłem akumulator na godzinę potem gdy go podłączyłem to sprawdziłem błędy gaz+hamulec jak go jeszcze nie odpaliłem żadne błędy się nie skasowały [P1500 P0400 P1243] czy tak powinno być ?

Edytowane przez karol255

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

niektóre kasują się same po kilku uruchomieniach a niektóre będą aż je wykasujesz. Odłączenie aku nie zawsze pomaga ale po mojemu nie zaszkodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

tego nie wiem .. teoretycznie i praktycznie ściagnięcie napięcia powoduje, że bład jest kasowany .. chyba, że wystepuje on nadal .. ale czekaj .. teraz mnie oświeciło chyba .. sprawdź wtyczke i wiazkę na rurze dolotowej (taka szara) ..

pisełeś, że masz 12V we wtyczce przepustnicy .. a masz tam masę (sprawdź czy któryś z pinów we wtyczce ma "przejście" do masy samochodu) .. jest zazwyczaj taka funkcja na czujniku. Te wszystkie błedy jakie Ci wystąpiły idą przez wtyczke tą szarą na rurze dolotowej sprawdź ją czy masz tam masę i 12V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Te błędy występują dlatego że są powiązane wspólną przyczyną ich występowania. Bez podłączenia pod komputer i sprawdzenia który błąd wywołuje resztę będzie trudno.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość karol255

tego nie wiem .. teoretycznie i praktycznie ściagnięcie napięcia powoduje, że bład jest kasowany .. chyba, że wystepuje on nadal .. ale czekaj .. teraz mnie oświeciło chyba .. sprawdź wtyczke i wiazkę na rurze dolotowej (taka szara) ..

pisełeś, że masz 12V we wtyczce przepustnicy .. a masz tam masę (sprawdź czy któryś z pinów we wtyczce ma "przejście" do masy samochodu) .. jest zazwyczaj taka funkcja na czujniku. Te wszystkie błedy jakie Ci wystąpiły idą przez wtyczke tą szarą na rurze dolotowej sprawdź ją czy masz tam masę i 12V

 

nie widziałem tam szarej wtyczki gdzie ona jest dokładnie pisałeś ze na rurze dolotowej ale niewidzie

Edytowane przez karol255

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

od strony dolotowej silnika .. od grodzi silnika blisko podszybia .. powinieneś wymacać ręką, powina być zaczepiona na samej rurze, kiedy rura idzie w pozycji poziomej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

Ciśnienie spalin na wylocie jest w większości wypadków wyższe niż te ciśnienie powietrza w układzie dolotowym (tu dochodzi jeszcze spalone paliwo), w przeciwnym wypadku instalowanie turbiny która napędzana jest właśnie spalinami nie miałoby sensu. Owszem są też takie momenty gdy jest odwrotnie: Ciśniemy w pedał, turbina pompuje, ciśnienie w dolocie jest na poziomie max i nagle odpuszczamy nogę z gazu, wtedy EGR otwiera się i nadmiar ciśnienia w układzie dolotowym wędruje do wylotu. Przepływ "powietrza" przez EGR jest dwukierunkowy z naciskiem na kierunek wylot-wlot. Taka sytuacja ma miejsce gdy silnik pracuje w stanie ustalonym. Wtedy ciśnienie na wylocie jest właśnie wyższe i swobodnie przez otwarty EGR wędruje do układu dolotowego. Oczywiście moje obserwacje dotyczą przede wszystkim silników 1.9 cdti i 1.7 cdti.

Sorry, że tak późno ale musiałem tego poszukac .. dołaczę jeszcze oryginalny wygląd strony ze szkolenia, mam nadzieję, że Twoje zmienisz zdanie Popencjusz i nie bedziesz pisał i rozpowiadał nieprawdziwych informacji, jeżeli nie jesteś czegos pewien - informacja dotyczy silnika 1.7 CDTI

 

Intake Throttle reduces pressure in intake system to introduce more EGR gas (low engine speed and load)

 

Different task than a intake throttle in gasoline engines.

It is used to increase EGR flow. At low engine speeds exhaust pressure is not high enough to “push” EGR into inlet manifold.

Closing Intake Throttle and “choking” flow, produces lower pressure in inlet manifold and more EGR gas gets into the cylinder.

 

Wlot przepustnicy zmniejsza ciśnienie w układzie dolotowym, aby wprowadzić więcej gazu EGR (niskie prędkości i obciążenia silnika)

 

Inne zadanie niż przepustnicy ssania w silnikach benzynowych.

Jest on stosowany w celu zwiększenia przepływu EGR. Przy niskich prędkościach obrotowych silnika ciśnienie spalin nie jest wystarczająco wysoki, aby "wcisnąć" EGR do kolektora ssącego.

Zamknięcie wlotu przepustnicy i "dusi" przepływ, generuje niższe ciśnienie w kolektorze dolotowym i więcej EGR gaz dostaje się do cylindra.

 

owszem funcja tłumienia przy gaszeniu jest prawdziwa. Ale żadne spalinie nie fruwaja przez EGR w dwóch kiedunkach .. nie wiem skąd tos to wytrzasnął.

Edytowane przez grzes08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności