Skocz do zawartości

Astra 1,6 101KM trudno odpala na zimnym silniku


Gość snajper555

Rekomendowane odpowiedzi

Gość snajper555

Witam,
mam problem z Astrą G 1,6 101KM, sporo już sprawdzone i dalej nie wiadomo skąd się bierze problem.

Problem: na zimnym silniku samochód trudno odpala, dopiero za 2-3 razem, trzeba dość długo pokręcić rozrusznikiem, dopiero wtedy zapala i działa już normalnie. Ale jak zaraz po zapaleniu się go wyłączy, to problem pozostaje. Jak z kolei pochodzi z minutę, dwie, to jest już trochę nagrzany i zapala normalnie. Jak ostrygnie (3-4 gopdziny), to znowu zapala kiepsko. Auto jest dynamiczne, działa normalnie, jedynie ciężko pali jak jest zimne. To samo dzieje się na gazie na awaryjnym odpalaniu. Mam wrażenie, że ciutkę lepiej chce odpalać jak przepustnica jest otworzona.

Samochód już był w warsztacie i autoryzowanym serwisie. Póki co ani jeden ani drugi nie zdiagnozował usterki. Dzieje się już tak chyba od 2 miesięcy i ani nie ma poprawy, ani pogorszenia.

 

Co już zostało sprawdzone:
- komputer nie zgłasza żadnych błędów, cały czas jest załadowany najnowszy software
- sprawdzony dolot, filtr powietrza, wężyki na dolocie, przepustnica - wszystko czyste i szczelne
- wymieniono prewencyjnie ściece zapłonowe - bez zmian,
- czujnik położenia wału - OK
- stacyjka (styki elektryczne) - podmieniona z działającego samochodu,
- pompa paliwa wysterowana na ciągłe pompowanie przed uruchomieniem na zimnym silniku (żeby wykluczyć jakieś odpływanie paliwa) - dalej nic
- wyjeżdżone całe paliwo i zalane 98 oktanów (żeby wykluczyć kiepskiej jakości paliwo) - dalej nic
- jeszcze parę innych, ale chyba nieistotnych.

Jakieś pomysły? Moje wszystkie się już skończyły;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury nie pokazuje wartości z kosmosu, np + 30C cały czas? Bo to trochę wygląda jakby ssania nie było. Co pokazuje komputer po podłączeniu do ECU?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość snajper555

Przyznam szczerze że nie wiem, nie dysponuję komputerem, sprawdzę przy najbliższej możliwej okazji. Na chwilę obecną ptzyjmijmy milczące - może błędne - założenie, że ta temp. jest OK. Sprawdzali kompleksowo odczyty w 2 serwisach, mam nadzieję, że to sprawdzili, skoro powiedzieli że wszystkie odczyty z komputera są OK.

Jest jakaś inna możliwość sprawdzenia tego czujnika (np. pomiar rezystancji lub napięcia przy zimnym silniku)? ew. jakieś inne podejrzenia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem z Astrą G 1,6 101KM, sporo już sprawdzone i dalej nie wiadomo skąd się bierze problem.

Problem: na zimnym silniku samochód trudno odpala, dopiero za 2-3 razem, trzeba dość długo pokręcić rozrusznikiem, dopiero wtedy zapala i działa już normalnie. Ale jak zaraz po zapaleniu się go wyłączy, to problem pozostaje. Jak z kolei pochodzi z minutę, dwie, to jest już trochę nagrzany i zapala normalnie. Jak ostrygnie (3-4 gopdziny), to znowu zapala kiepsko. Auto jest dynamiczne, działa normalnie, jedynie ciężko pali jak jest zimne. To samo dzieje się na gazie na awaryjnym odpalaniu. Mam wrażenie, że ciutkę lepiej chce odpalać jak przepustnica jest otworzona.

Samochód już był w warsztacie i autoryzowanym serwisie. Póki co ani jeden ani drugi nie zdiagnozował usterki. Dzieje się już tak chyba od 2 miesięcy i ani nie ma poprawy, ani pogorszenia.

 

Co już zostało sprawdzone:

- komputer nie zgłasza żadnych błędów, cały czas jest załadowany najnowszy software

- sprawdzony dolot, filtr powietrza, wężyki na dolocie, przepustnica - wszystko czyste i szczelne

- wymieniono prewencyjnie ściece zapłonowe - bez zmian,

- czujnik położenia wału - OK

- stacyjka (styki elektryczne) - podmieniona z działającego samochodu,

- pompa paliwa wysterowana na ciągłe pompowanie przed uruchomieniem na zimnym silniku (żeby wykluczyć jakieś odpływanie paliwa) - dalej nic

- wyjeżdżone całe paliwo i zalane 98 oktanów (żeby wykluczyć kiepskiej jakości paliwo) - dalej nic

- jeszcze parę innych, ale chyba nieistotnych.

Jakieś pomysły? Moje wszystkie się już skończyły;)

Zamiast rozbierac pol auta,sprawdzac cale uklady poszukaj dobrego mechanika.Po jaka cholere jezdzisz do Aso?!komputer nie pokazuje bledow,to bzdura jak mialem problem ze swieca zarowa tez nie pokazywal,a jednak porzadny fachowiec znalazl przyczyne poprzez lacze Ecu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności