Skocz do zawartości

Zafira - Silnik 1.8 XER 140 KM


Gość SwFr

Rekomendowane odpowiedzi

Dawno tu nie zaglądałem, więc przywitam się ponownie.

 

Cześć wszystkim.

 

Mam prośbę o opinię.

 

Sprzedaję niedługo z żalem swoją Zafirę 1.9.

Mam ją od nowości i dotychczas (w tej chwili 180 tys km) - mogę mówić o niej w samych superlatywach. Na wszelki wypadek odpukam w niemalowane...

 

Kupuję nową (też Zafirę i też B ), a ponieważ silnika 1.9 już nie ma - a z dwóch - 1.7 D i 1.8 Ben - wersja benzynowa 140 KM wydaje się najrozsądniejszym wyborem. (Z wielu powodów nie chcę 1.7 D).

 

Nie znam się na mechanice, samochód serwisuję w ASO i tam zasięgnąłem pierwszej opinii.

Mechanicy twierdzą oczywiście, że to świetny silnik, niezawodny, oszczędny, tere fere, etc. ale nie do końca im ufam.

 

Przeszukałem forum, coś tam podczytałem, ale opinia praktyków jest dla mnie bezcenna.

 

Napiszcie proszę o słabych punktach, wrażliwych (kosztownych) elementach, kłopotach i bolączkach tego silnika.

 

ps. Nie będę przerabiał go ma gaz.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Okej, to takie zza kurtyny porady...

Silnik to udoskonalony z18xe mający 125kM. Moc 140kM jest brana z zastosowania zmiennych faz rozrządu. Realizowane są przez specjalne koła wałków, w których ciśnienie oleju zmienia fazy.

Jako tak mechanicznie silnik ok. Ma niestety twarde szklanki, to znaczy że nie ma tam hydraulicznych kompensatorów luzu zaworowego, tylko są na sztywno jak np w Polonezie i trzeba co jakiś czas je regulować. Patrzyłem w naszych biuletynach GM i pisze, że robi się regulację luzu w chwili stwierdzenia przekroczenia zakresu tolerancji... Takie enigmatyczne stwierdzenie, jednak sugeruje mi, że po prostu jak zaczyna być słychać popychacze to robić regulację luzu.