Skocz do zawartości

Obieg cieczy chłodzacej - zbiorniczek wyrównawczy.


Gość jihn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam pytanie dot. obiegu cieczy chłodzącej w zbiorniczku wyrównawczym.

 

O co chodzi...

 

Dzisiaj w pracy kolega chciał zobaczyć jak działa u mnie układ chłodzenia i obieg cieczy. Włączam silnik podnosimy klapę i w zbiorniczku wyrównawczym płyn stoi... , podczas odkręcania korka słychać syczenie.

 

Podchodzimy do jego samochodu (też 1.7cdti ale AG)

 

włącza auto i od razu widać krążenie łynu w zbiorniczku ponieważ wyrzuca mu przez przelew (górny wężyk) płyn z powrotem do zbiorniczka. Czuć u niego spaliny po odkręceniu, u mnie nie.

 

 

Inna osoba z kolei twierdzi, że u mnie wszystko OK, a u niego jest uszczelka strzelona, bo po 1 czuć spaliny, a po drugie od razu wyrzuca mu płyn przelewem co według niego świadczy o wysokim ciśnieniu w układzie na stracie.

 

Twierdzi, że pompa wody i obieg duży i mały jest połączony szeregowo, a zbiorniczek wyrównawczy jest w najwyższym punkcie i jest podłączony równoległe do tamtego układu, więc jeżeli jest wszystko OK to nie ma tłoczenia cieczy przez zbiorniczek.

Mówi mi także, że woda powinna być wyrzucana przez weżyk powrotny z silnika dopiero jak się zagrzeje silnik, bo wtedy płyn zwiększa swoją objętość.

 

 

Po za tym,

 

mam taki zbiorniczek:

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTdW4no2lpmiOpBm8_TR6iboSVEID4O5-8-X9rSjISgWaoa_7Fevg

 

mam u mnie podłączone, 1 króciec od góry - weżyk do chłodnicy, 2 króciec od góry - wężyk do silnika.

 

U kolegi jest na odwrót, poza tym sprawdziłem na youtube i np w VC 1.9 cdti też jest podłączone na odwrót niż u mnie.

 

Czy to ma jakiś wpływ?.

 

Czekam na jakąś odpowiedz ;).

 

Pzdr.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn powinien krazyc caly czas. W koncu pompa wody pracuje zawsze, kiedy siknik jest wlaczony. Co do sykniecia, to tez normalny objaw na rozgrzanym silniku. W ukladzie panuje podwyzszone cisnienie w celu podniesienia temperatury wrzenia cieczy chlodzacej. Na calkowicie zimnym silniku nie powinno byc nadcisnienia w ukladzie.

Zapach spalin swiadczy o uwalonej uszczelce. Dla potwierdzenia nalezy zrobic test na ich obecnosc w ukladzie chlodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość KrzysztofAT

jihn temat stary, ale mam ten sam objaw co twój kolega. Astra G silnik Z17DTL, też od razu po uruchomieniu leci płyn przez przelew do zbiorniczka wyrównawczego.

Pamiętasz może czy żeczywiście u niego była uszczelka do zrobienia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KrzysztofAT

jihn temat stary, ale mam ten sam objaw co twój kolega. Astra G silnik Z17DTL, też od razu po uruchomieniu leci płyn przez przelew do zbiorniczka wyrównawczego.

Pamiętasz może czy żeczywiście u niego była uszczelka do zrobienia?

już znalazłem, to jest obieg od podgrzewania przepustnicy i powinno lać się tam cały czas

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności