Skocz do zawartości

z17dtl Odopowietrzanie układu paliwowego, obejście filtra paliwa.


Gość jihn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

niestety ale mam problemy z zapowietrzającym się układem paliwa i nie mogę zlokalizować dokładniej przyczyny zapowietrzania się.

 

Zapowietrza się "różnie" jak mu się podoba, raz mocniej raz mniej, raz w ogóle, ale dzisiaj kaplica, bateria poszła i auto na linke, na kable też nie chciał odpalić, więc sądze że jest mocno zapowietrzony.

 

Wczoraj wymieniałem filtr paliwa, myślałem, ze bedzie zasyfiony, ale ku mojemu zdziwieniu nie był..., było czysto ropa przejrzysta, jedyne co to w środku paliwa było tylko do połowy. Wymieniłem filtr, zalałem go wczeniej ropą po brzegi, i po 3 piłowaniach po ok. 10 seknud odpalił, poszedłem wieczorem po 2 godzinach sprawdzić też odpalił na dotyk, rano po 8 godzinach także odpalił na dotyk, ale teraz po pracy stał na płaskim i sie zapowietrzył...

 

Po powoli auto zaczyna mnie denerwować..., ale się nie poddaje jeszcze, i będe szukał dałej.

 

Wymieniłem już miesiąc temu przewody przelewów, teraz filtr paliwa z uszczelką i dalej to samo.

 

Pozostają 3 opcje:

 

-zawór na pompie,

-obudowa filtra,

-zbiornik paliwa,

 

Zaczynam od najtańszych czyli chce ominąć obudowę filtra paliwa w celu wykluczenia zapowietrzania, mam zamiar "zmostkować" obydwa przewody paliwowe wejsciowy i wyjściowy z filtra za pomocą opasek metalowych i kawałka przeźroczystego przewodu, tym sposobem ominę filtr i jednoczesnie bede widział ew. bąble w układzie,

 

Wydaje mi się, że zapowietrza się przez oring na wejściu do filtra, ponieważ jak się skręcona obudowa filtra nie da się "wejścia" wsadzić jest jakby lekko pod skosem udaje to się tylko jak najpierw powsadzam przewody na miejsca i potem przykręcę. Przez to pewnie są jakieś naprężenia i może tam puszczać.

 

Chciałbym też ułatwić rozruch i nie katowac tak rozrusznika i pompy.

 

Ma ktoś sprawdzony jakiś patent na odpowietrzenie przed piłowaniem? :-D Słyszałem, że trzeba kręcić rozrusznikiem i luzować przewody wchodzące do wtryskiwacza i czekać aż powietrze uleci ale dokładnie nie wiem które... chodzi o te metalowe? wchodzące od tyłu silnika w uszczelkę na pokrywie zaworów?, bo od góry to sa tylko przelewy i elektryka.

 

Drugie pytanie, bo wczoraj zapomniałem dokonać pomiaru średnicy przewodów paliwowych wchodzących do filtra, pamięta ktoś jaka średnica krócca jest?. 8mm? czy więcej?.

 

Pzdr.

Edytowane przez jihn

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omijając obudowę filtra najszybciej i najprościej ja wykluczysz,przewody powinny wchodzić współosiowo z lekkim oporem,coś tam masz poskręcane,szukaj tam gdzie sam napisałeś-króciec wlotowy do filtra

Edytowane przez zako

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

samochód udało się odpalić ale dopiero kiedy był oryginalny filtr podpięty...

 

Po kolei:

 

- próba odpalenia na obejście (bez filtra, obydwa przewody paliwowe z filtra połączone przewodem) bez powodzenia mimo zaciągnięcia paliwa metodą usta usta, po kręceniu rozrusznikiem było widać powietrze zaciągane z przewodu zasilającego czyli z baku

- bezpośrednie podanie paliwa strzykawką w drugi przewód wyjściowy z filtra, skutkowało bez problemowym odpaleniem auta, oczywiscie po chwili gasł, bo paliwo w przewodzie sie skończyło.

- co ciekawe..., jakiś spec mechanik co to robił poprzednio filtr paliwa odwrotnie zamontował przewody w filtrze tzn. wejscie w wyjscie, i wyjscie w wejscie. W sumie wymieniałem z 2 dni temu ale przed robotą zrobiłem zdjęcia i tak samo podłączyłem. Wyszło to na jaw po próbie odpalenia i obserwacji przepływu paliwa...

 

u mnie było podłączone na odwrót:

 

http://img11.allegroimg.pl/photos/400x300/40/35/20/07/4035200723

 

 

powracając do tematu

 

- podłączyłem prawidłowo, auto po lekkim piłowaniu rozrusznikiem odpaliło... i chodziło cały czas nawet przejechałem nim 6 km bez problemu na parking koło domu. Nawet wskazówka przestała mi falować na luzie i wolnych obrotach... I co????, chodził łącznie ze 25 minut, zgasiłem go i chciałem ponownie odpalić i kaplica... znowu zaczął piłować...

 

Muszę jutro odkręcić jeszcze raz obudowę filtra, być może coś tam nie pasuje, albo te oringi na obudowie filtra...

 

Aha...

 

Jeżeli kogoś interesuje średnica krócca przewodów paliwowych wchodzacych w obudwę filtra to wynosi ona 10mm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dzisiaj astra została podłączona z ominięciem filtra przy użyciu małego filterka z mercedesa, odpaliła po dłuższej chwili. Jak odpali to chodzi jak w zegarku i można nią smiało jechać.

 

Jednak mam inny trop, mianowicie czy pompa posiada swój sterownik czy jej sterowanie znajduje się w ECU?. Pytam ponieważ, jest dziwna sytuacja, auto odpali po dłuższym piłowaniu, potem nagle zgaszam i od razu próbuję go odpalić i już nie idzie kręci i kręci... według mnie to zdecydowanie za krótki czas na aż takie duże zapowietrzenie, zeby nie odpaliła, jakieś malutkie bąbelki powietrza wracają co jakiś czas wracają do filterka przewodem zasilającym pompę, ale są to znikome ilości i najczęściej występowały jak auto zgasło. Wydaje mi się jakby pompa nie ciągnęła paliwa, zaobserwowałem to po 1 bąblu powietrza podczas odpalania bąbel przesuwa się w dół przewodu do pompy i po chwili troche wraca i znowu idzie w kierunku pompy ale bardzo wolno.

 

Odpowietrzałem ją na wtryskach, po poluzowaniu nakrętek ropa tryska widać, że jest ciśnienie a auta nie idzie odpalić.

 

Zaskakuje wtedy jak poda się paliwo bezpośrednio do pompy strzykawką w przewód.

 

Błędów nie wyrzuca, oprócz tego co miałem czyli p1604 - wymienić sterownik.

 

Tak się właśnie zastanawiam czy to czasami jakaś elektronika nie blokuje mi zapłonu.

 

W sumie to stało się to z dnia na dzień, że nie idzie odpalać, czasami nie chciał odpalić ale było to po 2-3 dniach postoju wystarczyło pokrecić 5-10 sekund i odpalał.

 

 

I małe pytanie:

 

Czy ta śruba nad napisem to jest właśnie ten zawór zwrotny?. W środku ma metalową kulkę.

 

http://allegro.pl/opel-astra-h-iii-1-7-dt-0445010086-pompa-wtryskowa-i4071753062.html

 

Pzdr.


Dorzucam logi z próby odpalenia... aku juz troche w kość dostało... martwi mnie niska wartosc cisnienia na railu...

 

http://tnij.org/b8s2znb

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze szwankuje ci czujnik predkosci obrotowej walka rozrzadu i to wlasnie bedzie powodowac odpalanie z duzym opoznieniem. Druga sprawa jest fakt ze tez dosc dziwne masz t eobroty na wale bo 119 porem nieco wiecej i potem jeszcze wiecej. Jesli jest w okolicach 200-220 to tez nie bedzie chcial gadac bo paliw nie poda bo ECM nie pozwoli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

sprawa się w wyjaśniła. Mechanik odpalił samochód. Oddał wtryskiwacze do sprawdzenia. Werdykt 2 wtryskiwacze złom ... do kompletnej regeneracji (500 złotych sztuka) lub wymiany inne, dużo przelewały i to był powód dla którego auto nie chciało odpalić...


Teraz pytanie:

Czy wtryski od astry G z17dtl będa pasowały do mojej astry H? W sumie oznaczenie mają to samo silnik ten sam.

Edytowane przez jihn

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Mam podobny problem, więc wykorzystam ten wątek. (Astra H 1,9 GTC 2006r.)

Po zapaleniu sie kontrolki (samochodzik z kluczykiem) postanowiłem wymienić filtr paliwa (na starym nakulałem 60 tyś). Jako, że mechanikiem nie jestem a wymiana filtra nie wydaje się trudna, zrobiłem to sam. Odkręciłem, wymieniłem, odpowietrzyłem przez dwukrotne przekręcenie stacyjki i odpalił bez problemu. Niby wszystko ok, ale po przejechaniu jakiś 1000km znów zapaliła się kontrolka. Pomyślałem, że może pozostało troche powietrza w układzie, więc odkręciłem kurek spustowy ten pod filtrem i pomogło... kontrolka zgasła... ale znów po jakiś dwóch tygodniach to samo. na domiar złego zaczęły sie problemy z odpaleniem (znów odkręcałem zaworek, czekałem aż paliwo wyleci, zakręcałem i pomagało) ale do pewnego czasu już i to nie pomaga. Póki co jeździ, ale nie wiem czy w końcu nie odmówi posłuszeństwa.

Obstawiam:

  • wejście wężyka do filtra jest troche luźne - zastabilizowałem taśmą i …nie pomaga
  • może uszczelka od filtra sie podwinęła i tamtędy zaciąga powietrze
  • czytałem też, że niektóre filtry trzeba podciąć przed montażem bo są za długie ( ja kupiłem Filtrona wcześniej był bosch)
  • jakiś inny powód

Moje pytanie czy przez odkręcanie zaworka pod filtrem (na włączonym silniku) ja sam nie zapowietrzam układu?? Może to trzeba robić na zgaszonym?

Skoro wszędzie piszą, że wystarczy przekręcić kilka razy stacyjkę i układ sam się odpowietrzy to gdzie to powietrze uchodzi?

Z góry dziękuje za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności